וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים בחיפה נגד המלחמה: "מותר להיות בארץ הזו ערבי עם דעה"; פעיל מחאה נעצר

עודכן לאחרונה: 20.1.2024 / 17:27

המשטרה נערכה להפגנה באמצעים ובכוחות גדולים, והדפו קומץ מפגיני ימין שביקשו להתערבב בין המפגינים. יו"ר מפלגת חד"ש: "כל הקריאות לנכבה שניה ושאין חפים מפשע בעזה הן קריאות לפשעי מלחמה". יו"ר הליכוד בחיפה: "המשטרה החליטה להפקיר את כיכר פריז בידי תומכי המחבלים"

תיעוד מעצר מפגין במחאה בחיפה נגד המלחמה בעזה/מערכת וואלה!

שידור ישיר: ההפגנה נגד המלחמה בכיכר פריז בחיפה

LIVE

מאות מפגינים היום (שבת) בכיכר פריז בחיפה, במחאה על המשך המלחמה ברצועת עזה. זאת לאחר שהמשטרה סירבה לשלוש בקשות שונות לקיום את ההפגנה, שאושרה לבסוף ביום חמישי האחרון בעקבות עתירות שהוגשו לבג"ץ. בהפגנה, בהשתתפות יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, נאם גם ח"כ עופר כסיף - שהשבוע היועמ"שית החליטה כי תגיש נגדו כתב אישום בגין תקיפת שוטר. "אני מקווה שהמילה "שלום" עדיין לא נחשבת להסתה", פתח כסיף את נאומו. "אני קורא לכל מתנגדי המלחמה להצטרף אלינו ליוזמת שותפות השלום - זה צו השעה".

במהלך ההפגנה הסוערת פרצו עימותים בין המפגינים לשוטרים, שעברו בין הקהל והחרימו שלטים. יורם בר חיים, פעיל פרו-פלסטיני, נעצר בחשד שאחז בשלט עם מסרי הסתה. עדת ראיה במקום סיפרה ששוטרים דחפו את בתו, ועצרו אותו לאחר שהתערב.

המשטרה נערכה להפגנה באמצעים ובכוחות גדולים מאד שכוללים פרשים, מכתזית, יס"מ לוחמי מג"ב וכוחות טקטיים אחרים. הכוחות, עליהם פיקד בשטח מפקד מחוז החוף ניצב דני לוי, הדפו קומץ מפגיני ימין שביקשו להתערבב בין המפגינים, כשמתחם מיוחד הוכן להם מעבר לכביש והמשטרה חוצצת בין הקבוצות.

"ההפגנה הזו היא נקודת מפנה לשבירת קיר האטימות שבנו סביב המלחמה וזכות המחאה, שבנו ממשלת הימין על מלא ממשלת המתנחלים והפשיסטים", אמר ח"כ לשעבר עיסאם מח'ול, יו"ר חד"ש, בין מובילי ההפגנה. "ההפגנה הזו באה אחרי מערכה משפטית ארוכה בבית המשפט הגבוה לצדק בהובלת חד"ש ועוד כשלושים ארגונים יהודים-ערבים ויש לה חשיבות כנגד הניסיון לסגור עלינו בקונצנזוס מלאכותי סביב המלחמה בטענה שכאילו הכל נעשה בשם כל הציבור. אז זהו, שלא".

דב חנין הפגנה חיפה נגד המלחמה, 20 בינואר 2024. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
דב חנין הפגנה חיפה נגד המלחמה, 20 בינואר 2024/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
הפגנה חיפה נגד המלחמה, 20 בינואר 2024. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
הפגנה חיפה נגד המלחמה, 20 בינואר 2024/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
הפגנה חיפה נגד המלחמה, 20 בינואר 2024. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
הפגנה חיפה נגד המלחמה, 20 בינואר 2024/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

על הפגנה בעת הזו, כשעדיין נלחמים ועדיין לא שבו החטופים אמר כי "דווקא עכשיו זה הזמן להפגין כנגד הממשלה הזו. אנחנו רואים שהיא לא מחסלת את חמאס ולא מביאה את החטופים. דוקא עכשיו הזמן להפטר מהממשלה הזו ולייצר קונספט חדש המבוסס על זה שאי אפשר לחסל עם. כל הקריאות לנכבה שניה ושאין חפים מפשע בעזה הן קריאות לפשעי מחחמה. דוקא עכשיו ברור שאין פתרון צבאי ושרק פתרון מדיני יביא לסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני".

יניב בן שושן, יו"ר הליכוד בחיפה שהגיע להפגין בכיכר פריז אמר שנחסם על ידי המשטרה: "משטרת ישראל החליטה להפקיר את כיכר פריז בידי תומכי המחבלים של חד"ש ונותנת להם להפגין חופשי כרצונם", טען. "המשטרה מונעת מאיתנו מלהגיע לכיכר פריז ולהפגין מול אנשי חד"ש. אנו עומדים כאן בשד' הפל"ים 7 כשהמפגינים מחוץ לשדה הראייה שלנו וכששוטרים מונעים במחסומים ובגופם מלהגיע לטווח ראיה מהמפגינים של חד"ש. זה אובדן ריבונות של המדינה ובושה למשטרה שמונעת מאיתנו להפגין מולם ופוגעת בחופש התנועה והביטוי, שהם נשמת אפה של הדמוקרטיה. המסר שקיבלנו הוא שמדיניות ההכלה שלפני ה7/10 עוד לא פסקה".

עופר כסיף בהפגנה חיפה נגד המלחמה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
עופר כסיף בהפגנה חיפה נגד המלחמה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
הפגנה חיפה נגד המלחמה, 20 בינואר 2024. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
הפגנה חיפה נגד המלחמה, 20 בינואר 2024/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

בעקבות עתירה לבג"ץ, ביום חמישי האחרון אישרה המשטרה את ההפגנה נגד המלחמה בחיפה. לאחר שהמשטרה שסירבה לשלוש בקשות שונות לקיים את ההפגנה בחיפה, עתרה האגודה לזכויות האזרח לבג"ץ בשם חד"ש וקואליציית השלום. במענה לעתירה הודיעה היועמ"שית כי היא אינה מקבלת את עמדת המשטרה. במהלך הדיון אמרה השופטת דפנה ברק ארז: אי אפשר לקבל שהפגנה היא לוקסוס של תל אביב". בתום הדיון הודיעה המשטרה כי היא חוזרת מסירובה לקיים את ההפגנה בחיפה וכי היא תוגבל ל-700 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully