וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לחסוך בעלויות בזמן המלחמה: דרעי הסכים להקפיא את החוק הנורבגי

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 19:06

יו"ר ש"ס הביע הסכמה לצמצם או להקפיא את החוק שמאפשר לח"כ שמשמש כשר להתפטר מהכנסת כדי לפנות מקום לבא בתור ברשימת מפלגתו. דרעי אמר כי יהיה מוכן להקפיא את החוק כדי להפנות תקציב למאמץ המלחמתי - בתנאי שהצמצום יחול על כל סיעות הקואליציה

בווידאו: דרעי אומר שמעולם קבינט לא נאלץ להתמודד עם היקף כזה של החלטות/מערכת וואלה!

יו"ר ש"ס אריה דרעי הביע הסכמה לצמצם או להקפיא את החוק הנורבגי, כדי לחסוך בעלויות כספיות בתקופת המלחמה וכך להפנות את התקציב שייחסך מכך לטובת המאמץ המלחמתי - כך נודע היום (שני) לוואלה!. דרעי אמר כי הוא יהיה מוכן לכך בתנאי שהצמצום או ההקפאה יחול על כל סיעות הקואליציה.

החוק הנורבגי הוא ההסדר שמאפשר לחבר הכנסת המעוניין בכך להפסיק זמנית את כהונתו בכנסת כל עוד הוא מכהן במשרת שר או סגן שר, ולהכניס במקומו ח"כים נוספים מהרשימה. החוק הנוכחי שהורחב בקואליציה הנוכחית קובע כי סיעה שמונה 2-1 ח"כים תוכל להפסיק את חברותו של ח"כ אחד.

אריה דרעי, 2 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אריה דרעי, 2 באוגוסט 2021/פלאש 90, יונתן זינדל

סיעה של 3 ח"כים תוכל להפסיק את חברותם של שני שרים או סגני שרים, וכך עולה באופן יחסי מספר חברי הכנסת שיוכלו להתפטר במסגרת החוק הנורבגי בהתאם לגודל הסיעה. בסיעה גדולה שיש בה 18 ח"כים לפחות - עד שליש מחברי הסיעה יוכלו להתפטר בשל תפקידיהם בממשלה ולהכניס במקומם חברי כנסת חדשים.

מאז אושר החוק, סיעות הקואליציה עשו בו שימוש נרחב ועם אישור החוק בינואר אשתקד, העריכו בכנסת כי עלות השימוש בחוק נע סביב ה-40 מיליון שקלים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully