וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המנהיגות והאחריות נפלו גם הן בשבי": בתו של רון ארד במסר נוקב למקבלי ההחלטות

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 0:01

"ההיסטוריה חוזרת על עצמה מול העיניים שלי", שיתפה יובל ארד בפוסט בפייסבוק, "גם לנו אמרו 'אנחנו עושים הכל'. גם לנו אמרו 'סבלנות' - לצערי אבא שלי הוא 'הנווט השבוי', שאף אחד לא רוצה להיות". בנוסף, קראה לממשלה: "כדי להחזיר את החטופים צריכים לקבל החלטות קשות"

בווידאו: משפחות החטופים ניסו לחסום את כניסת משאיות הסיוע לעזה: "זה לא מגיע לשבויים"/אבי רוקח

ברקע הדיווחים על המאמצים להגיע לעסקה לשחרור החטופים שמוחזקים כבר כמעט 100 ימים ברצועת עזה - בתו של רון ארד, יובל, פרסמה הערב (רביעי) פוסט חריג בחשבון הפייסבוק של אמה תמי והתייחסה למאמצים אלו: "על עסקה צריך לקחת אחריות, להתייצב מול המצלמות, להישיר מבט ולהגיד 'קיבלנו החלטה' - וזה לא קורה כי המנהיגות והאחריות הן שתי תכונות שנפלו גם הן בשבי".

"שיננתי בשלושת החודשים האחרונים את שמות כל החטופים, קראתי את סיפור חייו של כל אחד ואחת והרגשתי איך החור בלב שאבא שלי הותיר בי רק מתרחב", שיתפה יובל וביקרה את התנהלות ממשלות ישראל: "כל הצער הזה מלווה כל העת בסצנות היסטוריות אם תרצו, של מהלך השבי של אבא שלי ואיך תמיד, אבל תמיד, היינו צעד אחד מאחור, איך תמיד היו חכמים בדיעבד, איך ידעו לשער איפה היה ומתי 'עד לפני מספר חודשים' ואיך לא הבינו שזמן בשבי הוא חלון הזדמנויות שבכל רגע עלול להיסגר לעד".

עוד הוסיפה הבת: "לצערי, אבא שלי היום הוא פוסטר, 'הנווט השבוי רון ארד', שאף אחד לא רוצה להיות. וזו נקודת המוצא שלי לדברים הבאים. הזמן רץ, עוד מעט יחלפו מאה ימים של שבי של צעירות ומבוגרים, חיילות וחיילים, נשים וגברים, אחים ואחיות, אבות ובני זוג. המשפחות מחכות, אומרים להם 'עוד קצת לחץ צבאי ונהיה במקום טוב יותר להחזיר אותם', או 'אל תדברו עם התקשורת כי זה משפיע על המו"מ' או 'אנחנו עושים הכל, גם אנחנו רוצים אותם בבית'".

יובל ארד בתו של רון ארד. החדשות
יובל ארד בתו של רון ארד/החדשות

"גם לנו אמרו 'כולם חוזרים, ראיתם את הטייסים ממלחמת יום כיפור'. גם לנו אמרו 'אנחנו עושים הכל'. גם לנו אמרו 'סבלנות'. גם אנחנו ספרנו ימים, לילות, שבועות, חודשים ושנים. וגם אנחנו התחננו לצלב האדום, וגם אנחנו טסנו לרחבי העולם להיפגש עם בכירים בינלאומיים כדי שיפעילו לחץ. והיו סרטים צהובים ובלונים כחולים, סרטונים להעלאת המודעות, ראיונות לתקשורת ובקשות לעזרה. לא רק שההיסטוריה חוזרת על עצמה מול העיניים שלי, נראה שמסרבים ללמוד מההיסטוריה, ואני לא יכולה לשאת את זה יותר", שיתפה יובל.

תמונות של רון ארד שפורסמו לרגל 35 שנה להעדרותו. 16 באוקטובר 2021. ארכיון בטאון חיל-האוויר, מערכת וואלה!
תמונות של רון ארד שפורסמו לרגל 35 שנה להעדרותו. 16 באוקטובר 2021/מערכת וואלה!, ארכיון בטאון חיל-האוויר

יובל קראה למקבלי ההחלטות לגלות מנהיגות: "כדי להחזיר את החטופים הביתה הממשלה והעומד בראשה צריכים לקבל החלטות קשות. צריך לשאת ולתת עם ארגון טרור רצחני, ובעיקר לתת. בנתינה לארגון טרור יש ויתורים כואבים. הם יכאיבו לנו כעם וכמדינה, והם יכאיבו לשרי הממשלה הזו מבחינה פוליטית. וזו בדיוק הסיבה שאין עסקה".

בהמשך, גם מתחה ביקורת על התנהלות הממשלה: "ישלפו שוב את הדיונים על הפרסונות שהשתחררו בעסקת שליט במקום לעסוק בגורמים להתעצמות הארגון המפלצתי הזה. על עסקה צריך לקחת אחריות, להתייצב מול המצלמות, להישיר מבט ולהגיד "קיבלנו החלטה". וזה לא קורה כי המנהיגות והאחריות הן שתי תכונות שנפלו גם הן בשבי. וצריך להחזיר אותן הביתה יחד עם 136 אזרחי ישראל פצועים וכואבים. כי אנחנו עם ישראל, ואנחנו צריכים ויכולים לשאת בכאב הוויתור, כדי שכולנו נוכל להתחיל להחלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully