וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילת המלחמה: צה"ל הרג יותר מ-170 פעילי חיזבאללה, בהם 4 מפקדים בכירים

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 8:51

הארגון של נסראללה סופר מתים בשלושה החודשים האחרונים, וכבר הגיב לחיסולו של מפקד כוח רדואן בתקיפת בסיס פיקוד צפון באמצעות כטב"ם. לאחר המתקפה, צה"ל חיסל בדרום לבנון את מפקד האזור ביחידה האווירית של הארגון. "הוביל עשרות פעולות נגד ישראל באמצעות כטב"מים"

חיסול מפקד איזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה/דובר צה"ל

מתחילת המלחמה נהרגו כתוצאה מאש צה"ל יותר מ-170 פעילי חיזבאללה, בהם ארבעה מפקדים בכירים. אמש הודיע דובר צה"ל דניאל הגרי כי הצבא חיסל את מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה, עלי חסן בורג'י. "עלי הוביל עשרות פעולות באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים כנגד ישראל", ציין הגרי, "חיסלנו אותו באמצעות כלי טיס של חיל האוויר".

החיסול, בו נהרגו שני פעילי חיזבאללה נוספים, קרה מעט אחרי שחיזבאללה תקף בכטב"מים את בסיס פיקוד הצפון, כנקמה על חיסול סגן מנהיג חמאס סלאח אל-עארורי ומפקד כוח רדואן. זוהו נפילות בבסיס, אך לא היו נזק או נפגעים

וויסאם אל-טוויל, מפקד כוח רדואן שחוסל ביום שני, בתקיפה שישראל לא קיבלה עליה רשמית אחריות. בארגון הטרור נמנעו מלמנות אותו לתפקיד באופן רשמי, כי חששו שהמינוי יוביל לחיסולו. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, התקיפה בוצעה על ידי כטב"מ של חיל האוויר הישראלי. אמש דווח כי המכונית שבה נסע טוויל הותקפה כמה מאות מטרים מביתו. בנוסף דווח כי בהתחלה היה קושי לזהות את ההרוגים, אך אשתו של טוויל זיהתה אותו.

חסן נסראללה ו-וויסאם אל-טוויל. ללא, אתר רשמי
נסראללה ואל-טוויל/אתר רשמי, ללא

לפי חיזבאללה, טוויל בן ה-49, שכונה "חאג' ג'וואד", הצטרף לשורות הארגון ב-1989. הוא תואר כמי "שתרם באופן משמעותי ויעיל" בבניה ופיתוח מערך האימונים של הארגון והשתתף במבצעים רבים שלו, כולל בשנת 2000 - לפני ואחרי הנסיגה מרצועת הביטחון - וב-2006, בחטיפת אלדד רגב ואהוד גולדווסר ובמלחמת לבנון השנייה שפרצה בעקבותיה.בחיזבאללה הוסיפו כי הוא השתתף במלחמה נגד דאעש בסוריה, והוביל פעולות רבות נגד ישראל מאז פרוץ הלחימה הנוכחית בגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully