וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס מוכן לשחרר את כל הנשים והילדים החטופים בתמורה להפסקת אש זמנית

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 10:30

גורמים במצרים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי הנהגת חמאס מוכנה לסגת מדרישתה להפסקת אש מלאה. לפי הידוע בישראל, נותרו 19 נשים ושני ילדים בשבי, כשל-5 נשים נשקפת סכנת חיים. בישראל הביעו סקפטיות מהעסקה, אך הסכימו לדון בה

בווידאו: הרמטכל על נפילת 21 הלוחמים: "אנו כואבים את האובדן, נלמד את הלקחים". 23.01.2024/דובר צה"ל

הנהגת חמאס אמרה למתווכים בינלאומיים כי היא מוכנה לדון בהסכם לשחרור כל הנשים והילדים השבויים בתמורה להפוגה משמעותית בלחימה - כך פורסם אמש (שלישי) בוול סטריט ג'ורנל.

מדובר בתפנית משמעותית מבחינת ארגון הטרור, שבמשך שבועות התעקש כי ינהל משא ומתן על החטופים רק כחלק מהסכם כולל שיוביל לסיום המלחמה ברצועה. עוד צויין כי בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו סירבו להגיב לפרסום.

לפי גורמים רשמיים במצרים, חמאס הביע נכונות לשחרר את כל הנשים והילדים שנותרו בשבי. לפי הידוע בישראל, מדובר ב-19 נשים ושני ילדים שבויים, כשלחמש נשים מתוכן נשקפת סכנת חיים. חלק מהנשים השבויות הן חיילות.

פעילות לוחמי צה"ל בשטח הרצועה. דובר צה"ל
חמאס יסכים לשחרר חטופים בתמורה להפוגה משמעותית. חיילי צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

המתווכים ציינו כי המהלך של חמאס מגיע בעקבות הצעתה של ישראל, שביקשה לשחרר את כל בני הערובה האזרחיים בתמורה לעד שלושה חודשים של הפסקת אש, הכוללת נסיגה של צה"ל מכמה אזורים בעזה ומתן אישור לאזרחים פלסטיניים לנוע באזור מוסכם.

בישראל אמרו גורמים רשמיים למתווכים המצריים והקטארים כי הם סקפטיים לגבי פריצת דרך אפשרית בשיחות, אך מוכנים להמשיך לדון בקווים המנחים של העסקה. דיפלומטים המעורבים בתיווך קראו לחמאס וישראל להסכים על תהליך מדורג שיביא לשחרור החטופים, שבסופו של דבר יוביל לנסיגה של צה"ל מהרצועה ולסיום המלחמה.

עוד בוואלה!

נתניהו: "דוחה על הסף את תנאי הכניעה של מפלצות חמאס"

לכתבה המלאה
משפחות החטופים בגבול עזה צועקים ליקיריהם המוחזקים בידי חמאס. 11 בינואר 2023. אבי רוקח
משפחות החטופים מפגינות בגבול עזה, החודש/אבי רוקח

אתמול פרסמה סוכנות הידיעות אי-פי שחמאס דחה את ההצעה של ישראל להפוגה שבמהלכה ישוחררו החטופים ברצועת עזה תמורת אסירים פלסטיניים. לפי גורם מצרי שהתראיין לסוכנות, הנהגת חמאס אף סירבה לאפשרות שהיא תצא לגלות ודרשה נסיגה מלאה של ישראל.

מנגד, שני בכירים ישראלים אמרו כי המתווכים הקטארים והמצרים לא העבירו מסר לישראל לפיו חמאס דוחה את ההצעה הישראלית לקידום עסקה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' דרש לכנס את הקבינט המדיני ביטחוני באופן מיידי וכתב: "עצירת המלחמה בשלב רגיש כזה בטחונית ומדינית עלולה לסכן את המערכה כולה ותגרור מחירים קשים מאד ברצועת עזה ובחזיתות נוספות. סימני שאלה רבים ומסוכנים מרחפים מעל עסקה כזו. עצירת המלחמה בשלב הנוכחי לתקופה ארוכה היא משהו שלא נוכל לתת לו יד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully