וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לאמירת נתניהו: צרפת טוענת כי משלוחי התרופות לחטופים היו ביוזמתה

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 12:35

ממשלת צרפת טענה כי מסירת התרופות לחטופים הייתה יוזמה שלה ושל קטאר יחד עם משפחות החטופים, בניגוד לאמירת לשכת נתניהו כי את המהלך הנחה ראש הממשלה והוביל ראש המוסד. צרפת: "קטאר ניהלה משא ומתן על משלוח התרופות לעזה, בשיתוף עם הרשויות הישראליות והצלב האדום"

נאום מצולם של נשיא צרפת עמנואל מקרון בעצרת להשבת החטופים/מטה המשפחות

אחרי שנתניהו טען שהעברת התרופות היתה בהנחייתו, ממשלת צרפת טוענת כי מדובר במהלך שהיה יוזמה שלה ושל קטאר יחד עם משפחות החטופים. "מזה מספר חודשים, צרפת וקטאר פועלות יחד כדי לאפשר משלוח תרופות לחטופים המוחזקים בעזה", פרסמה ממשלת צרפת בהודעה.

"באותו המבצע יזם פורום משפחות הנעדרים והחטופים בעזה, שפועל מסוף חודש אוקטובר 2023, יחד עם הרשויות בצרפת וקטאר, על מנת לזהות את מצבם הרפואי של כל אחד מהחטופים, ולקבוע את האמצעים למסירת התרופות", מסרה.

הצהרה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון, בירושלים.
24 באוקטובר 2023. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
ממשלת צרפת טוענת כי יזמה את המהלך, בניגוד להצהרת לשכת רה"מ. מקרון ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

בהודעה, פירטו בממשלה את מהלך קניית ומסירת התרופות לחטופים, בה מתואר באופן מינורי חלקה של ישראל במבצע. "בהוראת נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הצוותים הדיפלומטיים והרפואיים של המרכז לניהול משברים במשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי, גיבשו רשימה ראשונית ופיקחו על רכישת תרופות עבור 45 חטופים וכן על שילוחם לקטאר, בשבת, ה-13 בינואר 2024", נכתב. "קטאר ניהלה לאחר מכן משא ומתן על משלוח תרופות אלה לעזה, בשיתוף עם הרשויות הישראליות והוועד הבינלאומי של הצלב האדום. המבצע נמצא בעיצומו".

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכנה ביום שישי האחרון כי לראשונה מתחילת המלחמה - תתאפשר הכנסת תרופות לחטופים שמוחזקים על ידי החמאס בזכות הובלת המהלך מול קטאר על ידי ראש המוסד, דדי ברנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully