וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר: התרופות לחטופים הישראלים יוטסו מחר מדוחא לקראת העברה לעזה

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 22:29

דובר משרד החוץ של קטאר עדכן כי התרופות יצאו מחר בשני מטוסים של חיל האוויר הקטארי ויועברו לאחר מכן לרצועה. במקביל נפגש היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב עם ראש ממשלת קטאר בדאבוס, ודן עמו במגעים לשחרור החטופים

אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר/רויטרס

דובר משרד החוץ של קטאר עדכן הערב (שלישי) כי התרופות עבור בני הערובה הישראלים יצאו מחר מדוחא לאל-עריש בשני מטוסים של חיל האוויר הקטארי ויועברו לאחר מכן לתוך רצועת עזה. במקביל נפגש היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בדאבוס עם ראש ממשלת קטאר, ודן עמו במגעים לשחרור החטופים בעזה.

בלשכת ראש הממשלה אישרו: "בהנחיית רה"מ נתניהו ובהמשך לסיכום של ראש המוסד ברנע עם קטאר בנושא אספקת התרופות לחטופים הישראלים - מחר צפויים להמריא שני מטוסי חיל האוויר הקטארי למצרים ובהם התרופות שנרכשו בצרפת, על פי רשימה שגובשה בישראל, בהתאם לצרכים הרפואיים של החטופים. עם הגעת המטוסים למצרים יועברו התרופות על ידי נציגי קטאר אל תוך רצועת עזה אל יעדם הסופי. נתניהו ביקש להעביר את הערכתו לכל אלה שסייעו במהלך. ישראל עומדות על כך שכל התרופות יגיעו ליעדן".

דובר משרד החוץ של קטאר: התרופות עבור בני הערובה הישראלים בכזה יצאו מדוחא ויועברו לרצועת עזה. 14 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
דובר משרד החוץ של קטאר: התרופות עבור בני הערובה הישראלים בכזה יצאו מדוחא ויועברו לרצועת עזה. 14 בינואר 2024/אתר רשמי, ללא
נתניהו לנשיאת הצלב האדום: תפעילו לחץ ציבורי על החמאס. עמוס בן גרשום / לע״מ, אתר רשמי
התרופות יועברו באמצעות הצלב האדום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום / לע״מ

ביום שישי האחרון, לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכנה כי לראשונה מתחילת המלחמה - תתאפשר הכנסת תרופות לחטופים שמוחזקים על ידי החמאס. על פי ההודעה, המהלך הובל מול קטאר על ידי ראש המוסד, דדי ברנע. בכיר ישראלי מסר אז שהן יועברו באמצעות הצלב האדום.

הבכיר סיפר כי במסגרת ההסכם שהושג בין ישראל לחמאס בתיווך קטאר, בתמורה לתרופות שיועברו לחטופים תעביר ישראל משלוח של תרופות כסיוע הומניטרי לרצועת עזה. לדבריו, ישראל העבירה רשימות של תרופות לקטארים, שהעבירו את הרשימות לחמאס.

"מהיום הראשון אנחנו מנסים להעביר תרופות לחטופים וחמאס הערים קשיים ודרש דרישות לא ריאליות בתמורה. כעת, השגנו הסכם שבמסגרתו יועברו לחטופים תרופות שמוגדרות מצילות חיים לפי רשימה מהרופאים שלהם", אמר הבכיר.

מוקדם יותר היום פורסם כי ממשלת צרפת טוענת שמדובר במהלך שהיה יוזמה שלה ושל קטאר יחד עם משפחות החטופים. "מזה מספר חודשים, צרפת וקטאר פועלות יחד כדי לאפשר משלוח תרופות לחטופים המוחזקים בעזה", פרסמה ממשלת צרפת בהודעה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לביקור בישראל ונועד עם יצחק הרצוג. בית הנשיא בירושלים. 24 באוקטובר 2023. אורן בן חקון, לשכת העיתונות הממשלתית
"צרפת וקטאר פועלות יחד כדי לאפשר משלוח תרופות לחטופים"/לשכת העיתונות הממשלתית, אורן בן חקון

"באותו המבצע יזם פורום משפחות הנעדרים והחטופים בעזה, שפועל מסוף חודש אוקטובר 2023, יחד עם הרשויות בצרפת וקטאר, על מנת לזהות את מצבם הרפואי של כל אחד מהחטופים, ולקבוע את האמצעים למסירת התרופות", מסרה.

בהודעה, פירטו בממשלה את מהלך קניית ומסירת התרופות לחטופים, בה מתואר באופן מינורי חלקה של ישראל במבצע. "בהוראת נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הצוותים הדיפלומטיים והרפואיים של המרכז לניהול משברים במשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי, גיבשו רשימה ראשונית ופיקחו על רכישת תרופות עבור 45 חטופים וכן על שילוחם לקטאר, בשבת, ה-13 בינואר 2024", נכתב.

"קטאר ניהלה לאחר מכן משא ומתן על משלוח תרופות אלה לעזה, בשיתוף עם הרשויות הישראליות והוועד הבינלאומי של הצלב האדום. המבצע נמצא בעיצומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully