וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות היישובים: משרד החינוך מחזיר תושבים בדרום ללימודים

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 22:22

משרד החינוך הודיע על חידוש הלימודים בחלק מיישובי הדרום, ובהם העיר שדרות והמועצה האזורית שער הנגב. זאת, על אף התנגדותה הנחרצת של המועצה. "הודעה חסרת אחריות ומנותקת", מחו, "מדובר בהחלטה חד-צדדית שמפקירה את ילדינו"

בווידאו: הלווית ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין/צילום: שלומי גבאי

משרד החינוך החל היום (ראשון) להיערך להחזרת תלמידים לבתי הספר בכמה מיישובי הדרום. זאת, על אף התנגדותם הנחרצת של יישובים, ובהם יישובי המועצה האזורית שער הנגב, שם כינו אותה "החלטה שרירותית שלא תואמה עם שום גורם מטעמנו, המשבשת את חייהם של אלפי תושבים".

הצעד של משרד החינוך התבסס על הצהרתו של שר הביטחון יואב גלנט, שמסר כי אין עוד איום בטחוני בכמה מיישובי הדרום, והודיע היום על חזרתם הצפויה של התלמידים לבתי הספר. על פי ההחלטה, הלימודים יחלו ב-4 בפברואר עבור יישובים הנמצאים ממזרח לכביש 232, ובהם העיר שדרות ויישובי מועצה אזורית שער הנגב.

בית ספר בשדרות, תלמידים חוזרים לשגרה, 6 במאי 2019. ניב אהרונסון
"החליטו בלי לתאם איתנו". בית ספר בשדרות/ניב אהרונסון

אולם, החלטת משרד החינוך התקבלה על אף התנגדותה הנחרצת של המועצה האזורית "שער הנגב". "בשעה שתושבת המועצה האזורית שער הנגב נפגעה מירי תלול מסלול, משרד החינוך ומנהלת תקומה מוציאים הודעה חסרת אחריות ומנותקת מהמציאות על החזרת בתי הספר בקרית החינוך שער הנגב בעוד שלושה שבועות", מסרה דוברת המועצה עדי מאירי.

עוד הוסיפה מאירי והצהירה כי "המועצה האזורית שער הנגב דוחה מכל את החלטה זו ותמשיך להפעיל בשלב זה את המסגרות העורפיות ולהבטיח את בטחון ילדיה, כפי שהיה מצופה מראש הממשלה ושר הביטחון לעשות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בית ספר בשדרות, תלמידים חוזרים לשגרה, 6 במאי 2019. ניב אהרונסון
"דוחים מכל וכל את ההחלטה". בית ספר בעיר שדרות/ניב אהרונסון

יוסי קרן, ממלא מקום ראש המועצה, יצא גם הוא נגד ההחלטה. "מה-7 באוקטובר תושבי העוטף נמצאים בסיטואציה הזויה וכמעט בלתי אפשרית. חייהם הועתקו ברגע וללא הכנה מוקדמת, למלונות ברחבי הארץ", מסר קרן והוסיף כי "לאחר השקעה רבה של המועצה, הצלחנו לייצר מתווה מתפקד של לימודים בתוך בתי המלון".

"הערב הוציאו משרדי הביטחון והחינוך החלטה שרירותית ולא מתואמת עם אף גורם מטעמנו, המשבשת שוב את חייהם של אלפי התושבים והודיעו כי בית הספר בעוטף, אזור שעדיין מהווה סיכון, יחזור לפעול". לדבריו, "המועצה לא תיתן יד להחלטה חד צדדית שכזו ולהפקרה של ילדינו".

יוסי קרן, ממלא מקום ראש מועצת שער הנגב. יניר יגנה, אתר רשמי
"שוב משבשים חיים של אלפי תושבים". יוסי קרן, ממלא מקום ראש מועצת שער הנגב/אתר רשמי, יניר יגנה

שר החינוך יואב קיש לא התייחס לטענות המועצה האזורית, והסתפק בלמסור כי הוא "מברך על שובם של תלמידי ותלמידות ישראל לביתם ולמוסדות החינוך בישובים שנפגעו במתקפת הטרור שפקדה אותנו בשבעה באוקטובר". עוד הוסיף השר כי "חזרתם של התושבים, ובכך חזרתם של הילדים למוסדות החינוך, היא אמירה כי אין בכוונתנו להיכנע לטרור בשום אופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully