וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס דחה את ההצעה הישראלית; בכירים ישראלים: לא קיבלנו מסר כזה

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 17:52

אחרי שנחשפה בוואלה! ההצעה הישראלית להפוגת בת חודשיים שבמהלכה ישוחררו החטופים: בכירים ישראלים הגיבו על הדיווחים שחמאס דחה את המתווה. "המתווכים הקטארים והמצרים לא העבירו לנו דיווח שכזה"

מטה משפחות החטופים במחאה מול בית ראש הממשלה בקיסריה/מטה המשפחות

גורם מצרי אמר היום (שלישי) לסוכנות הידיעות אי-פי כי חמאס דחה את ההצעה של ישראל להפוגה בת חודשיים שבמהלכה ישוחררו החטופים ברצועת עזה תמורת אסירים פלסטיניים. הארגון עדיין מתעקש על הפסקת אש קבועה, לפני כל שחרור חטופים נוספים. בנוסף לכך, הגורם אמר כי הנהגת חמאס בעזה מסרבת לאפשרות שהיא תצא לגלות ודורשת נסיגה מלאה של ישראל.

מנגד, שני בכירים ישראלים אמרו כי המתווכים הקטארים והמצרים לא העבירו מסר לישראל לפיו חמאס דוחה את ההצעה הישראלית לקידום עסקה לשחרור החטופים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נציגי משפחות החטופים,22 בינואר 2024. דוברות רה"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נציגי משפחות החטופים,22 בינואר 2024/אתר רשמי, דוברות רה"מ

אתמול נחשף לראשונה בוואלה! כי ישראל העבירה לאחרונה למתווכים הקטארים והמצרים "מסגרת חדשה" לעסקה שכוללת נכונות להפוגה של כחודשיים בתמורה להחזרת כל החטופים שמוחזקים בידי הארגון ברצועת עזה - כך לפי שני בכירים ישראלים.

זו ההצעה המשמעותית ביותר שישראל גיבשה מאז תחילת המלחמה בניסיון להביא לפריצת דרך במשא ומתן לשחרור החטופים. על אף שההצעה הישראלית דחתה את דרישת חמאס להפסקת המלחמה היא כללה נכונות להפסקת האש הארוכה ביותר לה הסכימה ישראל עד כה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון עם הקבינט לניהול המלחמה, הקריה, 18 בינואר 2024. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון עם הקבינט לניהול המלחמה, הקריה, 18 בינואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

יותר מ-130 חטופים עדיין מוחזקים ברצועת עזה. לגבי כמה עשרות מהם כבר נקבע כי נהרגו במהלך מתקפת ה-7 באוקטובר או בחודשים שעברו מאז. יועצו הבכיר של הנשיא ביידן ברט מקגרק הגיע אתמול לקהיר כדי לקיים שיחות בנושא המגעים לשחרורם. משם ימשיך לקטאר לדיונים נוספים בנושא. בכירים אמריקנים הודו כי השגת עסקה לשחרור חטופים היא הדרך היחידה להגיע להפסקת אש ברצועת עזה.

ברקע ההצעה החדשה, שני בכירים ישראלים אמרו כי קבינט המלחמה אישר לפני כעשרה ימים "מסגרת" שכוללת את העקרונות של מה שישראל מוכנה לבצע ומה שהיא לא מוכנה לבצע חלק מעסקה לשחרור חטופים. לפי ההצעה הישראלית העסקה לשחרור החטופים תכלול שחרור של כל החטופים החיים והחזרה של כל הגופות שנמצאות בידי חמאס בכמה שלבים. כמו כן, ישראל וחמאס יסכימו מראש על "מפתח" של כמה אסירים פלסטינים ישוחררו תמורת כל חטוף ישראלי בכל אחת מהקטגוריות. לאחר מכן יתקיים מו"מ נפרד בכל אחד מהשלבים על שמות האסירים הפלסטינים שישוחררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully