וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מחאה בליכוד: התכנית של שיקלי לחזור לכנסת עלולה להשתבש

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 22:18

הודעתו של השר שיקלי כי יוותר על החוק הנורבגי מעוררת התנגדות אצל הח"כים הנורבגיים בליכוד שהמהלך יביא להדחתם שמאיימים שיתנגדו בהצבעה מחדש על מינויו כשר. הלחץ בסיעה צפוי להקשות על נתניהו לגייס שרים נוספים למהלך שנועד להפגין חיסכון והתייעלות

נתניהו לחברי הכנסת מהליכוד: לתת גיבוי למלחמה שתימשך ״עוד חודשים ארוכים״/פלאש 90 : יונתן זינדל, Noam Revkin Fenton

התוכניות של השר עמיחי שיקלי לחזור לכהן כחבר כנסת ולבטל את החוק הנורבגי מוטלות בספק בעקבות מחאה של חברי כנסת מהליכוד, שהעבירו היום (שלישי) מסרים ללשכת ראש הממשלה כי הם מתנגדים למהלך.

שיקלי הודיע אתמול כי ביקש מראש הממשלה נתניהו לחזור לכהן כחבר כנסת במטרה לחסוך עלויות תקציביות, במקביל לויתור על המשרד לשוויון חברתי בו החזיק בנוסף לתיק התפוצות. אם אכן יחזור לכנסת, אמור הדבר להוביל להדחה של אחד הח"כים הנורבגים בליכוד מהכנסת.

דיון בג״צ בעניינו של עמיחי שקילי 6 באוקטבור 2022. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
"לחזור במטרה לחסוך עלויות תקציביות". שיקלי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

אם אכן יחזור שיקלי לכנסת, צפוי הדבר להביא לחיסכון המוערך בכ-1.9 מיליון שקלים בשנה. בלשכת ראש הממשלה אף הגדילו ותכננו לנסות ולשכנע שרים נוספים שהתפטרו במסגרת החוק הנורבגי לחזור לכנסת, במטרה להפגין התייעלות וחיסכון לקראת העברת התקציב.

עם זאת, המהלך נתקל היום בהתנגדות בסיעה. כדי לחזור לכנסת שיקלי צריך להתפטר מהממשלה לחלוטין - משני התיקים - וכדי להתמנות מחדש לאחד מהם נדרשת הצבעה נוספת בכנסת. לפי גורמים בליכוד, ח"כים שנכנסו לכנסת במסגרת החוק הנורבגי הבהירו היום ללשכת ראש הממשלה כי הם מתנגדים לתוכניות שיובילו להדחתם וכי יתנגדו גם בהצבעה על מינויו מחדש של שיקלי לשר, במידה ויתפטר. על ההתנגדות שלהם דיווח לראשונה מיכאל שמש בכאן 11.

עוד בוואלה!

בלינקן לנתניהו: יש להבטיח שיהיה שלום לכל האזור - כולל הקמת מדינה פלסטינית

לכתבה המלאה
הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
לשכת ראש הממשלה תנסה לשכנע שרים נוספים לחזור לכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי גורמים בליכוד, בלשכת ראש הממשלה חזו מראש את ההתנגדות של הח"כים הנורבגים להדחתם ולכן תיכננו לגייס כמה שרים שיוותרו על החוק הנורבגי ויחזרו לכנסת יחדיו. יחד עם זאת, הלחץ שלהם צפוי לעכב את החזרה של שיקלי לכנסת ועשוי להקשות על נתניהו לשכנע שרים נוספים מהליכוד להתפטר כחלק מהמהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully