וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי: "דווקא את אהרן ברק, שהחליש את ההרתעה הישראלית, שולחים להאג?"

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 11:41

שר התקשורת אמר בראיון לרדיו צפון 104.5 כי הוא "מסתייג" ממינוי נשיא בית המשפט העליון לשעבר, שישפוט מטעם ישראל בדיון בביה"ד הבינלאומי ביום חמישי הקרוב. "הוא לא הבחירה הראשונה שלי, אבל אולי יש כאן איזו הברקה, אני סומך על רה"מ שעשה את הבחירה מסיבה מוצדקת"

השר קרעי: "שומע 'תתנצלו, תקחו אחריות, תבקשו סליחה'. על מה?"/מערכת וואלה!

שר התקשורת שלמה קרעי (ליכוד) אמר היום (שני) שהוא "מסתייג" מהמינוי של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, שישפוט מטעם ישראל בבית הדין בהאג.

"אני מסתייג מהמינוי הזה, דווקא אהרן ברק שבפסיקותיו לאורך השנים החליש את כוח ההרתעה של מדינת ישראל במאבק שלה בטרור הוא שייצג אותנו, אבל להבנתי הוא לא הטוען בשמנו ואני סומך על ראש הממשלה נתניהו שהוא עשה את הבחירה מסיבה מוצדקת", אמר קרעי בראיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5.

שופט בית המשפט העליון אהרון ברק בכנס משפט בחיפה, 6 בדצמבר 2019. שלומי גבאי, אתר רשמי
"לא הבחירה הראשונה שלי ושל רה"מ". אהרן ברק/אתר רשמי, שלומי גבאי

לדבריו, "אהרן ברק הוא לא הבחירה הראשונה שלי ושל ראש הממשלה, אבל מומחים אחרים שפנינו אליהם לא יכלו לייצג את ישראל במשפט מכל מיני סיבות". הוא הוסיף: "בסוף, אנחנו עם ישראל ותהיה לנו סיעתא דשמיא. כל מה שנדרש מאהרן ברק זה לעמוד לצידה של ישראל. הדבר הזה יכול להתקיים איתו בהחלט. אולי יש כאן איזו הברקה - אני מסתייג מהמינוי, אבל סומך על ראש הממשלה שבחר בו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

המינוי של ברק, מי שנחשב בימין לאבי המהפכה החוקתית, עורר אתמול ביקורת רבה בממשלה ובקואליציה. שרת התחבורה מירי רגב אמרה בראיון בערוץ 14: "לא הייתי בוחרת בו, הוא לא בקונצנזוס. זה מראה שרה"מ מתעסק בטובת המדינה. יש עוד פרופסורים - אולי לא מהימין, שהיו יכולים לייצג את המדינה".

יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן כתב בחשבון הX שלו "שתיקתי רועמת". ח"כ טלי גוטליב כתבה: "בכל הכבוד, אני לא מסכימה שהנשיא בדימוס אהרן ברק יהיה השופט מטעם מדינת ישראל בבית הדין בהאג, ועוד לבקשת רה"מ נתניהו. מי שיצא שנה שעברה נגד הממשלה והציג אותה באור כה שלילי עכשיו ייצג את המדינה? וזה בחסות ממשלת ימין. אין לתאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully