וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגלגל אחריות: הנחיתי להעביר תרופות לחטופים, צה"ל קובע את סידורי ההכנסה לעזה

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 15:49

לשכת רה"מ התייחסה לדיווח שלפיו הוא אישר לא לבדוק את משלוח התרופות שמיועדות לחטופים הישראלים ברצועת עזה: "סידורי ההכנסה נקבעים על ידי צה"ל וגורמי הביטחון". גנץ עקץ: "האחריות להחלטה, כמו גם על מימושה, היא על הדרג המדיני - ורק עלינו"

נתניהו: "משפחות החטופים לא יכולות לשים את עצמן במקום הדרג המדיני"/לע"מ

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסה היום (רביעי) לדיווח שלפיו הוא אישר לא לבדוק את משלוח התרופות שייכנס לרצועת עזה, ומסרה: "רה"מ הנחה להעביר תרופות לחטופים, אך לא עסק כלל בסידורי הבדיקה של הכנסתן, הנקבעים על ידי צה"ל וגורמי הביטחון". לאחר הודעת לשכת רה"מ, עקץ השר בני גנץ את נתניהו: "הכנסת התרופות לחטופינו היא מהלך משמעותי וחשוב שפעלנו רבות להשגתו. האחריות להחלטה כמו גם על מימושה היא על הדרג המדיני - ורק עלינו".

מוקדם יותר היום אמר בכיר חמאס, אבו מרזוק, כי ישראל לא תבדוק את משלוחי התרופות לרצועת עזה. לדבריו, על כל קופסת תרופות לחטופים, יועברו אלף חבילות סיוע לתושבי עזה. אבו מרזוק גם הכחיש שצרפת מספקת את התרופות, אלא קטאר, שעליה סומכים בחמאס.

אבו מרזוק גם טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "משקר שוב, משום שאנחנו אלו שקבענו את הכמות, המתווך, מנגנון האספקה ואת חלוקת התרופות בצפון הרצועה למרות ההתנגדות של ישראל במשך מאה ימים". למרות זאת, על פי דיווח של אל-ערבי אל-ג'דיד, העיתון הפרו-קטארי שרואה אור במצרים, המטוס הקטארי עם התרופות לחטופים ברצועת עזה נחת במצרים.

כיתוב על ארגז שמועבר לכאורה לחטופים על ידי בנימין נתניהו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כיתוב על ארגז שמועבר לכאורה לחטופים על ידי בנימין נתניהו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מוסא אבו מרזוק ונשיא דרום אפריקה. Palinfo, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו משקר שוב". מוסא אבו מרזוק ונשיא דרום אפריקה/אתר רשמי, Palinfo
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, הקריה, תל אביב. 31 בדצמבר 2023. מרים אלסטר/פלאש 90, עיבוד תמונה
מגלגל אחריות. נתניהו/עיבוד תמונה, מרים אלסטר/פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "אדוני ראש הממשלה, די להיגררות אחרי גנץ ודי ולהתחכמויות:. אולי סידורי הבדיקה הטכניים הם באחריות צה"ל וגורמי הביטחון, אבל האחריות לכך שצה"ל וגורמי הביטחון יבדקו כי המשאיות שאמורות לשאת בהן תרופות לחטופים אינן נושאות גם תחמושת וציוד לחמאס - היא באחריותך ובאחריות הקבינט המצומצם. אם המשאיות טרם הוכנסו, פשוט תנחה את צה"ל וגורמי הביטחון לא לאפשר את הכנסתן ללא בדיקה. זה בהחלט באחריותך ובסמכותך. תרופות לחטופים - בהחלט. חמצן לחמאס להמשך הלחימה - טירוף".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב להודעת לשכת ראש הממשלה: "ביבי, חלאס עם הבולשיט. הגיע הזמן שתתחיל לקחת אחריות במקום לגלגל אותה לכל עבר ותפסיק לקבל החלטות אך ורק על בסיס שיקולים פוליטיים".

דובר משרד החוץ של קטאר עדכן אתמול כי התרופות עבור בני הערובה הישראלים יצאו מדוחא לאל-עריש בשני מטוסים של חיל האוויר הקטארי ויועברו לאחר מכן לתוך רצועת עזה. במקביל נפגש היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בדאבוס עם ראש ממשלת קטאר, ודן עמו במגעים לשחרור החטופים בעזה.

תחילה נתניהו טען שהעברת התרופות היתה בהנחייתו, ואז ממשלת צרפת טוענת בהודעה רשמית כי מדובר במהלך שהיה יוזמה שלה ושל קטאר יחד עם משפחות החטופים. "מזה מספר חודשים, צרפת וקטאר פועלות יחד כדי לאפשר משלוח תרופות לחטופים המוחזקים בעזה", פרסמה ממשלת צרפת בהודעה.

בלשכת ראש הממשלה אישרו: "בהנחיית רה"מ נתניהו ובהמשך לסיכום של ראש המוסד ברנע עם קטאר בנושא אספקת התרופות לחטופים הישראלים - מחר צפויים להמריא שני מטוסי חיל האוויר הקטארי למצרים ובהם התרופות שנרכשו בצרפת, על פי רשימה שגובשה בישראל, בהתאם לצרכים הרפואיים של החטופים. עם הגעת המטוסים למצרים יועברו התרופות על ידי נציגי קטאר אל תוך רצועת עזה אל יעדם הסופי. נתניהו ביקש להעביר את הערכתו לכל אלה שסייעו במהלך. ישראל עומדות על כך שכל התרופות יגיעו ליעדן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully