וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בממשלה בוחנים פיילוט להכנסת פועלים פלסטינים בגילי 45 ומעלה

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 21:19

במקביל לאכזבה מקצב הגעתם של העובדים הזרים, בממשלה נבחנת תוכנית להכנסת פועלים שעברו תחקיר ובעלי ותק כניסה לישראל. בנוסף נבחנת הצעה לתיק אישי לכל פועל, כדי לאפשר הגעת פועלים פלסטינים מבוגרים ללא עבר בטחוני. הם יחויבו לחזור לביתם בכל יום ולא יוכלו לישון בארץ

מחשש לאינתיפאדה שלישית ובלחץ השב"כ, נבחנת בממשלה תוכנית להכנסת פועלים פלסטינים בגילי 45 ויותר שעברו תחקיר ובעלי ותק כניסה לישראל כפיילוט. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר אמש כי נבחן הפיילוט.

ראש רשות אוכלוסין בוחן במקביל את הצעת יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, שנחשפה בוואלה, לתיק אישי לכל פועל שיורשה להגיע לישראל. הכוונה לאפשר הגעתם של הפועלים הפלסטינים המבוגרים בעלי ותק בישראל ללא שום עבר בטחוני, ושעובדים כבר שנים בישראל. מרגע כנסתם, הם יועברו לבקרה ביטחונית במעבר הגבול. הם לא יורשו לנוע עצמאית, ויחויבו לצאת לביתם מדי יום ביומו.

90 אלף פועלים מיו"ש עובדים בישראל, ורבים מהם אינם מעוניינים בהסלמה. מצבם הכלכלי מאפשר להם לחיות ברמה גבוהה ולקחת התחייבויות מהבנקים בגדה שנקלעו לקשיים בעקבות האבטלה שנכפתה עליהם. המשך המצב עשוי להביא אותם להקצנה והם מכירים את ישראל ונקודות החולשה היטב.

פועלים פלסטינים במחסום ישראלי סמוך לרמאללה, קורונה, 19 מרץ 2020. רויטרס
פועלים פלסטינים נכנסים לישראל (ארכיון)/רויטרס

נזכיר כי רק לפני שלושה שבועות הודיעה המדינה כי הנושא אינו עומד על הפרק. זכור גם כי הכנסת הפועלים הערבים הישראלים נתקלה אף היא להתנגדות מצד ראשי ערים לאחר השביעי באוקטובר ומצד תושבים המתגוררים בסמוך. ספק אם הכנסתם של פועלים פלסטינים תעבור ללא התנגדויות.

בניגוד למתרחש בתחומי הקו הירוק, חלק לא מבוטל מהפועלים הפלסטינים שעבדו בשטחי יהודה ושומרון, כ-8,000 איש, הוחזרו לעבודתם באזורי תעשייה כמו ברקן, מישור אדומים וביישובים גדולים כמו אריאל. נהלי אבטחה למשך עבודתם אושרו.

כמו כן, קצב הגעתם של העובדים הזרים איטי והמצב באתרי הבניה אנוש. יעדים כמו סרי לנקה התבררו כמאכזבים ולא עומדים ביעדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully