וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של החטוף טל שוהם: "הפחד הכי גדול שלי הוא שצה"ל יהרוג את החטופים"

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 10:23

אשתו וילדיו של טל שוהם שוחררו במסגרת עסקת החטופים בעוד הוא נותר בשבי חמאס. בראיון ברדיו 103FM, מטיח אביו גלעד ביקורת קשה בממשלה: "האמריקנים אמרו מה שחשבנו - שהחטופים לא בעדיפות הראשונה. שימשנו שכפ"ץ למדינת ישראל, אף אחד לא עושה לנו טובות"

טל שוהם תושב בארי בן ה־38, נחטף עם רעייתו וילדיו נווה ויהל בבוקר ב־7 באוקטובר. מאז, משפחתו שוחררה במסגרת עסקת חטופים, והוא נותר בשבי חמאס. גלעד קורנגולד, אביו של טל, שיתף בתחושותיו הקשות בתוכנית 'שבע-תשע' עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM.

"לא קיבלנו שום אות חיים מטל", אמר. "הוא נחטף בנפרד מהנכדים וכלתי שחזרו משבי חמאס. הם ישבו יחד אבל הוא נחטף ראשון מהממ"ד, לקחו אותו בתוך בגאז' של מכונית. אנחנו מאמינים שהוא בחיים, אנחנו באמת מאמינים. הפחד הגדול שלי, שלנו, זה שדווקא צה"ל בטעות יפגע בחטופים, בטל שלי. זה החשש הכי גדול, זה פחד אימתני, שחלילה איזה טיל, ירי, טעות, יהרגו לנו את החטופים"

טל שוהם. ללא, אתר רשמי
לא קיבלנו שום אות חיים מטל, מאמינים שהוא בחיים. טל שוהם/אתר רשמי, ללא

"כרגע אני מאוד מבולבל, אתמול יצאה הודעה מהאמריקנים שצריך לסיים את זה, גם האמריקנים חסרי סבלנות", אמר גלעד והסביר את עמדותיו בהקשר של המשך הלחימה. "צריך להוציא את החטופים מיד. זה לא משהו שיכולים להגיד 'פייק ניוז', יש לנו שם חיילים לוחמים אבל אני גר באזור, בעוטף, זה לא מה שהיה. הכבישים לא מלאים בחיילים. הסיפור הולך ודועך מבחינת כמות, גודל ועוצמה".

"זה הזמן לעצור", קבע. "לא אני אחליט אם תהיה עצירה מוחלטת או רק הפחתה בעוצמה, אבל כרגע חייבים להוציא את כל החטופים מיד. מצב הנשים שם עגום, אני לא מבין למה אף אחד לא קם ומזדעק. צריך את כל החטופים, אין סיכוי שהילדים שנחטפו ישתקמו כשהאבות שלהם עדיין בעזה. זה קריטי להוציא את כולם. האמריקנים אמרו מה שתמיד חשבנו - שהחטופים לא בעדיפות ראשונה, לא מבחינת הצבא, מבחינת המדינה".

גלעד מספר על מצב משפחתו, שנמצאת עכשיו בהליכי שיקום. "המצב מחמיר ומשתפר כל הזמן, הקטנה יהל, נראית בסדר לכאורה, היא כנראה הכי פחות עושה הקשרים. נווה בן ה-8, ראה הכול בבארי, מחבל הוציא אותו מהחלון ולקח אותו איתו, הוא ראה וחווה הכל. אני מתאר לעצמי שיש רגעים שהוא בסדר, הוא חזר לבית ספר בצפון, שם הם גרים. המשפחה נוסעת לצפון לשלושה ימים בשבוע כדי שיחווה מסגרת ויפגש עם חברים. שאר הימים הוא נמצא בבית".

נווה ויהל שוהם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אין סיכוי שהילדים ישתקמו כשאבא שלהם עדיין בשבי. נווה ויהל שוהם, ילדיו של טל שחזרו משבי חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הם מדברים על אבא, על טל, זה כבר לא איזה סוד. פעם היו אומרים להם שתוך כמה ימים הוא יחזור, אחרי כמה שבועות, כבר אי אפשר לספר סיפורים. אומרים להם שאנחנו עושים את הכל כדי להחזיר את אבא חזרה. אנחנו נכשלנו ב-7 באוקטובר, במשך 25 שנה סיפרו לנו שאנחנו במקום הכי מוגן בעולם עם הצבא הכי חזק בעולם, ובפועל שימשנו שכפ"ץ למדינת ישראל במקום צה"ל. נלקחו לנו משפחות שלמות, שנשחטו, נשרפו, מדינת ישראל לא עושה שום טובה לאף אחד מאיתנו", הדגיש.

גלעד קרא לשחרורו של טל ושל 135 החטופים הנוספים שנמצאים עדין בשבי חמאס, "יש 136 חטופים שנשארו, הם חייבים לצאת עכשיו, לא משנה איזה מחיר, מה המחיר. אני לא איש צבא, אני רק לא מבין מה זה תמונת ניצחון, אני אשמח שיסבירו לי, שאולי גם אני אבין. אני צריך את טל שלי חזרה. אנחנו צריכים לפעול עכשיו, לפני שיקרה סיפור רון ארד בקנה מידה עצום. אם מישהו חושב שאני טועה, יתכבד ויחליף את טל שנמצא שם בבן משפחה שלו, נראה מה הוא יחשוב במקרה הזה".

"אני לא מוכן להמשיך בצורה כזו שאנחנו לא יודעים שום דבר. אומרים לי 'אי אפשר, החמאס', אני לא חמאס, אותי לא מעניין חמאס, אותי מעניין טל ושאר החטופים. לסיים את הסאגה הזו, יש לנו שתי מלחמות בארץ, בצפון ובדרום, ואני ממליץ לסיים את סאגת החטופים מיד", סיכם.

על סרטון החטופים שפורסם אמש אמר: "אתמול ב-12 בלילה הבן שלי העיר אותי וסיפר לי שהתפרסם הסרטון הזה, את הסרטון לא ראיתי, ראיתי את התמונות שהופיעו בטלוויזיה. אחד מהם נחטף מבארי, מאיפה שטל נחטף. זה נותן אגרוף בבטן. זה מפחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully