וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע החשש מרקטות: עשרות אלפים בהילולת הבאבא סאלי בנתיבות

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 16:13

מאות שוטרים מאבטחים את ההילולה, אליה הגיעו עד כה יותר מ-30 אלף בני אדם ברקע ההיערכות לירי אפשרי של רקטות מהרצועה בתגובה למבצע של צה"ל בג'נין בו נהרגו תשעה פלסטינים. חלקת הקבר סגורה לכניסה, שתותר רק למתחם שמסביבו

בווידאו: עשרות אלפים צפויים להגיע להילולת הבבא סאלי בנתיבות/דוברות המשטרה

יותר מ-30 אלף בני אדם משתתפים היום (חמישי) בהילולת הבאבא סאלי בנתיבות. ההילולה מתקיימת כמתוכנן, למרות העלאת רמת הדריכות בסוללות כיפת ברזל כהיערכות לירי אפשרי של רקטות מרצועת עזה לאחר העימותים בג'נין, במהלכן נהרגו תשעה פלסטינים מאש צה"ל. בשעות הערב צפויים להגיע עוד אלפים רבים לעיר, והמשטרה נערכה בכוחות רבים בעיר, גם בעקבות המצב הביטחוני וגם כדי למנוע צפיפות.

מאות שוטרים, בהם שוטרי מג"ב ומתנדבים, משתתפים באבטחת ההילולה. חלקת הקבר סגורה לכניסת קהל, והיא תותר רק למתחם שמסביבו.

בינתיים, הודיעה עיריית שדרות על ביטול מופע של הסטנדאפיסט אורי חזקיה, שתוכנן להתקיים היום בעיר. בעקבות חשש מהסלמה ביטחונית כתגובה לאירוע בג'נין, ביטלה העירייה את המופע, שאמור היה להתקיים באולם שאינו ממוגן.

עשרות אלפים צפויים להגיע להילולת הבבא סאלי בנתיבות 26 בינואר 2022. ללא, אתר רשמי
מחוץ להילולת הבאבא סאלי, היום/אתר רשמי, ללא

על פי הדיווחים, העימות בג'נין החל לאחר שלוחמי ימ"מ נכנסו למחנה הפליטים בעיר במסווה של משאית מסחרית למוצרי חלב, פרקו ממנה, והתפרסו יחד עם כוחות רבים שהגיעו למקום. הכוחות התמקמו סמוך לביתו של מבוקש שהתבצר בו - ובמקום החלו חילופי אש בין הצדדים.

לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמרה בתגובה לפשיטה על ג'נין כי מדובר ב"פשע מתוכנן וטבח", ושהיא קוראת לקהילה הבינלאומית להתערב. סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, איים כי "תגובת ההתנגדות" לפשיטה בג'נין תגיע בהקדם.

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי הג'יהאד האסלאמי העביר מסרים לגורמים המתווכים שלפיהם אם המבצע בג'נין לא ייעצר, "כל האפשרויות פתוחות. ישראל נושאת באחריות להשלכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully