וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטח הכבד לצפון: הסיבה שחיזבאללה בחר להיזהר

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 20:56

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי זה לא במקרה שחיזבאללה מחפש מטרות שונות ברדיוס קבוע: "אם הוא יחרוג הוא יגרור את צה"ל לתגובה מסוג אחר לחלוטין". עוד הדגישו הגורמים כי חופש הפעולה האווירי של צה"ל לא נפגע כתוצאה מהתקיפה בבסיס בהר מירון

חיזבאללה טוען שפגע ב"עיניים של המדינה" בירי לעבר בסיס יב"א במירון/מערכת וואלה!

אחרי שבצה"ל אישרו היום (ראשון) כי נגרם נזק לתשתיות בסיס חיל האוויר במירון, גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי מערך הבקרה האווירית יצר גיבויים על הקרקע ליכולות הבסיס כחלק ממסקנות מלחמת לבנון ה-2. הגיבויים אף כוללים גיבוי אוויר על גבי מטוסים במקרה של תרחישי קיצון. עוד הדגישו הגורמים כי חופש הפעולה האווירי של צה"ל לא נפגע כתוצאה מהתקיפה.

עוד אמרו גורמי צבא לוואלה!: "אמצעי הלחימה שבאמצעותם תקף חיזבאללה את הבסיס הצבאי עדיין נמצאים בבדיקה של מומחים, כולל השיטה שבה הופעלו הרקטות והטילים. אין הגנה של 100%, ועדיין זה אירוע שצריך להעמיק בו כדי ללמוד ולשפר את ההגנה". עוד אמרו כי זה לא במקרה שחיזבאללה נזהר לא לחרוג מרדיוס מסוים ומחפש מטרות שונות ברדיוס קבוע: "אם הוא יחרוג הוא יגרור את צה"ל לתגובה מסוג אחר לחלוטין".

פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024. ללא קרדיט, צילום מסך
הפגיעה בבסיס בהר מירון, אתמול/צילום מסך, ללא קרדיט
פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024. ללא קרדיט, צילום מסך
פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024/צילום מסך, ללא קרדיט

מערך הבקרה בחיל האוויר הישראלי אחראי על יצירת התמונה האווירית, הכוללת תנועה של כלי הטיס במרחב האווירי של ישראל ומדינות האזור. יחידת הבקרה האוויריות אחראיות גם על גילוי וזיהוי ניסיונות חדירה למרחב האווירי של מדינת ישראל, הפעלת מערכות הנשק השונות והכוונת כלי הטיס המיירטים של החיל וסוללות ההגנה האווירית נגד האיומים השונים.

אתמול, כאמור, שיגר חיזבאללה עשרות רקטות וככל הנראה טילי נ"ט בטווח של 8 ק"מ בכינון ישיר, לעבר בסיס חיל האוויר במירון. כעבור שעות אחדות, פרסם חיזבאללה תיעוד של טילי נ"ט שפגעו בבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully