וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיגור הטיל - וקריסת המבנים: כך נגרמה התקרית הקשה במרכז הרצועה

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 16:40

האירוע שבו נפלו 21 לוחמים התרחש אתמול בשעות הצהריים, ובמהלכו כוחות הנדסה מלכדו בניינים סמוך לגבול כדי להרוס אותם. מחבלים שיגרו שני טילי נ"ט שהובילו להפעלת חומרי הנפץ ולקריסת שני מבנים. התוצאה: החיילים נקברו מתחת להריסות

כתבנו הצבאי אמיר בוחבוט מעדכן מתוך רצועת עזה/אמיר בוחבוט

21 לוחמים נפלו אתמול (שני) בתקרית במרכז רצועת עזה, באירוע הקשה ביותר מתחילת המלחמה. הכוח היה במרחק של 600 מטרים מהגבול, לא רחוק מקיבוץ כיסופים, ומטרתו היתה לפוצץ עשרה בתים באזור, כדי לחשוף את השטח, כדי שפעילי חמאס לא יהיו יכולים להתחבא בו.

לכל העדכונים על המלחמה

לדברי איש מילואים, "מפוצצים תשתיות טרור ששימשו מחבלים כדי להסיר איומים על קו הגבול ושאזרחים ישראלים לא יראו מחבלים בעיניים, כמו שהיה לפני 7 באוקטובר. מחבל יכול לשבת בבית פלסטיני ולשגר טיל נ"ט על בית ישראלי, ואם הוא יביא צלף מיומן עם רובה מתקדם הוא גם יהיה מסוגל לפגוע באנשים".

בסביבות השעה 16:00 אחר הצהריים מחבלים שיגרו שני טילי נ"ט לעבר טנק ואחד המבנים שנועדו להריסה, הטילים הפעילו את חומרי הנפץ שהושתלו בשני מבנים צמודים. שני המבנים קרסו והאתר הפך להיות מוקד הרס כמו אחרי רעידת אדמה, לוחמים נקברו מתחת להריסות. טרם הסתיים התחקיר שהוביל לסדרת הפיצוצים, ועוד לא ברור אם החוליה שאחראית לשיגורים חוסלה.

21 הנופלים באסון במרכז רצועת עזה. דובר צה"ל
21 הנופלים באסון במרכז הרצועה/דובר צה"ל

כוחות המילואים של צה"ל פעלו אתמול להשמדת מבני טרור באזור חיץ מול קיבוץ כיסופים. פעולת השמדת המבנים נועדה להפריד בין השטח הפלסטיני לקו הגבול הישראלי ובעיקר להרחיק איומים מהיישובים סמוכי הגדר. לדברי המילואימניקים, "מפוצצים תשתיות טרור ששימשו מחבלים כדי להסיר איומים על קו הגבול ושאזרחים ישראלים לא יראו מחבלים בעיניים כמו שהיה לפני 7 באוקטובר. תחשוב שמחבל יושב בבית פלסטיני ומסוגל לשגר טיל נ"ט על בית ישראלי ואם הוא יביא צלף מיומן עם רובה מתקדם הוא גם יהיה מסוגל לפגוע במבנה או אדם".

כוחות צה"ל מול כיסופים אסון קריסת המבנים בחאן יונס. אבי רוקח
כוחות צה"ל מול כיסופים אסון קריסת המבנים בחאן יונס/אבי רוקח
כוחות צה"ל מול כיסופים אסון קריסת המבנים בחאן יונס. אבי רוקח
כוחות צה"ל מול כיסופים אסון קריסת המבנים בחאן יונס/אבי רוקח

שמות 21 הנופלים בתקרית: רס"ם (מיל') מתן לזר מחיפה, רס"ל (מיל') הדר קפלוק ממבוא ביתר, רס"ם (מיל') סרגיי גונטמכר מרמת גן, אלקנה יהודה ספז מקרית ארבע, רס"ל (מיל') יובל לופס מאלון שבות, רס"ר (מיל') יואב לוי מיהוד-מונוסון, רס"ל (מיל') ניקולס ברגר מירושלים, רס"ל (מיל') סדריק גרין מתל אביב-יפו, רס"ם (מיל') רפאל אליאס מושיוף מפרדס חנה-כרכור, רס"ם (במיל') ברק חיים בן ואליד מראשון לציון, רס"ל (מיל') אחמד אבו לטיף מרהט, סרן (מיל') ניר בנימין מגבעתיים, רס"ר (מיל') אלקנה ויזל מבני דקלים, רס"ל (מיל') ישראל סוקול מקרני שומרון, סרן (מיל') אריאל מרדכי וולפסטל מאלעזר, רס"ל (מיל') שגיא עידן מראש העין, רס"ם (מיל') מארק קונונוביץ' מהרצליה, רס"ם (מיל') איתמר טל מקיבוץ מסילות, רס"ם (מיל') אדם ביסמוט מקרני שומרון, רס"ם (מיל') שי ביטון חיון מזכרון יעקב, ורס"ם (מיל') דניאל קאסאו זגייה מיקנעם עילית.

דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס הבוקר לשמועות שהחלו אמש סביב האירוע: "אנחנו מפרסמים מידע מאומת ורק לאחר שאנחנו מעדכנים את המשפחות. מאחורי השמות יש משפחות שחוות את השעות הקשות ביותר, ואני קורא לכם לנהוג באחריות שנימנע כולנו מלהוסיף סבל. למלחמה מחיר כואב מאוד, אנשי המילואים הקריבו את היקר להם מכל למען ביטחון ישראל כדי שאנחנו כולנו נוכל לחיות בביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully