וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מתחילת המלחמה: תתאפשר הכנסת תרופות לחטופים בעזה

עודכן לאחרונה: 12.1.2024 / 20:05

לשכת רה"מ עדכנה כי ראש המוסד הוביל את המהלך מול קטאר, שהביא להסכמה. בכיר ישראלי הסביר כי בתמורה לתרופות שמוגדרות מצילות חיים, ישראל תעביר תרופות נוספות כסיוע הומניטרי לרצועה. משפחות החטופים דורשות הוכחה שיקיריהן מקבלים את הסיוע לפני השלמת ההבטחה

בווידאו: אגף המודיעין בצהל חושף חמאס השקיע עשרות מיליוני דולרים בחפירת מנהרות ברצועת עזה 11.01.2024/דוצ

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכנה הערב (שישי) כי לראשונה מתחילת המלחמה - תתאפשר הכנסת תרופות לחטופים שמוחזקים על ידי החמאס. על פי ההודעה, המהלך הובל מול קטאר על ידי ראש המוסד, דדי ברנע. מתן התרופות צפוי להיערך כבר בימים הקרובים. לפי בכיר ישראלי, הן יועברו באמצעות הצלב האדום.

לכל העדכונים על המלחמה

הבכיר סיפר כי במסגרת ההסכם שהושג בין ישראל לחמאס בתיווך קטאר, בתמורה לתרופות שיועברו לחטופים תעביר ישראל משלוח של תרופות כסיוע הומניטרי לרצועת עזה. לדבריו, ישראל העבירה רשימות של תרופות לקטארים, שהעבירו את הרשימות לחמאס.

רכב של הצלב האדום מוביל חטופים ישראלים. רויטרס
רכב של הצלב האדום/רויטרס

"מהיום הראשון אנחנו מנסים להעביר תרופות לחטופים וחמאס הערים קשיים ודרש דרישות לא ריאליות בתמורה. כעת, השגנו הסכם שבמסגרתו יועברו לחטופים תרופות שמוגדרות מצילות חיים לפי רשימה מהרופאים שלהם", אמר הבכיר.

מנגד, משפחות החטופים דורשות הוכחה לכך שיקיריהן אכן מקבלים את הסיוע. "על קבינט המלחמה לדרוש הוכחה ויזואלית שהתרופות אכן הגיעו לחטופים, כתנאי לכל תמורה מישראל", נמסר מטעם מטה משפחות החטופים. "אחרי 98 יום במנהרות החמאס, כל החטופים בסכנת חיים מיידית וזקוקים לתרופות מצילות חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully