וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרק החדש בחייו של ראש ארגון הפשיעה שמרצה 18 שנות מאסר

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 17:53

רק לאחרונה הוגש נגד האסיר עודה קוטייר כתב אישום בגין סחיטה באיומים של קציני שב"ס - וכעת הוא עושה את צעדיו הראשונים באקדמיה כשהחל לימודי תואר ראשון מתאו בכלא. במסגרת לימודיו, דרש קוטייר גישה למחשב - אולם משלא נענתה דרישתו, עתר בנושא לבית המשפט

בווידאו: "אנשים ייפגעו, רכבים יישרפו": האיומים של ראש ארגון הפשע על סוהר שב"ס/ניב אהרונסון

ראש ארגון הפשיעה עודה קוטייר, שמרצה 18 שנות מאסר בגין שורת עבירות - ובהן סיוע וניסיון לרצח, החל לאחרונה לימודי תואר ראשון מתאו באגף השמור בכלא איילון. רק לאחרונה, הוגש נגדו אישום נוסף בגין סחיטה באיומים של קצינים בשירות בתי הסוהר. אולם במסגרת הפרק החדש בחייו, מבקש ראש ארגון הפשיעה לאפשר לו גישה למחשב לצורך הלימודים.

בקשתו של קוטייר טרם אושרה על ידי סגל הכלא, וכעת הוא חושש שהתפתחותו האקדמית עשויה להיפגע. בעתירה שהגיש לבית משפט באמצעות עורך דינו, תום הלפרין, נטען כי הוא "נדרש להגיש בכל שבוע עבודת הגשה מקיפה וארוכה, וקיים קושי של ממש להגיש עבודה רצינית, יסודית ומקצועית כשזו נכתבת על גבי דפים".

עוד צוין בעתירה כי מכיון שהוא אינו דובר עברית שפת אם "כתיבה בעברית במחשב מסייעת לו לגלות טעויות הגהה וכתיבה ומאפשרת לו להגיש עבודה ברמת כתיבה המתאימה ללימודי אקדמיה".

משירות בתי הסוהר טרם נמסרה תגובה.

הארכת המעצר של עודה קוטייר, בית משפט השלום בראשון לציון, 30 באוגוסט 2023. ניב אהרונסון
הארכת המעצר של עודה קוטייר, בית משפט השלום בראשון לציון, 30 באוגוסט 2023/ניב אהרונסון

בחודש אוגוסט האחרון כאמור, ראש ארגון הפשיעה נשלף מתאו בכלא ונעצר בחשד לסחיטת סוהר במקום. בעת המעצר, קוטיאר שהה בתא בידוד, אליו הוכנס בעקבות מהומות שאנשי ארגונו יזמו בשבוע שלפני המעצר בבתי הסוהר "רימונים" ו"אשל". קוטייר נחשד בעבירות איומים, סחיטה באיומים וקשירת קשר לפשע, על רקע דרישתו לשיפור תנאי מאסר וביקורים.

כמו כן, לפני כשנה נגרו על קוטייר 18 שנות מאסר, לאחר שהוא ומחמוד חמדאן הורשעו בסיוע לרצח אביחי וקנין, שחוסל בפברואר 2017. לפי כתב האישום שבו הודו, קוטייר ונאשמים נוספים קשרו קשר לגרום למותו של אדם בשם יענקלה אמסלם. הם עקבו אחריו כששהה בבית קפה יחד עם וקנין, אותו חשבו ליעד התקיפה שלהם. לאחר שעזב אמסלם את המקום, הנאשמים ירו בווקנין וגרמו למותו.

גזר דין לראש ארגון הפשע עודה קוטייר בבית משפט השלום, ת"א 28 ביולי 2022. קרין שגיא
גזר דין לראש ארגון הפשע עודה קוטייר בבית משפט השלום, ת"א 28 ביולי 2022/קרין שגיא

קוטייר היה מוכר כראש ארגון פשע ששלט בשנים האחרונות בעולם הפשע באזור המשולש. את כוחו ומעמדו השיג לאחר שעל פי המודיעין המשטרתי שימש כיד ימינם ואיש הביצוע של העבריין איתן חייא, המוגדר כ"סנדק של עולם הפשע הישראלי", וכן של כנופיית הפשע של משפחת חרירי.

בשנים האחרונות הוא ואחיו הקימו לטענת המשטרה ארגון משל עצמם. הם פועלים בעיקר במגזר הערבי במשולש תוך הפעלת אלימות קשה, ועל פי החשד עסקו בסחר בסמים, סחיטה, גביית דמי חסות ואף מתן הלוואות בשוק האפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully