וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קציני מילואים בפיקוד הדרום זועמים: "חשים שהפכנו לכוח אדם זול"

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 19:44

בשיחות סגורות, הקצינים מתחו ביקורת חריפה על היחס של צמרת צה"ל: "הודיעו לנו אחרי מאה ימי לחימה שמוסיפים בערך עוד חודש עם סימני שאלה", טענו. "הגיע הזמן למנות מפקדי חטיבות מילואים שהם מילואימניקים בעצמם ולא קצינים שמנסים להתקדם ולמצוא חן בעיני כולם"

הרמטכ״ל בתרגיל מילואים בצפון: הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר"/דוצ

בצה"ל החלו לאחרונה לרדד כוחות מילואים וסדיר בזירות השונות - זאת בצל המשך הלחימה ברצועת עזה, האפשרות למלחמה נגד חיזבאללה והמבצעים הממוקדים שמנוהלים כל העת ביהודה ושומרון. אולם, קציני מילואים מפיקוד הדרום מותחים ביקורת חריפה בשיחות סגורות על התנהלות צמרת צה"ל: "מרגישים שהפכנו לכוח אדם זול", טענו "משאירים אותנו כי זה אפשרי".

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, פתח בסדרת פגישות עם כוחות המילואים על מנת לשמוע את דעתם על המשך השירות והמשימות. בשבוע שעבר, קיימו שיחות דומות גם בכירי הפיקודים בצפון ובדרום עם קציני מילואים ואף ערכו ביקורות בחלק מהאוגדות.

הרמטכ״ל הרצי הלוי בתרגיל מילואים בצפון. 17 בינואר 2024. דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי בתרגיל מילואים בצפון. 17 בינואר 2024/דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

בשיחות הסגורות שניהלו, מפקדי גדודים שגוייסו למילואים לפני כ-100 ימים, "הרימו דגל אדום" על רקע הביקורת שעלתה מחיילי וקציני המילואים שתחת פיקודם. "אנחנו מרגישים שהפכנו לכוח אדם זול, משאירים אותנו כי זה אפשרי", טענו, "כי אין באמת בקרה מקצועית על מי נשאר בשירות מילואים אחרי 100 ימים ולאיזו משימה".

הקצינים טוענים כי הביקורת נשמעה באוזני מפקדים בפיקוד הדרום וזה עוד בטרם השמיעו את ביקורתם על השחיקה שהם חשים: "הודיעו לנו אחרי מאה ימי לחימה שמוסיפים בערך עוד חודש עם סימני שאלה. לא ברור האם פחות או יותר. יש פה קצינים וחיילים עם משפחה ועבודה ונפש שצריך לסדר. אנחנו מצפים לשחרר גדודי מילואים הביתה לפחות לריענון ממושך".

הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023/דובר צה"ל
מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי נפגש עם לוחמי צה"ל בהיערכות לתמרון קרקעי בעזה. 22 אוקטובר 2023. דובר צה"ל
מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי נפגש עם לוחמי צה"ל בהיערכות לתמרון קרקעי בעזה. 22 אוקטובר 2023/דובר צה"ל

קצינים מחטיבת מילואים נוספת הסבירו בשיחה עם וואלה! כי השחיקה של הקצונה והלוחמים באה לידי ביטוי בעיקר בחיכוך עם מפקדת החטיבה ובדגש על מח"ט שמשרת בקבע ואינו מבין את שירות המילואים: "אחרי כל כך הרבה ימי לחימה יש שחיקה טבעית ואז נוצר מצב שבו גדוד המילואים מתנהל בהתאם. המילואימניקים מאוד ערכיים, עם רוח לחימה, מוטיבציה גבוהה, נחושים לבצע את המשימות אבל עם בית, משפחה, קריירה, ילדים, וזה לא אירוע פשוט".

לדבריהם, "יש פיצוצים כי מח"ט בקבע שמפקד על חיילי מילואים תמיד סובל מפער בהבנה מה זה מילואים. אל תסתכלו על מילואימניקים כמובן מאליו".

הקצינים המשיכו בביקורת: "הגיע הזמן שהרמטכ"ל ומפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, אחרי שנים ישקלו מחדש למנות מפקדי חטיבות מילואים שהם מילואימניקים בעצמם ולא קצינים שכל מה שמעניין אותם זה להתקדם ולמצוא חן בעיני כולם תוך כדי שחיקה של המילואימניקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully