וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אליהו: עצירת המלחמה תגרום לנו לפרוש מהממשלה

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 15:43

השר הבהיר בריאיון ל-103FM כי סיום הלחימה ברצועת עזה תוביל ליציאת עוצמה יהודית מהממשלה. בנוסף הביע אכזבה מכך שחמאס עוד לא הוכרע והסיוע ההומניטרי ממשיך לזרום לרצועה. בהמשך עקץ את גנץ ואיזנקוט: "אנשים שבעיניי שותפים ל'קונספציה'"

כוחות צה"ל ממשיכים לחסל מחבלים ולאתר אמצעי לחימה ברחבי הרצועה; לוחמי צוות קרב חטיבה 401 איתרו כ-100 מתקני רקטות/דובר צה"ל

שר המורשת, עמיחי אליהו (עוצמה יהודית), הבטיח היום (שני) כי אם המלחמה תיעצר - מפלגתו תפרוש מהממשלה. "אם המלחמה תיעצר לא רק שלא תהיה ממשלה, לא תהיה מדינה, זה ברור לכולם", אמר בריאיון לענת דוידוב ואודי סגל בתוכנית "שבע-תשע" ב-103FM. "גם בליכוד לא יתנו לזה לקרות, אני לא רואה את זה קורה. לא חושב שזה ריאלי".

לכל העדכונים על המלחמה

בהמשך, השר סיפר כי הוא מתוסכל שחמאס טרם הוכרע ושהסיוע ההומניטרי ממשיך לזרום לרצועה. "כואב לי שלא הגענו למה שרצינו, מקווה שנגיע בהקדם. אנחנו צריכים להפסיק את הסיוע ההומניטרי, ולדרוש כל יום איך תראה הרצועה ב'יום שאחרי'", אמר השר. על סוגיית עסקת חטופים הוסיף: "הצבעתי נגד העסקה הקודמת, אבל אני לא מזלזל במי שהצביע בעד. אני רק אומר שיש מחירים ואלה מחירים שאנחנו משלמים אותם עד היום, בזה שאנחנו לא יכולים לעצור את הסיוע ההומניטרי. יש פה מורכבות והיא עולה לנו בזה היום שאנחנו לא יכולים להכניע את החמאס".

השר עמיחי אליהו בכניסה לישיבת הממשלה, 3 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"כואב לי שלא הגענו למה שרצינו". שר המורשת עמיחי אליהו/פלאש 90, יונתן זינדל

המראיין טען בפני השר שהדברים שמהם הוא מתוסכל הם באחריות הממשלה, שהוא חלק ממנה. אליהו השיב: "בהחלט באחריות שלנו, ואנחנו דואגים לנווט את הספינה לכיוון הנכון. הקבינט המצומצם לא מכיל את הצד שחושב שצריך להכריע אז אני מודאג. אני חושב שגלנט, איזנקוט ואפילו גנץ, אנשים שאני מאוד מעריך, אבל הם בוודאי לא הצביעו עוצמה יהודית בקלפי. התפיסות שלנו כמפלגה, התבררו במשך הזמן כנכונות".

כשנשאל אם נוכחותם של גנץ ואיזנקוט מפריעה להכרעת חמאס, השר אליהו השיב: "לא, אני אומר הפוך. אני אומר שזה טוב שהם נמצאים וכדאי שיהיו עוד אנשים גם מהצד הימני. אי אפשר שדעתם של אותם אנשים שבעיניי שותפים ל'קונספציה' היא תהיה הדעה המרכזית או הבלעדית. הכוונה לקונספציית אוסלו הארורה, שסיפרה לכל העולם שיש פה עם פלסטיני, ובמקום להכריע אותם חיזקה את כל המטורפים שבהם. נתנה להם נשקים, ולמרות שצעקנו אלף פעם, המשיכה להתעלם. זו הקונספציה".

השר טען כי ישראל צריכה להקשיח את עמדתה על מנת להשיג את מטרותיה, ובין היתר לא להכניס פועלים פלסטינים מיהודה ושומרון. "הם אומרים במפורש שהם תומכים בטבח של חמאס", הסביר. "לכן, אני בא ואומר שצריך לעמוד על שלנו, ככה זה עובד במזרח התיכון - זו לא השפה המערבית, שכשאתה חלש מוותרים לך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully