וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שיבח את רגב אחרי שתקפה את הרמטכ"ל: "עבודה טובה"

עודכן לאחרונה: 20.1.2024 / 21:03

בסיום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתפוצצה, לאחר שכמה שרים צעקו על הלוי, גורם מקצועי שמע את רה"מ אומר לשרת התחבורה "כל הכבוד". הגורם סיפר על כך לממונה עליו, ומכך עלתה תחושה שהמקרה תוכנן. בלשכת נתניהו ורגב הכחישו בתוקף

ראש הממשלה בנימין נתניהו כעת בישיבת הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב./רועי אברהם / לע״מ

בסיום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שבה צעקו שרים על הרטמכ"ל הרצי הלוי, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרת התחבורה מירי רגב "כל הכבוד, עשית עבודה טובה" - כך פורסם הערב (שבת) בחדשות 12. גורם מקצועי שהיה בישיבה שמע את הדברים וסיפר על כך לממונה עליו, ומכך עלתה התחושה שהמארב על הרמטכ"ל היה מתוכנן.

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווח: "לא היה ולא נברא. רה"מ לא מנחה את השרים מה לומר בקבינט ולא ניהל שיחה עם השרה רגב לא לפני, לא במהלך ולא לאחר הקבינט". רגב הוסיפה כי מדובר ב"שקר וכזב, לא היה ולא נברא. הידיעה של ניר דבורי בעניין צוותי התחקור המטכ"ליים הוכנסה אליי בפתק באמצע הקבינט ובעקבותיו שאלתי את הקבינט לגבי נכונותה. הידיעה הפתיעה את כל הנוכחים, כולל את שר הביטחון שלא ידע מהנושא. באף שלב ראש הממשלה לא שוחח איתי על הנושא".

בנימין נתניהו,מירי רגב, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
נתניהו ורגב/ראובן קסטרו

לפני כשבועיים התפוצצה ישיבת הקבינט התפוצצה, לאחר עימות חריף בין כמה שרים לבין הרמטכ"ל. על פי מקור שמעורה בפרטים, השרים רגב, בן גביר, ואמסלם החלו לתקוף את הרמטכ"ל בטענה שהוא ממנה לתחקור אירועי ה-7 באוקטובר "אנשים שעומדים מאחורי ההתנתקות". השר בני גנץ התערב ותקף את השרים: "זה תחקיר מקצועי, מה הקשר להתנתקות ולקונספציה?".

על פי המקור, במהלך ישיבת הקבינט, השרה מירי רגב קיבלה עידכון על הדיווחים בתקשורת, לפיהם שר הביטחון לשעבר שאול מופז ימונה לחבר בצוות שיחקור את אירועי ה-7 באוקטובר. בעקבות הדיווח, תקפו השרים רגב, אמסלם, ובן גביר את הרמטכ"ל וטענו כי "ממנים לתחקיר את האנשים שעומדים מאחורי תוכנית ההתנתקות".

המקור ציין כי הרמטכ"ל הלוי ניסה להסביר לשרים שמדובר בתחקור טקטי, שישמש את צה"ל להמשך הלחימה והפקת לקחים צבאיים, ולא תחקיר מערכתי על הכשלים של ה-7 באוקטובר. לדברי המקור, שר הביטחון גלנט ניסה להשתיק את השרים שתקפו את הרמטכ"ל ואמר שהוא מגבה את הלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully