וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוהרות מכלא גלבוע מבקשות מהפרקליטות לא להפסיק להן את הטיפולים הנפשיים

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 14:40

הפרקליטות החליטה להפסיק לממן את הטיפולים הפסיכולוגיים לקורבנות בפרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע. בתגובה כתבו הסוהרות מכתב חריף: "חושבים שבאנו לסחוט כסף, על כל אמא שהבת שלה תיאנס על ידי מחבל לדעת שזאת רק ההתחלה, והיא תצטרך לעבור בהמשך גם את הפרקליטות"

בווידאו: נשיא המדינה מתייחס לפרשת הסוהרות/צילום: צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו / לע"מ

הסוהרות מפרשת הסרסור בכלא גלבוע הוציאו היום (ראשון) מכתב נגד פרקליטות המדינה בנושא ההחלטה להפסיק את הטיפולים הנפשיים שקיבלו עד כה. במכתב הן כותבות: "תדע כל אם עברייה שאם בתה החיילת תיאנס או תותקף מינית באכזריות על ידי מחבל, עליה לדעת שזאת רק ההתחלה כי בהמשך הדרך היא תצטרך לעבור את הפרקליטות שתאנוס אותה שוב באטימות וחוסר חמלה".

במכתבן, הסוהרות תיארו כיצד סיפורי הזוועה על תקיפות מיניות של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, מחזירות אותן למה שעברו עם המחבל מחמוד עטאללה, האסיר הביטחוני מהפרשה. "גם אנו הופקרנו על ידי מדינת ישראל ואנו זועקות על מנת שכל מי שנאנסה או הותקפה מינית במתקפת החמאס, תדע שזאת רק ההתחלה", כתבו. "אנו זועקות כנגד מערכת אכיפת החוק שטייחה את הפרשה שלנו, וכיום מנהלת נגדנו מלחמת חורמה ברשות פרקליטות מחוז חיפה. אנו חיות כיום בחרדה שלא ניתן לתאר. סיפורי הזוועות של ה-7 באוקטובר מציפים ומעלים את הזוועות שחווינו".

כלא גלבוע. משה שי, פלאש 90
"המערכת שטייחה את הפרשה, מנהלת נגדנו מלחמה". כלא גלבוע/פלאש 90, משה שי

לדבריהן, לפני שנתיים, העניקה להן נציבת שב"ס קטי פרי טיפולים נפשיים במימון השירות. וכעת, פרקליטות מחוז חיפה מסרבת להמשיך ולממן את הטיפולים. "במקום שנעסוק בשיקום חיינו שנהרסו, אנו עומדות מול קיר אטום של הפרקליטות שחושבת שבאנו לסחוט כסף, שאנו משקרות אחרי שכבר הוכחנו שהם סגרו את התיק וטייחו אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מוחמד עטאללה. המחבל מכלא גלבוע שהטריד סוהרות. אתר רשמי, אתר רשמי
"סיפורי הזוועות של ה-7 באוקטובר מציפים את הזוועות שחווינו". המחבל מחמוד עטאללה/אתר רשמי, אתר רשמי

במכתב טוענות הסוהרות כי פיתחו תלות נפשית במטפלות, וכעת מאיימות לערער על ההחלטה בבית המשפט. "לא נאפשר עוד לפרקליטות המדינה ומחוז חיפה לרפות ידינו. נאנסנו והותקפנו על ידי מחבל בעודנו לובשות מדים. ננהל בבתי המשפט מלחמה נגד הפרקליטות על מנת שנפוצה ונוכל לשקם את כבודנו וחיינו".

הן סיכמו את המכתב בטענה שהפרקליטות לא מניחה להן להמשיך בחייהן, ולא מאפשרת להן לפתוח דף חדש. "לא ניכנע לכך, כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה. לא ניתן לחיילות צה"ל וסוהרות הקבע לעבור את הסיוט שאנו עוברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully