וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת שב"כ חושפת: כך התאמנו פעילי הג'יהאד מעזה על אדמת איראן

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 17:44

"המפקד שלי התקשר אלי ואמר שאני צריך לצאת לאיראן לקורס צליפה - והמשכורת שלי תעלה", סיפר בחקירתו באסל מהדי, מפקד מחלקה בג'יהאד האיסלאמי, שנעצר על ידי כוחות צה"ל בעזה. "באיראן הקורס היה 15 ימים - היו בו אימוני כושר גופני ואימוני ירי על נשקים מסוגים שונים"

נחשף בחקירת השב״כ: כך מתאמנים פעילי הג׳יהאד האסלאמי מרצועת עזה על אדמת איראן/שב"כ

שירות הביטחון הכללי חשף היום (שלישי) תמלולי חקירה שביצע בבאסל מהדי, מפקד מחלקה בג'יהאד האיסלאמי, שנעצר על ידי כוחות צה"ל ברצועת עזה בחודש דצמבר האחרון והועבר לחקירה בישראל. חקירתו חשפה כי פעילי הג'יהאד האסלאמי עברו אימוני כושר וירי בבסיסי אימונים על אדמת איראן.

בחקירתו תיאר מהדי את האימונים שעברו פעילי הג'יהאד האסלאמי בבסיס אימונים צבאי של איראן. האימונים, כך עלה בחקירה, הועברו על ידי חיילים איראנים בקבוצות של בין 15-20 אנשי הג'יהאד האסלאמי מעזה, לבנון וסוריה.

נחשף בחקירת השב״כ: כך מתאמנים פעילי הג׳יהאד האסלאמי מרצועת עזה על אדמת איראן. ללא, שב"כ
נחשף בחקירת השב״כ: כך מתאמנים פעילי הג׳יהאד האסלאמי מרצועת עזה על אדמת איראן/שב"כ, ללא

"המפקד שלי התקשר אלי ואמר שאני צריך לצאת לאיראן לקורס צליפה, תהיה לי תועלת ממנו והמשכורת שלי תעלה כשאחזור", סיפר מהדי בחקירתו. "נסעתי מרצועת עזה למצרים שם הייתי בערך שבועיים, משם נסעתי לסוריה למספר ימים ואז ללבנון. אחרי שבועיים נסענו שוב מסוריה לאיראן".

"באיראן הקורס היה 15 ימים - היו בו אימוני כושר גופני ואימוני ירי על נשקים מסוגים שונים", המשיך לתאר מהדי את האימונים שעבר במהלך שהותו באיראן, "ארבעה ימים אימון על קלצ'ניקוב למרחק 100 מטר, חמישה ימים למרחק 100 עד 150 מטר, שישה ימים על דרגונוב (רובה צלפים). התאמנו בירי על אבנים, מטרות, בלונים במרחק 300 מטר".

מהדי פירט בתחילת חקירתו כי כינויו הוא אבו ג'מאל וכי התגייס לג'יהאד האיסלאמי בשנת 2009, עוד מסר כי בתפקידו בארגון הוא מפקד מחלקת התמחויות (מקצועות ייחודיים), ותחת פיקודו נמצאים תשעה פעילים שמתמחים במרגמה 82 מ"מ, רקטות 107, הנדסה צליפה ונ"ט.

עוד סיפר מהדי: "יש פעילים שעברו באיראן קורסים ואימונים ברקטות וארטילריה".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי חולף על פני מל"ט עם הכיתוב "עזה" בתערוכת נשק בטהראן, 19 בנובמבר 2023. רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי חולף על פני מל"ט עם הכיתוב "עזה" בתערוכת נשק בטהראן, 19 בנובמבר 2023/רויטרס

כשבועיים לאחר טבח ה-7 באוקטובר, בעיתון האמריקני הוול סטריט ג'ונרל, דיווחו כי מאות מחבלים של חמאס וג'יהאד אסלאמי ערכו אימון מתקדם באיראן שבועות ספורים לפני מתקפת הטרור על ישראל. לפי הדיווח מפי גורמי מודיעין, על האימונים פיקדו קצינים מכוח קודס של משמרות המהפכה, והם התקיימו בנוכחות מפקד הכוח אסמאעיל קאני.

עם זאת, הגורמים אמרו כי אין להם ראיות לכך שאיראן, שמאמנת בקביעות כוחות שהיא תומכן בהן, עשתה זאת הפעם במיוחד כדי להתכונן באופן מכוון לתקיפה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully