וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 מחבלי חמאס וג'יהאד אסלאמי התאמנו באיראן לפני התקיפה

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 19:27

מאות המחבלים משני ארגוני הטרור ערכו אימון מתקדם בשבועות שקדמו למתקפה. לפי הוול סטריט ג'ורנל, על האימונים פיקדו קצינים מכוח קודס של משמרות המהפכה, ובנוכחות מפקד הכוח אסמאעיל קאני

קריאות "מוות לישראל" בפרלמנט האיראני אחרי המתקפה של חמאס/סוכנות הידיעות תסנים

מאות מחבלים של חמאס וג'יהאד אסלאמי ערכו אימון מתקדם באיראן שבועות ספורים לפני מתקפת הטרור על ישראל ב-7 בספטמבר.

היום ה-19 למלחמה - כל העדכונים

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, שדיווח על כך מפי גורמי מודיעין, על האימונים פיקדו קצינים מכוח קודס של משמרות המהפכה, והם התקיימו בנוכחות מפקד הכוח אסמאעיל קאני. עם זאת, הגורמים אמרו כי אין להם ראיות לכך שאיראן, שמאמנת בקביעות כוחות שהיא תומכן בהן, עשתה זאת הפעם במיוחד כדי להתכונן התקיפה בישראל.

כ-1,400 בני אדם נרצחו וכ-5,400 נפצעו במלחמה ובהסלמה בצפון. בשבת, 7 באוקטובר, אלפי מחבלים חדרו מהרצועה לישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים, שוטרים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ. בכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים.

המחבלים חטפו תושבים רבים לעזה, וביניהם קשישים, נשים וילדים - מחבלים הודו בחקירתם כי אלו היו חלק מההוראות אותן קיבלו לפני הפלישה לעוטף. דובר צה"ל עדכן 222 משפחות שיקיריהן נחטפו לרצועה, ובמקביל מתקיימים מגעים לעסקת שבויים באמצעות מתווכים. עד כה שוחררו ארבע חטופות, שתיים מהן בעלות אזרחות אמריקנית.

בתגובה לאירועים, פתחה ישראל במלחמת "חרבות ברזל". במסגרת זאת, תקף צה"ל יעדים בעזה, הטיל מצור על הרצועה, ומאפשר כניסה של סיוע הומניטרי דרך מעבר רפיח בלבד. עיקר המתקפות מכוונות לצפון הרצועה, משם נמלטו דרומה כ-600 אלף פלסטינים. בתוך כך, התעוררה מתיחות גם בגבול הצפון: טילי נ"ט שוגרו מלבנון לעבר מוצבים בצפון - צה"ל סיכל כמה ניסיונות נוספים של חוליות מחבלים לירות לעבר ישראל ותקף כמה עמדות של חיזבאללה, שלקח אחריות על הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully