וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיחי שיקלי התפטר מתפקידו כשר לשוויון חברתי, יישאר במשרד התפוצות

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 21:50

שר התפוצות הודיע כי הוא מוותר על תיק השוויון החברתי בו החזיק - שכבר במילא קוצץ מרוב סמכויותיו עם הקמת הממשלה ה-37 ולא נותר ממנו הרבה. בנוסף, שיקלי הודיע כי הוא מבקש לחזור לכנסת ולבטל את החוק הנורבגי - מהלך שיוביל להתפטרות ח"כ וצפוי לחסוך כ1.9 מיליון שקלים

בווידאו: דיון סוער בכנסת על הבקשה להכריז על ח"כ שיקלי כפורש/צילום: ערוץ הכנסת

השר עמיחי שיקלי הודיע הערב (שני) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהוא מוותר תפקידו במשרד לשוויון חברתי - אך יישאר שר התפוצות. שיקלי שהתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי גם ביקש לחזור להיות חבר כנסת "במטרה לצמצם עלויות נוספות".

"לאור שנת התקציב הקרבה וההבנה כי פנינו לאתגרים כלכליים אדירים אני מאמין כי יש הכרח לערוך התאמות במבנה משרדי הממשלה", ציין שיקלי במכתב לראש הממשלה נתניהו, והוסיף: "בשל כך אני מוותר על תפקידי כשר לשוויון חברתי ובנוסף מבקש לחזור ולחדש את חברותי בכנסת במטרה לצמצם עלויות נוספות".

נתניהו, שיקלי. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו, שיקלי/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, שיקלי כותב במכתב שהוא מבקש להשאיר תחת אחריותו את הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב - כדי להשלים את תוכנית החומש.

המשרד לשוויון חברתי איגד תחתיו בעבר מספר רשויות ממשלתיות הנוגעות לנשים, מיעוטים, צעירים וזקנים - אך עם הקמת הממשלה ה37 הוא פורק מרוב סמכויותיו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים והאחריות על רוב הגופים הועברה למשרדים אחרים. תחת סמכות המשרד של שיקלי היו שני גופים עיקריים - הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי ומיעוטים והרשות לפיתוח ההתיישבות הבדווית והאחריות על קהילת הלהטב כך שלמעשה הוא מבקש לוותר רק על חצי משרד שמלכתחילה הומצא רק כסידור עבודה פוליטי

השאריות של המשרד לשוויון חברתי צפויות להיות מוטמעות לתוך המשרד לקידום מעמד האשה בראשות מאי גולן - משרד שהומצא בשנה שעברה כסידור עבודה פוליטי עבור גולן בממשלה ה-37. לפני שנה, הרשות למעמד האשה הופרדה מהמשרד לשוויון חברתי והוקם עבורו משרד נפרד. כעת גולן צפויה תקבל אחריות גם על מה שנשאר מהמשרד לשוויון חברתי - הרשות לפיתוח חברתי כלכלי של החברה הערבית והמענה הממשלתי לקהילת הלהט"ב. כמו כן, הוויתור של שיקלי על המשרד צפוי לחזק את הלחץ של הליכוד על שותפים נוספים בקואליציה לוותר על תיקים ומשרדים מיותרים גם כן.

הבקשה של שיקלי לחזור לכנסת ממנה התפטר במסגרת החוק הנורבגי - לא קשורה לוויתור על המשרד, אך היא תוביל בהכרח להתפטרות של ח"כ נורבגי מהליכוד ולחיסכון המוערך בכ-1.9 מיליון שקלים בשנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דיון בג״צ בעניינו של עמיחי שקילי 6 באוקטבור 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
דיון בג״צ בעניינו של עמיחי שקילי 6 באוקטבור 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

השרה לשוויון חברתי לשעבר, ח"כ מירב כהן בתגובה להתפטרו של השר שיקלי: "למשרד לשוויון חברתי היה תפקיד משמעותי בממשלה הקודמת. בנינו משרד שדואג לאוכלוסיות שסובלות מאפליה ו/או מצבן הסוציו-אקונומי מצריך סגירת פערים: ערבים, חרדים, זקנים, נשים, להט"ב, יוצאי מדינות ערב ואיראן ושורדי שואה. קידמנו תכניות במיליארדים לצמצום פערים, לפיתוח כלכלי, לתיקון האפליה.

הממשלה הנוכחית רוקנה את המשרד מתוכן. פיצלה יחידות, העבירה את האגף לאזרחים ותיקים למשרד נגב וגליל, את הנשים למשרד שהוקם לכבוד מאי גולן, ואת שורדי השואה משרד רה"מ בלע. עכשיו - יסגרו את המשרד, ויפזרו את מה שנשאר ממנו בין משרדים נוספים. עצוב".

מירב כהן, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
מירב כהן, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023/ראובן קסטרו

במקביל, גם יו"ר ש"ס אריה דרעי הביע הסכמה לצמצם או להקפיא את החוק הנורבגי, כדי לחסוך בעלויות כספיות בתקופת המלחמה וכך להפנות את התקציב שייחסך מכך לטובת המאמץ המלחמתי. דרעי אמר כי הוא יהיה מוכן לכך בתנאי שהצמצום או ההקפאה יחול על כל סיעות הקואליציה.

החוק הנורבגי הוא ההסדר שמאפשר לחבר הכנסת המעוניין בכך להפסיק זמנית את כהונתו בכנסת כל עוד הוא מכהן במשרת שר או סגן שר, ולהכניס במקומו ח"כים נוספים מהרשימה. החוק הנוכחי שהורחב בקואליציה הנוכחית קובע כי סיעה שמונה 2-1 ח"כים תוכל להפסיק את חברותו של ח"כ אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully