וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצורך בהמשך הלחימה באזור הגבול: "רואים את המחבלים בעיניים"

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 12:44

לאחר ש-21 לוחמים נפלו בתקרית סמוך לגבול, אנשי מילואים הדגישו את החשיבות בהמשך הפעולות באזורי חיץ. לדבריהם, פעילי חמאס ממשיכים להגיע לאזור בניסיון לחדור לשטח ישראל ולפגוע בכוחות. בנוסף, קבעו כי יש לבחון מחדש את המעטפת האווירית שנועדה להגן על הכוחות בשטח

כתבנו הצבאי אמיר בוחבוט מעדכן מתוך רצועת עזה/אמיר בוחבוט

אנשי מילואים הסבירו היום (שלישי) את הנחיצות בפעולה באזור חיץ סמוך לגבול, שבה נפלו אתמול 21 לוחמים, ונועדה לפוצץ עשרה מבנים - ולחשוף את השטח, כדי שפעילי חמאס לא יהיו יכולים להתחבא בו. "הלחימה על קו הגבול היא יומיומית, למרות שהציבור חושב שאין יותר מחבלים באזור הגבול", אמר איש מילואים בשיחה עם וואלה. "כל יום יש לחימה על הגבול, חלק מהמחבלים מנסים לחדור לשטח ישראל, אחרים מנסים לפגוע בכוחות - רואים אותם בעיניים, הם עדיין לא הבינו שמי שמתקרב - יורים בו".

לכל העדכונים על המלחמה

כוחות צה"ל מול כיסופים אסון קריסת המבנים בחאן יונס. אבי רוקח
כוחות צה"ל בגבול הרצועה/אבי רוקח

"צה"ל יצטרך לעבוד קשה כדי להסביר לפלסטינים שהמציאות השתנתה ב-180 מעלות - אם לא נעצור אותם במרחב החיץ הם יגיעו לגבול", הסביר המילואימניק. העדות של לוחם המילואים, על מחבלים חמושים בטווח של 600 מטרים מהגבול, רק ממחישה את הצורך בהמשך המלחמה. בצה"ל מעריכים כי אחד המאמצים הגדולים של חמאס כעת הוא להפגין משילות בשטח, ולהחזיר פעילות טרור גם בצפון ובמרכז רצועת עזה. לכן, אוגדות 162 ו-99 חוזרות להילחם באזורים שצה"ל כבר היה בהם.

בתוך כך, כוחות המילואים מדגישים מספר נקודות, שצריכות התייחסות, בעקבות התקרית הקשה. לדבריהם, יש לשקול מחדש תקיפות מהאוויר של מבנים - ולא רק השמדה מהקרקע. בנוסף, יש לבחון מחדש מעטפת אווירית ומודיעינית להגנה על הכוחות בשטח בזמן שהם פועלים להשמדת מבנים. לבסוף, יש להציג תחקיר מעמיק ומהיר על האירוע, כדי ללמוד ממנו לפעילות בהמשך, מאחר וצה"ל פועל במספר גדול של מוקדים להשמדת מבנים באזורי חיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully