וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל סוגר על סינוואר בחאן יונס - האם הסיכוי לאיתור חטופים גדל?

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 8:42

כוחות צה"ל פועלים ללא לאות ומהדקים את טבעת החנק סביב צמרת חמאס. גורמים בכירים בצה"ל מעריכים כי מתבצע מעבר לשלב רגיש בלחימה - שבו גדל הסיכוי לאיתור חטופים. אולם מנגד, "לא פוסלים את האפשרות שהתקבלה החלטה בחמאס לפזר את החטופים במספר גדול יותר של מוקדים"

תיעוד ממנהרה בה הוחזקו חטופים בחאן יונס; אוגדה 98 ויחידות מיוחדות איתרו והשמידו את המנהרה/דובר צה"ל

גורמים בכירים בצה"ל מעריכים כי בימים האחרונים מתבצע מעבר לשלב רגיש מאוד בלחימה, שבו גדל הסיכוי לאיתור חטופים - זאת ברקע התיעוד שפרסם דובר צה"ל אמש (שבת) של המנהרה בחאן יונס בה הוחזקו חטופים, ובהם הילדה אמיליה שציוריה נתלו על אחד הקירות.

"הסיכוי לאיתור חטופים גדל ככל שהכוחות מבצעים פעולות בשטח הרצועה בדגש על חאן יונס. השילוב בין מודיעין לעבודה יסודית בשטח מניב תוצאות. יש התקדמות, יש ממצאים נוספים כולל כלוב שהוחזקו בו חטופים ועדיין נמצא בבירור וניסיון מורכב מאוד לאתר גופות ביותר ממוקד אחד", מסרו הגורמים.

כמו כן, הוסיפו כי לפי ההערכות כוחות צה"ל מתקרבים לסינוואר במרחב חאן יונס. אך מנגד לא פוסלים אפשרות שברגע שבו צה"ל יתקרב למקום המסתור שלו הוא עשוי לעבור למקום אחר.

מנהרה בחאן יונס. דובר צה"ל
מנהרה בחאן יונס/דובר צה"ל
בגדים שנמצאו במנהרה בחאן יונס. דובר צה"ל
בגדים שנמצאו במנהרה בחאן יונס/דובר צה"ל
מתחם כליאה במנהרה בחאן יונס. דובר צה"ל
מתחם כליאה במנהרה בחאן יונס/דובר צה"ל

בחטיבת כפיר סיפרו כי הפעילות ברצועה מתבצעת במשמרות של 24/7 על מנת להגביר את הלחץ ותחושת הנרדפות של המחבלים ולייצר יותר הזדמנויות מבצעיות כדי לחשוף את המיקומים שלהם בזמן שהם מסתתרים במנהרות, פירים או דירות מסתור. כך, גם כוחות ההנדסה שפועלים בצוות הקרב החטיבתי של כפיר שפועלים במשמרות מסביב לשעון על אותו ציוד מכני הנדסי כבד (דחפורים וכו') כדי להספיק יותר משימות ב-24 שעות ולהגביר את מנופי הלחץ על השטח הפלסטיני.

הגורמים הבכירים הבהירו שכל יום שעובר נשללים שטחים ומרחבים בנויים שבהם הוחזקו חטופים ולכן הערכה שהסיכוי לאתר אותם גדל, אך מנגד הוסיפו כי בגלל הלחץ הכבד שמפעיל צה"ל על חמאס במספר נקודות במקביל, "לא פוסלים את האפשרות שהתקבלה החלטה בחמאס לפזר את החטופים תחת שמירה במספר גדול יותר של מוקדים מבלי שהשומרים שלהם ידווחו לאחור מה מצבם עד שתתבהר מבחינתם כוונת ישראל להמשיך במלחמה".

בצה"ל הדגישו שכלל צוותי הקרב החטיבתיים פועלים במקביל לפעולות של יחידות עילית ויחידות ומיוחדות שהייעוד שלהם בשטח הוא להיות דרוכות לכל התפתחות או שבב מידע על מנת לסרוק, לאתר ולשחרר חטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully