וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית החליטה על הגשת כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 15:58

לוואלה נודע כי חבר הכנסת מחד"ש-תע"ל יואשם בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. התקיפה התרחשה במאי 2022 בעת ויכוח על כניסתו של כסיף להפגנה בשטח צבאי סגור. עו"ד דניאל חקלאי שמייצג את כסיף: "סבורים שההחלטה שגויה אך יש לכבד כל החלטה של היועמ"שית"

בווידאו: העימות בין ח"כ עופר כסיף ללוחמי מג"ב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה החליטה להגיש היום (רביעי) כתב אישום נגד חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. לפי כתב האישום, כסיף הגיע למרחב דרום הר חברון במאי 2022. האזור הוגדר כשטח צבאי סגור וכוחות הביטחון במקום הציגו את הצו, כולל לכסיף עצמו. בהמשך ביקש כסיף מעוזרו הפרלמנטרי להביא את רכבו והוא החל לנסוע ברכב אך כוחות הביטחון עצרו אותו במרחק של כ-20 מטרים מן המפגינים.

תיעוד העימות בין ח"כ עופר כסיף ללוחמי מג"ב 13.05.22. ללא, מערכת וואלה!
העימות בין כסיף לשוטר, מאי 2022/מערכת וואלה!, ללא

כשכסיף הבחין בנעשה, הוא הגיע לרכב ורצה לנהוג בו בעצמו. קצין משמר הגבול דור אמיתי הודיע לכסיף כי אסור לו לעבור עם הרכב מחשש לשלום המפגינים וכי הדרך המובילה לשטח A. כסיף לא השתכנע ואמר כי חסינותו מאפשרת לו מעבר חופשי עם הרכב. אמיתי סירב ובין השניים התפתח ויכוח שבמהלכו כל אחד מהם טען כלפי השני כי הטיח בו איומים קשים. כסיף, כך לפי כתב האישום קילל את אמיתי ושוטר נוסף ובין היתר אמר: "שקרן מטונף, רמאי, חלאות המין האנושי" ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אז נכנס כסיף לרכב ושוחח בטלפון שלו. השוטר, יצחק אזולאי, עמד בחזית הרכב כדי לחסום את תנועתו. אחרי כמה דקות נסע כסיף, כך לפי כתב האישום, כמה מטרים לאחור והחל להתקדם בנסיעה איטית לפנים כשאזולאי עומד עדיין בכיוון הנסיעה כשכסיף מבחין בו עד שהרכב פגע ברגלו של השוטר ונעצר.

בכתב האישום נקבע כי כסיף עשה זאת במכוון כדי להכשיל את השוטר ולגרום לו לזוז מהדרך. בתגובה לפגיעה, אזולאי היכה בשתי ידיו על מכסה המנוע של הרכב. כסיף טען שהוא לא פגע בו ואמר לשוטר: "חתיכת חרא, לא נגעתי בך". אז אזולאי אמר לכסיף שזו הפעם האחרונה שהוא נצמד אליו ונופף באצבעו כלפי הנאשם ונגע בפניו קלות. בתגובה, כסיף חבט בו עם ידו.

עופר כסיף,1 במאי 2023. ראובן קסטרו
בכתב האישום נקבע כי כסיף פגע ברגלו של השוטר במכוון. חבר הכנסת עופר כסיף/ראובן קסטרו

חבר הכנסת עודד פורר שיזם את תהליך ההדחה לח"כ כסיף אמר, "אם למישהו היה ספק מהו פרצופו של עופר כסיף, החלטת היועמש"ית הוכיחה שמדובר לא רק באדם שמסכן את מדינת ישראל בהתבטאויותיו, אלא באדם מסוכן, בוטה ואלים. טוב תעשה כנסת ישראל אם תפלוט אותה משורותיה ותיתן לרשויות החוק להכניס אותו לכלא על מעשיו".

"טוב עשתה היועמש"ית שהגישה את כתב האישום" אמרה חברת הכנסת מירב בן ארי. "לאף אחד אין זכות להכות שוטר, בטח לא לחבר כנסת. עופר כסיף לא צריך להיות בכנסת ישראל".

עורך הדין דניאל חקלאי שמייצג את חבר הכנסת כסיף, מסר בתגובה: "אנו סבורים שההחלטה שגויה אך יש לכבד כל החלטה של היועצת המשפטית לממשלה. נלמד את הדברים לעומק ונתמודד עימם כמובן בבית משפט השלום בירושלים. במקביל, ננצל הזדמנות זו כדי לקרוא ליועצת המשפטית לממשלה לבלום את גל האלימות של גורמים במשטרת ישראל בהשראת השר הפשיסט לביטחון פנים לצורך דיכוי מחאות חשובות ולגיטימיות נגד ממשלת ישראל - מחאות שמצויות בתשתית המשטר הדמוקרטי וזכויות האדם במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully