וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיורא איילנד על סוגיית החטופים: "יש גבול עד כמה שאנחנו יכולים לחכות"

עודכן לאחרונה: 16.1.2024 / 14:23

בריאיון לרדיו צפון 104.5fm, ראש המל"ל לשעבר התייחס גם לסיוע ההומניטרי לעזה: "מספקים למדינה הזו את כל מחסורה, ואז מתלוננים". על היחסים עם ארצות הברית הוסיף: "הכי חשוב אצל האמריקנים הוא שישראל תספק תשובות על היום שאחרי, והייתה צריכה לומר מה יהיה"

ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, אלוף במילואים גיורא איילנד, התייחס בריאיון לליאת רון ברדיו צפון 104.5fm, ליומה ה-102 של מלחמת חרבות ברזל, למצב הביטחוני, היחסים עם האמריקנים והמתיחות בצפון.

"ההנחה הישראלית שאנחנו יכולים על ידי פעולה צבאית לנצח מהר את הצד השני היא מראש לא נכונה. בניגוד למה שאומרים גם אצלנו וגם בארצות הברית - כך אי אפשר לנהל מלחמה, ואי אפשר לנצח", כך אמר לגבי הלחימה בעזה. איילנד הוסיף: "ב־7 באוקטובר מדינת עזה פתחה במלחמה מתועבת נגד ישראל. תחשבי שמדינת לוקסמבורג הייתה עושה את זה נגד בלגיה. אני מניח ש־90 אחוז מהמדינות היו תומכות בבלגיה ובצדק. אנחנו פועלים הפוך, מספקים למדינה הזו את כל מחסורה, ואז מתלוננים".

אלוף במיל' גיורא איילנד, לשעבר ראש אגף המבצעים במטה הכללי, 21 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"מספקים לעזה את כל מחסורה, ואז מתלוננים", אלוף (מיל') גיורא איילנד. 21 באפריל 2020/ראובן קסטרו

בהמשך התייחס לתקשורת מול האמריקנים: "היה לי את הכבוד ואת הניסיון לנהל עם האמריקנים לא רק הרבה מאוד דיאלוגים, אלא גם עימותים. הדבר הכי חשוב אצל האמריקנים הוא שישראל תספק תשובות על היום שאחרי, והייתה צריכה לומר להם מה יהיה ביחס ליום שאחרי". יכולנו להגיד את זה, ולהיות עם אלטרנטיבה, ודווקא לזה אמרנו 'לא'. לעולם הדבר החשוב ביותר לכול המלחמות הוא הנרטיב, ואת הנרטיב קובעים ביום הראשון", המשיך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עצרת לציון 100 ימים של החטופים בשבי, כיכר החטופים, 14 בינואר 2024. ראובן קסטרו
עצרת לציון 100 ימים של החטופים בשבי, כיכר החטופים, 14 בינואר 2024/ראובן קסטרו

עוד הוסיף: "מה שישראל צריכה לעשות עכשיו זה לומר שהיות והחטופים שלנו גוססים ומתים אחד אחד יש גבול עד כמה שאנחנו יכולים לחכות, ועד שזה לא קורה אנחנו עוצרים כל אספקה לעזה, ומבחינה מוסרית אם לא נעשה את זה לא נסלח לנו שנים קדימה". איילנד התייחס לסיוע ההומניטרי וליום שאחרי: "גמרנו להילחם בצפון הרצועה, הוצאנו כוחות, ומי חוזר לשם? החמאס חוזר לשם. מדינת ישראל מספקת למדינה נגדה היא נלחמת את כל מחסורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully