וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסלמה מדאיגה": רוסיה החלה לשגר טילים צפון קוריאניים אל אוקראינה

עודכן לאחרונה: 6.1.2024 / 17:37

גורמים בקייב ובוושינגטון אמרו כי שרידים מההתקפות האחרונות מראים שמוסקבה הוסיפה לארסנל שלה טילים מפיונגיאנג, חרף אמברגו האו"ם. "היא קיבלה טילים ממדינה שמענה אזרחים במחנות ריכוז", אמר בכיר אוקראיני. הבית הלבן: נעלה את ההתפתחות המשמעותית הזו למועצת הביטחון

מתקפת טילים רוסית על קייב/טלגרם

רוסיה החלה להשתמש בטילים צפון קוריאניים בהתקפותיה באוקראינה - כך אמרו גורמים רשמיים בקייב ובוושינגטון, המודאגות מהעמקת שיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות המבודדות.

בחרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, הציגו היום (שבת) שרידים מטיל ששוגר אל העיר לפני כמה ימים. דובר לשכת התביעה במחוז, דמיטריצ'ובנקו, אמר כי הוא שונה מבחינה ויזואלית וטכנית מהדגמים הרוסיים.

המלחמה באוקראינה - כל העדכונים

"שיטת הייצור אינה מאוד מודרנית. יש סטיות מטילי 'איסקנדר' סטנדרטיים', שבעבר ראינו בהתקפות על חרקוב. הטיל הזה דומה לטילים צפון קוריאניים", הוא אמר לכתבים בעודו מציג את שרידי הטיל. הוא סירב לציין בדגם הטיל הצפון קוריאני ששוגר לחרקוב.

רוסיה תקפה השבוע את חרקוב בכמה מטחי טילים וכטב"מים, שבהם נהרגו שני בני אדם ויותר מ-60 נוספים נפצעו. אלו היו בין המטחים הכבדים ביותר על העיר שבמזרח אוקראינה מאז פרוץ המלחמה בפברואר 2022.

שרידי טיל צפון קוריאני ששיגרה רוסיה אל חרקוב, אוקראינה, 6 בינואר 2024. רויטרס
"דומה לטילים צפון קוריאניים". שרידי טיל ששוגר לחרקוב מוצגים לתקשורת, היום/רויטרס

קוריאה הצפונית נתונה לאמברגו נשק של האו"ם מאז שביצעה את הניסוי הגרעיני הראשון שלה ב-2006, כחלק מהחלטות שקיבלה מועצת הביטחון בזמנו - בתמיכתה של רוסיה, המחזיקה זכות וטו. עם זאת, לאור בידודה של מוסקבה במערב מאז הפלישה לאוקראינה, היא חיזקה את יחסיה עם כמה מהמדינות המבודדות ביותר בעולם, בהן קוריאה הצפונית ואיראן.

"כבר אין יותר שום תחפושת, כחלק מהמלחמה הג'נוסיידית הגלויה שלה, רוסיה תקפה בפעם הראשונה את שטחה של אוקראינה בטילים שקיבלה מקוריאה הצפונית", כתב אתמול ב-X מיכאילו פודוליאק, אחד מיועציו הבכירים ביותר של הנשיא וולודימיר זלנסקי. "היא תוקפת את האוקראינים עם טילים שקיבלה ממדינה שבה אזרחים מעונים במחנות ריכוז על שהחזיקו רדיו ללא אישור, דיברו עם תייר וצפו בתכניות בטלוויזיה".

דבריהם של הגורמים הרשמיים באוקראינה הגיעו בהמשך לאלו של הבית הלבן. ביום חמישי, דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר כי מוסקבה שיגרה טילים בליסטיים לטווח קצר מתוצרת קוריאה הצפונית במטחיה האחרונים על אוקראינה, כשהוא מצטט מידע מודיעיני חדש.

קירבי אמר כי ארצות הברית תעלה את ההתפתחות הזו למועצת הביטחון, שבה לרוסיה יש זכות וטו כך שבפועל שלא ניתן לקדם שום צעד נגדה בפורום הזה. הוא אמר כי העברות הנשק הצפון קוריאניות לרוסיה הן "הסלמה משמעותית ומדאיגה" והוסיף שוושינגטון תטיל סנקציות נוספות על המעורבים בהן.

עוד בוואלה!

העסקה הגדולה מפרוץ המלחמה: רוסיה ואוקראינה החליפו מאות שבויים

לכתבה המלאה
שרידי טיל צפון קוריאני ששיגרה רוסיה אל חרקוב, אוקראינה, 6 בינואר 2024. רויטרס
בארה"ב מעריכים כי פיונגיאנג סיפקה למוסקבה טילים בליסטיים לטווח קצר/רויטרס

הקרמלין לא הגיב על הטענות של ארצות הברית ואוקראינה עד עתה. מוסקבה ופיונגיאנג הכחישו בחודשים האחרונים שהן גיבשו עסקת נשק, אך מנהיגיהן ולדימיר פוטין וקים ג'ונג און הכריזו על חיזוק הברית בין המדינות במהלך ביקורו של הרודן הצפון קוריאני ברוסיה בשנה שעברה.

בריטניה גינתה את שיגורי הטילים הצפון קוריאניים, כמו גם קוריאה הדרומית, שבנובמבר האחרון דיווח שייתכן שפיונגיאנג סיפקה למוסקבה טילים בליסטיים לטווח קצר, כחלק מעסקה גדולה יותר הכוללת טילי נ"ט ונ"מ, פגזי ארטילריה ופצצות מרגמה, ורובים.

רוסיה, שסבלה במשך זמן רב ממחסור בטילים, שיגרה בימים האחרונים כמה מהתקפותיה האוויריות הנרחבות ביותר על אוקראינה עד כה, שכללו מאות טילים וכלי טיס בלתי-מאויישים מסוגים שונים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם קים ג'ונג און מנהיג צפון קוריאה, רוסיה, 13 בספטמבר 2023. רויטרס
רוסיה מתעלמת מהסנקציות שהטילה בעצמה. פוטין וקים ג'ונג און במהלך ביקורו ברוסיה, ספטמבר/רויטרס

הבית הלבן לא אמר אילו סוגי טילים ספציפיים נשלחו לרוסיה, אך קירבי ציין כי יש להם טווח של כ-900 ק"מ. לפי התמונות ששוחררו מהבית הלבן, ייתכן שאלו טילי KN-23 ו-KN-24 שפותחו בשנים האחרונות והם מונעים בדלק מוצק.

סין, שלה יחסים קרובים הן עם קוריאה הצפונית והן עם רוסיה, אמרה כי אין לה מידע על שיתוף הפעולה ביניהן. דובר משרד החוץ שלה קרא לכל הצדדים "להתחייב להפגת המתיחות וליצירת תנאים נוחים לפתרון פוליטי של המשבר באוקראינה".

קירבי אמר כי ארצות הברית מעריכה שרוסיה וצפון קוריאה ילמדו מהשיגורים הללו, והיא צופה שרוסיה תשגר טילים צפון קוריאניים נוספים אל אוקראינה.

לדבריו, איראן טרם סיפקה טילים בליסטיים לטווח קצר לרוסיה, אך בוושינגטון מאמינים כי רוסיה מתכוונת לרכוש מערכות טילים מאיראן בעתיד הקרוב. מוסקבה כבר נשענת מאוד על איראן בכל הנוגע לכטב"מים וכלי נשק אחרים במלחמתה נגד אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully