וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סגירת מעגל מרגשת": שלט ביתם של משפחת ירחי אותר בעזה והוחזר לידם

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 0:10

19 שנה עברו מאז פונו בני המשפחה מביתם בישוב נצרים במסגרת תוכנית ההתנתקות - והערב הם קיבלו תזכורת קטנה מביתם שנהרס. בנם, שחזר מהלחימה בעזה, הפתיע את הוריו עם השלט שאותר לא הרחק מהמקום שבו עמד הישוב. "מזכיר לנו שאנחנו לא נלחמים שם, אלא שייכים לשם", סיפר הבן

לוחמי צוות הקרב של חטיבת יפתח (11) בשיתוף פעולה עם כוחות שריון, מודיעין והנדסה, פשטו על תשתיות טרור במרחב שג'עייה, במטרה לאתר ולהשמיד פירי מנהרות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני./דו"צ

19 שנה עברו מאז שפונו מביתם בישוב נצרים בחבל עזה בני הזוג צורית ואסף ירחי, תושבי בני נצרים במועצה האזורית אשכול. הערב (רביעי) קיבלו לידם בני הזוג את שלט הכניסה לביתם שנחרב. "בתחילת המלחמה אמרתי שכשחיילי צה''ל חוזרים לעזה צריך לומר בקול שחבל עזה שייכת לנו - אבל מלחמה ולא מדברים על פוליטיקה", סיפרה צורית כשקיבלה את השלט מידי בנה, "אבל אז מגיע השלט הזה, והיום זכינו שהרבה אנשים בעם ישראל שמעו שאנחנו מרגישים שייכים לשם, שהשלט הזה חיכה לנו ושאנחנו רוצים לחזור".

עמיאל ירחי, בנם של בני הזוג, הוא כתב פוליטי באתר כיפה ותושב גוש קטיף לשעבר, משרת כלוחם במילואים. בימים האחרונים, הוא חזר מלחימה בעזה והפתיע את הוריו עם שלט הכניסה לבית בישוב נצרים שהיו ממקימיו.

"את השלט הזה ההורים שלי רצו לקחת ביום הגירוש אבל הם לא הספיקו - אז הם התייאשו. אבל בתקופה כל כך מורכבת, כשאני ואחי חזרנו להילחם ברצועת עזה, אני כמילואימניק ואחי כקצין בקבע. בנוסף, אתמול הובא למנוחות מי ששירת איתי - ופתאום מגיע השלט הזה ומזכיר לנו שאנחנו לא נלחמים שם אלא שייכים לחבל עזה", סיפר עמיאל.

עמיאל ירחי (משמאל) עם השלט. באדיבות המשפחה
עמיאל ירחי (משמאל) עם השלט/באדיבות המשפחה
חייל מחזיק בשלט של משפחת ירחי ברצועת עזה. באדיבות המשפחה
חייל מחזיק בשלט של משפחת ירחי ברצועת עזה/באדיבות המשפחה
עמיאל ירחי כשהיה ילד. בצד שמאל: השלט של המשפחה. באדיבות המשפחה
עמיאל ירחי כשהיה ילד. בצד שמאל: השלט של המשפחה/באדיבות המשפחה

על האופן שבו אותר השלט מספר ירחי: "כוח של לוחמים הגיע לשם וקיבל משימה לכבוש את האזור הזה, ואז המ"פ זיהה את השלט ששימש כתמיכה לגג מחסן של אחד התושבים שם, באזור לא רחוק מהישוב שנחרב ועליו הוקם פארק שעשועים ומתקן אימונים של חמאס, ומשם זה התגלגל עד שקיבלתי אותו ביממה האחרונה ומסרתי אותו להורים הערב".

ירחי גדל כד גיל 8 בישוב נצרים - עד להחלטת ממשלת ישראל לצאת לתוכנית ההתנתקות בקיץ 2005 - הוא מתאר את בית ילדותו ומתרפק: "זהה מקום שבו גדלתי, למדתי ללכת, למדתי לשחות, כל זיכרונות הילדות שלי משם. אחרי שהרסו הכל אני לא יכול לקחת את הילדים שלי ולהראות להם איפה גדלתי, פתאום חיילי צה"ל חוזרים לשם ופתאום מגיעה איזו שהיא מזכרת כזאת - זו סגירת מעגל מרגשת מאוד".

לדבריו, "ההורים המשיכו באותה משימה, בתחילה הקימו את היישוב נצרים בחבל עזה ובהמשך את הישוב בני נצרים בעוטף עזה, בסוף אנחנו שייכים לחבל עזה, ניסינו לצאת משם ולזרוק את המפתחות לים ולמדנו שאי-אפשר להתנתק משם, בסוף ההתיישבות היא תשובה לטרור, אם זה בבארי, ובכל חבל עזה גם אם זה לא יהיה בישוב נצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully