וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול בית רה"מ: אביו של עידן שתיוי פתח בשביתת רעב "לפי מתכון חמאס"

עודכן לאחרונה: 19.1.2024 / 17:59

אלי שתיוי הגיע לבית ראש הממשלה בקיסריה, שם הוא מתכוון לשבות רעב עד שנתניהו ייצא אליו ויספק לו תשובות. "אני קורא לכל המשפחות להגיע לפה. לישון פה עם אוהל סיירים", אמר. בשיחה עם וואלה! הוסיף האב: "החלטנו להחריף צעדים. יש עסקה שמונחת על השולחן"

אלי שתיוי, אבא של עידו שנחטף לעזה, מחוץ למעונו של נתניהו בקיסריה. 19 בינואר 2024/לפי סעיף 27 א'

אלי שתיוי, אביו של עידן שתיוי שנחטף לעזה, הכריז היום (שישי) על שביתת רעב מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה שראש הממשלה יצא אליו ויספק לו תשובות. "אני פה במעון ראש הממשלה בקיסריה, אני הולך לעשות סוף שבוע, שישי שבת, לעשות שביתת רעב פה, עד שראש הממשלה יוצא אלינו. אני קורא לכל המשפחות להגיע לפה. לישון פה עם אוהל סיירים. קדימה", אמר שתיוי בסרטון. בסרטון אחר אמר שתיוי: "אנחנו רוצים שיהיה הסכם היום".

אלי שתיוי, אבא של עידן שתיוי, 10 בינואר 2024. ראובן קסטרו
רוצים שיהיה הסכם היום. אלי שתיוי/ראובן קסטרו

שתיוי אמר לוואלה! כי "פתחתי בשביתת רעב על פי מתכון החמאס, כמו החטופים. אני אחרי קידוש שעשיתי עם רבע פיתה כמו שהם אוכלים ומחר נאכל בשעה הזאת עוד רבע פיתה כהזדהות עם הבן שלי. אני לא מתכוון לאכול שום דבר חוץ מזה. זה לא קל, אבל עברו מאה ימים והחלטנו להחריף צעדים. יש עסקה שמונחת על השולחן שלו. הוא רק צריך להסכים ולהוציא את החטופים. עכשיו אבנר נתניהו יצא אליי והציע לי לאכול איתם שישי, אבל סירבתי. מגיעים אנשי ביטחון להרחיק אותי אבל לא אזוז. אמורות להגיע עוד משפחות. אני מקווה שתהיה פה משמרת מתחלפת ונעשה את זה בתורות ללא הפסקה".

עוד בוואלה!

עידן שתיוי עזר לחברים בנובה, ילדים באפריקה וכדור הארץ. עכשיו הוא צריך מישהו שיסייע גם לו

לכתבה המלאה
עידן שתיוי. באדיבות המשפחה
"העזרה לא הגיעה". עידן שתיוי/באדיבות המשפחה

עידן שתיוי נחשב לנעדר עד שחלפו 90 יום מתחילת המלחמה, ואז שונה הסטטוס שלו לחטוף, ביחד עם חנן יבלונקה ואילן וייס, שמותו נקבע ימים קודם לכן. מלבד העדכון היבש אביו אלי לא ביקש לדעת דבר, מחשש שהידיעה תסכן אותו. "אני מפחד שאם אדע פרטים אפלוט אותם", הוא מסביר. "עצם הבשורה נתנה לנו תקווה, הקלה. אות חיים מסוג מסוים. אמרתי אוקיי, יש סיכוי ומרגע זה אגביר את המלחמה שלי להחזיר את עידן".

בראיון לוואלה סיפר אלי שעידן הגיע למסיבה ברעים לפנות בוקר כדי לתעד את חבריו שניגנו והעבירו סדנאות, אך לא נכנס. בכניסה פגש זוג חברים שלא היו כשירים לנהיגה והציע להסיע אותם הביתה. בכביש, כך מספרת המשפחה שגילתה בהמשך, הוא וחבריו נתקלו במחבלים "מחופשים לשוטרים" שירו לכיוונו. ארבעתם נפצעו. עידן ניסה לעצור ולעשות פניית פרסה - והרכב נתקע בעץ.

בשלב זה זיהה את הג'יפ של גיא אילוז והחבורה עברה אליו. "אחרי 400 מטר הרכב נדם והמחבלים החלו לרוץ לעברם בצעקות. עידן וגיא התחילו לרוץ לכיוון השני ונכנסו בין העצים. המחבלים הגיעו לג'יפ ועשו וידוא הריגה לשלושה חברים שלו, אלון, בר ליאור ויוליה, ארבע יריות לכל אחד. אחרי שעה וחצי גיא מצא טלפון ועשה שיחת חירום למד"א. להם הוא סיפר שהוא פצוע ביד, ועידן לידו פצוע קשה. הוא ביקש להזניק מסוק אבל העזרה לא הגיעה. ואז הגיעו המחבלים וחטפו אותם", שיחזר האב בראיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully