וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של איטליה חשף חרם מכירת נשק לישראל: "החלטנו לעצור מ-7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 20.1.2024 / 16:45

בתגובה לדרישת הפרלמנט האיטלקי להפסיק למכור נשק לישראל, שר החוץ של המדינה אמר כי כבר התקבלה החלטה כזו. איטליה היתה אחראית לכ-5% מהרכש הצבאי של ישראל בעשור הקודם, בהם תותחים שמשמשים את חיל הים לתקיפות ברצועה

בווידאו: זרוע הים סיימה את הליך מבצוע של ארבעת ספינות המלחמה החדישות מדגם סער 6/דובר צה"ל

שר החוץ האיטלקי וסגן ראש הממשלה, אנטוניו טיאיני, אמר אתמול (שישי) כי מדינתו הפסיקה את מכירת הנשק לישראל. "החלטנו לעצור את משלוחי המערכות מאז 7 באוקטובר", אמר טיאיני בתגובה לדרישת הפרלמנט האיטלקי להטיל אמברגו נשק על ישראל - וחשף את ההחלטה שנשמרה בסודיות.

לפי מכון SIPRI השבדי, איטליה היתה אחראית לכ-5% מהרכש הצבאי של ישראל בעשור החולף. משרד הביטחון רכש מהאיטלקים את 30 מטוסי האימון הסילוניים מדגם אלניה אירמאקי M-346, שהחליפו את מטוסי הצוקית הישנים, וקיבלו בחיל האוויר את הכינוי "לביא", על שמו של מטוס הקרב הישראלי שבנייתו בוטלה. כמו כן, ישראל רכשה מחברת "ליאונרדו" האיטלקית גם שבעה מסוקי AW119, שהחליפן מסוקי בל 206 ישנים בהכשרת טייסי המסוקים החדשים של החיל.

ספינות טילים מסוג ׳סער 6׳ ומשימת הגנת המים הכלכליים של ישראל 23 באפריל 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
ספינות טילים מסוג ׳סער 6׳ ומשימת הגנת המים הכלכליים של ישראל 23 באפריל 2023/אתר רשמי, דובר צה"ל

בעוד שפגיעה באספקת חלפים למסוקי ומטוסי האימון, שמופעלים בידי אלביט בחוזה עם משרד הביטחון, לא תשפיע ישירות על הלחימה, הרי שבספינות הטילים של חיל הים, כולל בחדשות שבהן, מדגם סער 6, מותקנים תותחים של חברת אוטו מלארה האיטלקית, המשמשים את חיל הים בתקיפות עצימות ברצועת עזה.

יצוין כי במקביל, גם איטליה רכשה מישראל מערכות נשק אסטרטגיות: בתמורה לרכישת מטוסי אימון במיליארד דולר, רכשו האיטלקים בסכום דומה לוויין ריגול מקביל ללווייני האופק של צה"ל ושני מטוסי בקרה אווירית, מקבילים למטוסי הנחשון של חיל האוויר, שניהם מהתעשייה האווירית. מאז, הזמינה איטליה מישראל שני מטוסים נוספים בסכום של כ-550 מיליון דולר.

כמו כן, במקביל לרכישה ישראלית של מסוקי אימון ב-157 מיליון דולר, רכשה איטליה טילי נ"ט מהסוג המתקדם "ספייק" תוצרת רפאל. לפי פרסומים באירופה, רכשו האיטלקים בשנה שעברה ב-4 מיליון יורו גם כטב"מים משוטטים לתקיפה מחברת יוויז'ן הישראלית, עבור כוחותיהם המיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully