וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן אמר שנתניהו לא שולל מדינה פלסטינית - ובימין זועמים: "לא ניתן לזה יד"

עודכן לאחרונה: 20.1.2024 / 19:52

סערה פרצה בקרב שרי הממשלה בעקבות דברי ביידן, שטען כי דן עם נתניהו פיתרון שתי מדינות באזור. סמוטריץ' תקף: "בבית הלבן צריכים להתפכח מהקונספציות". נתניהו הכחיש: "לא אתפשר על שליטה ביטחונית - זה מנוגד למדינה פלסטינית"

סערה פרצה הערב בקרב שרי הממשלה בעקבות דבריו של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן, שטען כי בשיחה הטלפונית שקיים אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השניים דנו על פיתרון שתי מדינות באזור, גם בעוד נתניהו עדיין בשלטון. "כמו שקרה בישראל, גם בבית הלבן צריכים להתפכח מהקונספציות שהובילו לאסון הלאומי של ישראל", תקף הערב (שבת) שר האוצר בצלאל סמוטריץ', "ידידיה של ישראל צריכים להבין שהדחיפה להקמת מדינה פלסטינית היא דחיפה לטבח הבא חלילה ולסיכון קיומה של מדינת ישראל".

"אני אומר באופן ברור לכל מי שתקוע עדיין בשישי באוקטובר: לא ניתן ידינו לעולם להקמת מדינה פלסטינית", כתב שר התרבות מיקי זוהר ב-X. "דמם של אחינו ואחיותינו לא נשפכו כדי שהפלסטינים יקבלו פרס וכדי שנסכן את עתידנו בארצנו".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו ביידן, לאחר הכחשה שפרסמה לשכתו: "לא אתפשר על שליטה ביטחונית ישראלית מלאה על כל השטח ממערב לירדן - וזה מנוגד למדינה פלסטינית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון Intercontinental בניו יורק.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון Intercontinental בניו יורק./לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 2 בנובמבר 2023. הדס פרוש, הארץ
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 2 בנובמבר 2023/הארץ, הדס פרוש

"הקמת מדינה פלסטינית היא פרס לטרור וסכנה למדינת ישראל. זה יעודד רצח יהודים ויתן רוח גבית לציר הרשע של איראן. לא ניתן את ידינו לכך!", הגיב שר האנרגיה אלי כהן, בעוד ששרת ההתיישבות אורית סטרוק הצהירה: ""מדינה פלסטינית - לעולם לא".

לשכת ראש הממשלה הגיבה לפרסומים בארצות הברית והוציאה הכחשה, בה נאמר כי "בשיחתו אמש עם הנשיא ביידן חזר ראש הממשלה נתניהו על עמדתו העקבית מזה שנים, שאותה אף ביטא במסיבת עיתונאים יום קודם לכן. אחרי חיסול חמאס ישראל חייבת להישאר בשליטה בטחונית מלאה ברצועת עזה כדי להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, ודבר זה מתנגש עם הדרישה לריבונות פלסטינית".

השיחה בין ביידן לנתניהו נערכה אמש, לראשונה מאז 23 בדצמבר, אז ניתק ביידן את השיחה לאחר שנתניהו סירב לשחרר את כספי המיסים הפלסטיניים. בכיר ישראלי: השיחה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ביידן היתה טובה ונמשכה 40 דקות. ראש הממשלה סקר פעולותיה של ישראל בגזרות השונות, וחזר על מחויבותה של ישראל להשגת יעדי המלחמה, לרבות השבת חטופינו.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר שביידן ונתניהו דנו במאמצים לשחרור החטופים ובמעבר לפעילות ממוקדת יותר של צה"ל בעזה שתאפשר להגדיל את כמות הסיוע ההומניטארי שנכנסת לרצועה. עוד אמר קירבי שהנשיא ביידן בירך על החלטת ממשלת ישראל לאפשר העברת קמח ישירות לעזה דרך נמל אשדוד. במקביל צוותים משתי המדינות דנים באפשרויות להעברת סיוע הומניטארי לעזה דרך הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully