וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 ימים למלחמה, ותושבי העוטף ממתינים לתקציבי חוסן: "נגדל כאן דור מוכה טראומה"

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 22:05

"זה המעט שניתן לעשות אחרי ההפקרה של ה-7 באוקטובר", התרעם ראש עיריית שדרות אלון דוידי על החלטת הממשלה להעביר תקציב חוסן זהה לשנה הקודמת - זאת, כאשר מספר המטפלים וכמות הטיפולים עלו במאות אחוזים. "לא יתכן שאנחנו צריכים לקושש תקציבים", הוסיף ראש מועצת אשכול

נחשפים ממדי הזוועה שהותירו המחבלים בקיבוץ כפר עזה/אבי רוקח

100 ימים חלפו מאז החלה המלחמה בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר, ועל אף הצורך הבהול בטיפול רגשי ונפשי לתושבי עוטף עזה שעברו אירוע קשה וטראומתי - רק היום אושר תקציב חוסן שזהה לתקציב שנת 2023. זאת, כאשר מספר המטפלים וכמות הטיפולים עלו במאות אחוזים - דבר שבהכרח יפגע בצורה אנושה בחוסנם של התושבים. ראשי רשויות העוטף זועמים על התנהלותה הממשלה: " אם לא ניתן את המענה הזה לתושבים שלנו אנו נגדל כאן דור מוכה טראומה", אמר תמיר עידאן ראש המועצה האזורית שדות נגב.

"100 ימים חלפו ולצערי הרב הממשלה, משרד הבריאות והקואליציה הישראלית לטראומה, טרם התעשתו ואינם מבינים את האירוע בו אנו נמצאים", מסר עידאן, "אם מישהו חושב שתושבי המועצה יחזרו 'לשגרה' בלי מענה לחיזוק החוסן שלהם - טועה. אם לא ניתן את המענה הזה לתושבים שלנו אנו נגדל כאן דור מוכה טראומה ונשלם על כך ביוקר.

"שלא יהיה ספק בכך, אם מקבלי ההחלטות לא יתעשתו, התקציב יצא מהמועצה גם אם זה אומר שנצטרך לקחת הלוואות בשל כך - התושבים שלנו יקבלו את טיפולי החוסן כפי שהינם זכאים לקבל", אמר ראש המועצה האזורית שדות נגב.

משפחות החטופים מסיירות בחורבות קיבוץ כפר עזה. 7 בינואר 2023. אבי רוקח
"אין תמונת ניצחון בלי חוסן אישי וקהילתי". משפחות חטופים מסיירות בחורבות כפר עזה/אבי רוקח

"אין תמונת ניצחון למלחמה הזו בלי החוסן האישי, המשפחתי והקהילתי של תושבי עוטף עזה", הוסיף יוסי קרן מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב, "טיפולי חוסן באזור שלנו הם אינטרס לאומי. מדינת ישראל חייבת לפעול במיידי על מנת לאשר את תקציבים לטיפולי החוסן וזאת על מנת שמקבלי ההחלטות יוכלו להסתכל לתושבי עוטף עזה בעיניים ולהבטיח - הפעם אתם לא לבד, המדינה דואגת לכם".

"בלי הטיפולים הנדרשים", הוסיף קרן, "לא תהיה תקומה אלא רק עוד סבב עם מאות נרצחים מקהילותינו. אני מצפה מכל העוסקים במלאכה להבין את גודל השעה, להפסיק לגרור רגליים ולספק לתושבי עוטף עזה את מה שמגיע להם- חוסן אישי, משפחתי וקהילתי".

גם גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול, מתקשה להבין את התנהלות הממשלה: "לא יתכן שאנו עדיין צריכים להסביר לממשלת ישראל את השלכות טבח השבעה באוקטובר על נפש התושבים ולקושש לכך תקציבים. המענה הרגשי והטיפול בחוסן הם מרכזיים בתהליך השיקום והריפוי של הקהילות וזה הדבר האחרון שהממשלה צריכה לקמוץ את ידיה", מסר.

בית הרוס בקיבוץ בארי, 1 בינואר 2024. אורי סלע
"זה הדבר האחרון שבו הממשלה צריכה לנהוג ביד קמוצה". הרס בקיבוץ בארי/אורי סלע

לדבריו, "מרכזי החוסן חייבים ודאות ארגונית ותקציבים מידיים כדי שיוכלו למלא את המשימה החשובה ביותר, שהיא אינטרס לאומי. זה המעט שהוא המובן מאליו שהמדינה צריכה לתת לתושבים אחרי השבר העמוק".

"יש אנשים שכנראה מנותקים מהמציאות ההזויה הזו שהתעוררנו אליה בשבעה באוקטובר", מסר ראש עיריית שדרות אלון דוידי, "לרגע לא חלמנו שנתעורר לתרחיש כזה. היינו במשך לא מעט זמן, פשוט מופקרים ומבודדים ללא כל מענה מצד המדינה, הממשלה ואפילו מהצבא ואלו דברים חמורים שעוד ייכתבו בספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל".

דוידי הוסיף: "והנה חלפו 100 ימים ונראה שאותם מנותקים עוד בתרדמת הקונספציה ולא מבינים את הצרכים הדחופים של העוטף ותושביו. ללא מענה טיפולי של חוסן לא נוכל אפילו לחשוב על 'לחזור לשגרה'. אותה שגרה שבה חיים בגבורה תושבינו היקרים. זה המעט שבמעט שמגיע להם אחרי ההפקרה הארורה שחווינו כולנו. הגבורה והשגרה שלהם זו הקונספציה של אותם מנותקים שחייבים להתעורר ומהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully