וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של שי גילתה שנפל 3 חודשים אחרי 7 באוקטובר: "הוא התעקש להתגייס לקרבי"

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 11:24

לאחר שצה"ל הודיע כי שי לוינסון נפל בקרב וגופתו מוחזקת בעזה, אחיו סיפר שהתגייס למערך הלוחמה למרות שלא היה לו פרופיל מתאים. עוד סיפר בריאיון ב-103FM כי 3 שבועות אחרי פרוץ המלחמה הגיע למשפחה סרטון שבו רואים ככל הנראה את גופתו של שי, אך לא היה לכך אישור רשמי

בווידאו: חיסולים מהאוויר של חוליות חמושות; לחימת צה"ל ברצועת עזה נמשכת/דובר צה"ל

בן לוינסון, אחיו הגדול של שי שאתמול (ראשון) הודיע צה"ל כי נפל בקרב ב-7 באוקטובר, סיפר הבוקר כי אחיו הקטן היה האדם הקרוב אליו ביותר במשך הרבה מאוד שנים. לדבריו, שי היה נחוש להתגייס לקרבי, למרות שהפרופיל שלו היה נמוך. "הוא היה מאוד נחוש, לפחות מבחינת הצבא, לא היה לו פרופיל מתאים ללחימה בגלל סעיף של ראייה, והוא התעקש להתגייס לקרבי", אמר בריאיון לבן כספית וינון מגל ב-103FM.

לכל העדכונים על המלחמה

"שיריון זה מה שהתאפשר לו, הוא היה פסול חי"ר, והוא ויתר על מעמד של ספורטאי מצטיין", אמר בן. שי היה שחקן כדורעף במועדון מ.ס. עילבון, שקבוצת הבוגרים שלו משחקת בליגת העל. בוגר תיכון כדורי, שם למד במגמת ערבית מתוך אמונה שצריך לדבר ולהבין את השכנים הערבים, האמין ודגל בצורך לקיים חיים משותפים. "הוא היה היה הדבק של החבורה, לפי מה שחברים שלו אומרים. ראיתי את זה מהצד, הוא היה מגיע הביתה וישר יוצא. מאוד צנוע, אהוב, כולם רצו להיות בסביבתו", הוסיף האח הגדול.

שי לוינסון מגבעת אבני חייל שריון שנחטף ב- 7 באוקטובר 2023 ונפל בשבי. 21 בינואר 2024. באדיבות המשפחה
שי לוינסון/באדיבות המשפחה

בן סיפר כי ב-7 באוקטובר אחיו סגר שבת בקו עזה. "הוא היה מפקד טנק, ובשעה 6:30 בבוקר קפץ יחד עם הצוות שלו וכל שאר הגזרה לכיוון הגדר. לפי עדות נהג הטנק, טיל נ"ט פגע בטנק ושי, שהכווין מלמעלה, כנראה הועף ממנו", הסביר האח. "בשבועות הראשונים הוא היה מוגדר נעדר, לאחר מכן הצבא שינה לו סטטוס לחטוף. אתמול הודיעו לנו שהוא נפל וגופתו מוחזקת שם, ברצועה".

"שלושה שבועות אחרי שפרצה המלחמה ראינו סרטון, שכמובן גם הצבא ראה אותו, ובסרטון נראה מישהו שאנחנו זיהינו אותו כאחי, אבל אי-אפשר היה להסתמך רק על זה", הוסיף בן. "אחרי בחינה של הסרטון, הוחלט שמי שרואים בסרטון לא חי, אבל לא היינו יכולים להצליב את זה שזה באמת שי. אחר כך הראו את הסרטון לעוד כל מיני אנשים שהכירו אותו, ולפי מבנה גוף מיוחד, אחי גבוה, יותר מ-190 ס"מ, אצבעות ידיים, השוו את כל הנתונים ארבעה צוותי חקירה והגיעו למסקנה גורפת שהוא לא בין החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully