וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' חגי לוין: "אנחנו חוששים מאוד לשפיות החטופים"

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 10:26

לאחר פרסום הדוח לפיו השבויים נמצאים בסכנת חיים מיידית, אומר ראש הצוות הרפואי של מטה משפחות החטופים בראיון ל-103FM כי עולים חששות כבדים לבריאות השבויים. לדבריו, חלק מהמשוחררים העידו על מצבם אלה שנותרו מאחור: "סיפרו על אנשים פגועים מאוד, מאז עברו 6 שבועות"

בווידאו: משפחות החטופים ניסו לחסום את כניסת משאיות הסיוע לעזה: "זה לא מגיע לשבויים"/אבי רוקח

פרופסור חגי לוין, שעומד בראש הצוות הרפואי של מטה משפחות החטופים, אמר הבוקר (שלישי) כי קיים חשש רב לשפיות החטופים. "אנחנו מאוד חוששים לשפיות של האנשים שנמצאים בשבי", אמר בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM. "החטופים לא יודעים מה קורה בחוץ, והמשפחות שלהם לא יודעות מה קורה איתם".

לכל העדכונים על המלחמה

"היעדר סימן חיים הוא מצב נוראי מבחינה נפשית ומנוגד לאמנת ג'נבה, אלו חלק מהפשעים נגד האנושות שמבצעים החמאס", הסביר פרופ' לוין. "יש חטופים רבים שלא קיבלנו מהם סימן חיים, חטופים ששוחררו העידו על מצבם, וסיפרו על אנשים פגועים מאוד - פיזית ונפשית. מאז עברו שישה שבועות".

פרופ' חגי לוין, נציגי מטה משפחות החטופים והנעדרים במסע"ת בעקבות פרסום סרטון ע״י חמאס - בו מופיעה מייה שם שנחטפה לשטח הרצועה, 17 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
"אי מתן סימן חיים - פשע מלחמה". פרופ' חגי לוין/ראובן קסטרו
משפחות החטופים מסיירות בחורבות קיבוץ כפר עזה. 7 בינואר 2023. אבי רוקח
"/אבי רוקח

הבוקר פרסם המערך הרפואי של מטה משפחות החטופים דוח חדש שמציב תמרור אזהרה חמור, וקובע כי הישראלים שנחטפו - נתונים בסכנת חיים מיידית. לצד רופאי המטה, בראשם פרופסור חגי לוין, חתמו על הדוח הבהול גם שמונה חתני פרס נובל לרפואה - שקראו למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ וראש ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברייסוס - "פעלו לשחרור המיידי של החטופים ודאגו להעברת תרופות וסיוע רפואי עבורם".

"חטופים רבים נחטפו מביתם ללא עזרי ראיה, שמיעה או ניידות, דבר המחריף את מצבם הבריאותי ורווחתם הנפשית. חטופים אחרים סובלים מבעיות נפשיות, ואחרים נפצעו במהלך החטיפה האכזרית ועדיין לא קיבלו טיפול הולם לפציעות שעלולות להחמיר ולהסתבך", נכתב בדוח. "חלק מהחטופים סובלים ממחלות הקשורות לתנאי השבי הקשים, הכוללים עינויים נפשיים ופיזיים".

בדוח פורסמו צרכיהם הרפואיים של 38 מהחטופים, שנדרשים למענה רפואי דחוף: "אוכלוסיות אלה נחשבות לאוכלוסיות הזקוקות להגנה ולטיפולים מיוחדים על פי החוק ההומניטרי הבינלאומי, בשל פגיעותן המוגברת לנזקים פיזיים ונפשיים חמורים, העלולים להיות בלתי הפיכים במקרה הטוב ולהוביל למוות במקרה הרע, אם לא יינתן טיפול רפואי דחוף באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully