וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן לשעבר על חיסול מפקד כוח רדואן: "הוא היה הרוח החיה של היחידה"

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 8:51

תמיר היימן בראיון ל-103FM: "אל-טוויל עשה צרות לישראל - טוב שחוסל". עם זאת, הוא העריך כי הפעולה לא בהכרח תפגע במוטיבציה של יחידת הקומנדו של חיזבאללה. לדבריו, ישראל מתקרבת למלחמה עם ארגון הטרור, אך סייג: "לאיראנים לא מתאים להקריב עכשיו את חיזבאללה"

בווידאו: מפקד בכוח רדואן של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף במיל' תמיר היימן, אמר היום (שלישי) כי החיסול של מפקד כוח רדואן אתמול היה "סיכול חשוב מאוד - טוויל היה הרוח החיה של הכוח". היימן הסביר כי יחידת הקומנדו של חיזבאללה מהווה איום מרכזי לפשיטה לישראל, דומה לזו שהיתה ב-7 באוקטובר. "לכן, כוח רדואן הוא במרכז המאמץ המבצעי של צה"ל וטוב שהבחור חוסל", אמר בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

לכל העדכונים על המלחמה

עוד סיפר היימן כי טוויל "עשה שנים רבות צרות לישראל". לדבריו, "הוא היה איש מאוד יעיל - ידע לחבר בין הכוחות המקומיים לכוחות רדואן, נ"ט, מטרות. מדובר ביחידה מיוחדת של כוחות שנבחרו בצורה מוקפדת, אז אני מניח שהפגיעה היא פגיעה מוגבלת, זה לא משהו שירסק להם את המוטיבציה".

חסן נסראללה ו-וויסאם אל-טוויל. ללא, אתר רשמי
"מטרה שנבחרה בקפידה". אל טוויל עם נסראללה/אתר רשמי, ללא
האלוף (מיל') תמיר הימן,  מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי  12 ביולי 2022. ראובן קסטרו
תמיר הימן/ראובן קסטרו

"אנחנו נמצאים בדינמיקה של הסלמה, מתישהו נחצה את הקו העליון - אבל יש מספר מגבלות", הסביר היימן. "אחרי כל כך הרבה זמן בתוך המלחמה, די ברור שלאיראנים לא מתאים להקריב עכשיו את חיזבאללה, נכס חשוב שהם השקיעו בו מיליארדים כתעודת ביטוח עבור פרויקט הגרעין. האפשרות של הסלמה למלחמה היא לא בהכרח התרחיש הרע מכל, אנחנו צריכים את הלגיטימציה הבינלאומית, ואם נסראללה מתנדב 'להוציא את הערמונים מהאש' - הוא יכול לפתור לנו דילמה. המשמעות היא שאנחנו לא יזמנו ויש לנו את מלוא הלגיטימציה להגן על עצמנו".

אתמול פורסם כי וויסאם אל-טוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל בדרום לבנון - הוא מפקד כוח רדואן. בארגון הטרור נמנעו מלמנות אותו לתפקיד באופן רשמי, כי חששו שהמינוי יוביל לחיסולו. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, התקיפה בוצעה על ידי כטב"מ של חיל האוויר הישראלי.

לפי חיזבאללה, טוויל בן ה-49, שכונה "חאג' ג'וואד", הצטרף לשורות הארגון ב-1989. הוא תואר כמי "שתרם באופן משמעותי ויעיל" בבניה ופיתוח מערך האימונים של הארגון והשתתף במבצעים רבים שלו, כולל בשנת 2000 - לפני ואחרי הנסיגה מרצועת הביטחון - וב-2006, בחטיפת אלדד רגב ואהוד גולדווסר ובמלחמת לבנון השנייה שפרצה בעקבותיה.בחיזבאללה הוסיפו כי הוא השתתף במלחמה נגד דאעש בסוריה, והוביל פעולות רבות נגד ישראל מאז פרוץ הלחימה הנוכחית בגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully