וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שקורא לארה"ב וגרמניה לא למכור נשק למדינת ישראל: "רוצים שלום, לא מלחמה"

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 23:45

במהלך הפגנה נגד המלחמה בעזה שהתקיימה בחיפה, קרא מעוז ינון, למנוע מכירת נשק לישראל. ינון ששכל את הוריו ב-7 באוקטובר קורא מאז לפיוס, וכינה את ארה"ב וגרמניה "האויבות הגדולות" של ישראל

הישראלי שקורא לארהב וגרמניה לא למכור נשק למדינה/יואב איתיאל

מעוז ינון, ששכל את הוריו בלהה ויעקובי ב-7 באוקטובר בטבח חמאס בנתיב העשרה, השתתף אתמול (שבת) בהפגנה בחיפה נגד המלחמה בעזה וקרא לארצות הברית וגרמניה לעצור את משלוחי הנשק לישראל. "אל תשלחו לנו סיוע צבאי, שלחו לנו סיוע לפיוס, שלחו לנו סיוע ליוזמות שלחו לנו סיוע לשלום - אנחנו רוצים שלום, לא מלחמה", אמר.

לכל העדכונים על המלחמה

ינון, אחד ממייסדי רשת המלונות "אברהם הוסטל", הוא יזם תיירות ופעיל חברתי. אחרי האסון שפקד אותו אמר בראיונות שנתן לאל ג'זירה ול-BBC, "אני לא בוכה על הוריי, אני בוכה על אלו שיאבדו את חייהם במלחמה הזו". אמש, במהלך נאומו אמר כי "בוגי יעלון לא מבין בביטחון, ושר הביטחון הנוכחי לא מבין בביטחון, והשר לביטחון פנים בטח לא מבין בביטחון, ואף אחד מהאלופים, והרמטכ"ל, והרמטכ"לים במיל' - אף אחד מהם לא מבין בביטחון".

מעוז ינון. צילום מסך, צילום מסך
מעוז ינון/צילום מסך, צילום מסך

כשהבת שלו עומדת לצידו הוא הוסיף, "מי שמבין בביטחון זו הבת שלי, עדן, שמבינה שבשביל ביטחון צריך שוויון, צדק ושלום", וזכה למחיאות כפיים ולתשואות. אחר כך, בהתחשב בתקשורת הזרה שסיקרה את האירוע, הוא עבר לאנגלית כדי להשמיע קריאה ישירה: "לגרמניה וארצות הברית, ידידיה הטובים ביותר של ממשלת הימין הקיצוני", אמר. "אתם 'מרטווטים' את ממשלת ישראל כילד מפונק ומועדף, לא מציבים בפניה תנאים, לא סייגים ולא לקיחת אחריות על התנהגותה. כלום. כהורים אנחנו יודעים מה קורה כשאנחנו לא מציבים גבולות או סייגים בפני ילד מפונק ומועדף - מה שקורה הוא קטסטרופה".

"גרמניה ואמריקה, אתם לא ידידיה הטובים ביותר של ישראל, אתם האויב הגרוע ביותר שלנו בתמיכה הבלתי מסויגת שלכם בהאג ובמועצת הביטחון של האו"ם בממשלת ישראל שעושה דהומניזציה, ומדכאת לא רק את הפלסטינים בעזה ובגדה המערבית, אלא היא מדכאת את חופש הביטוי, את חופש ההתכנסות, את חופש ההפגנה של קולות השלום בתוך ישראל", הוסיף ינון. "אנחנו כאן רק מאות ולא אלפים - רק בגלל סירוב הממשלה. אנחנו כאן היום ולא היינו כאן בשבוע שעבר, או שבוע קודם לכן - רק בגלל שלא יכולנו לקבל רישיון מהממשלה ואם תמשיכו לקלקל את הילד המועדף אז הקטסטרופה הבאה תהיה כל כך גדולה שאנחנו עוד נתגעגע ל-7 באוקטובר ואתם מי שתביאו סוף למדינת ישראל".

שר החוץ האיטלקי וסגן ראש הממשלה, אנטוניו טיאיני, אמר אתמול (שישי) כי מדינתו הפסיקה את מכירת הנשק לישראל. "החלטנו לעצור את משלוחי המערכות מאז 7 באוקטובר", אמר טיאיני בתגובה לדרישת הפרלמנט האיטלקי להטיל אמברגו נשק על ישראל - וחשף את ההחלטה שנשמרה בסודיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully