וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המלחמה: אלפים צפויים להשתתף בהילולת הבאבא סאלי בנתיבות

עודכן לאחרונה: 13.1.2024 / 18:37

המשטרה אישרה את קיום האירוע למרות המתיחות הביטחונית, ונערכה במקום בכוחות מתוגברים. על פי הערכה, מספר המשתתפים השנה יהיה נמוך באופן משמעותי, בגלל המלחמה. במשרד לשירותי דת החליטו שהאירוע יוקדש לתפילות להצלחת כוחות הביטחון, והחלמת הפצועים

בווידאו: עשרות אלפים צפויים להגיע להילולת הבבא סאלי בנתיבות/דוברות המשטרה

אלפי בני אדם צפויים להשתתף היום (שבת) בהילולת הבאבא סאלי, האדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא, בנתיבות. ההילולה תתקיים כמתוכנן, למרות המצב המתוח בדרום הארץ ומלחמת חרבות ברזל המתנהלת בחודשים האחרונים. המשטרה שאישרה את קיום האירוע נערכה בכוחות רבים בעיקר כדי למנוע צפיפות באזור. השנה יציינו העולים לקברו 40 שנה לפטירתו.

ההילולה היא אחד האירועים הגדולים בישראל. היא שנייה בגודלה אחרי ההילולה במירון. ההכנות החלו עוד לפני אירועי 7 באוקטובר, מתוך ההערכה שעשרות אלפים ישתתפו באירוע. עם זאת, בשל המצב המתוח, המארגנים מעריכים כי תהיה ירידה משמעותית במספר המשתתפים. יצוין כי זמן הכניסה למרחב מוגן בנתיבות הוא 30 שניות. בשל המלחמה, האירוע מתנהל באופן שונה. ארגון ההילולה הוטל על המשרד לשירותי דת, ושם הוחלט כי היא תוקדש לתפילות להצלחת כוחות הביטחון והחלמתם של הפצועים במלחמה. כמו כן, ניתן דגש מיוחד במסגרתה לגבורתם של השוטרים שלחמו בערים הסמוכות לנתיבות בשמחת תורה.

עשרות אלפים צפויים להגיע להילולת הבבא סאלי בנתיבות 26 בינואר 2022. ללא, אתר רשמי
הילולת הבאבא סאלי, 2023/אתר רשמי, ללא

לאור העובדה שרבים לא יוכלו להשתתף בהילולה, יצא המשרד ביוזמה מיוחדת - בוט למסירת שמות לתפילה. הקישור לבוט הופץ ברשתות החברתיות ובאמצעותו יוכלו החיילים, הפצועים בבתי החולים והמפונים לשלוח את שמותיהם לתפילה.

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי אמר: "מורשתו של באבא סאלי חיה וקיימת בקרב קהלים רבים בעם היהודי בישראל ובתפוצות. השנה אנו מציינים 40 שנה לפטירתו. מתוך הבנה כי ישנם רבים שרוצים להיות להתחבר לאירוע ואינם יכולים, יצאנו לדרך עם שירות הבוט שמחבר את אלו שרוצים להתחבר להילולה המיוחדת הזו".

לדברי השר מלכיאלי: "אנו נושאים תפילה כי בזכות הצדיק ישובו החטופים במהרה לביתם בשלום. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה, מנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן, סמנכ"ל המשרד ופרויקטור ההילולה צורי פורת ולמפקד מחוז דרום של המשטרה ניצב אמיר כהן, שבזכות עבודתם הקשה של השוטרים נוכל לעבור בשלום את ההילולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully