וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פחדנו שינסו לחלץ אותו במבצע צבאי ושזה ייגמר ככה": משפחתו של סהר ברוך מתקשה לעכל

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 9:11

יום אחרי שצה"ל הודיע למשפחתו של ברוך כי הוא נהרג במהלך ניסיון כושל לחלצו, דודתו שיתפה ב-103FM בתחושות הקשות: "נראה לי שאופציה צבאית פחות מוכיחה את עצמה בעניין החטופים". היא הבהירה כי אמו של סהר לא רוצה שאף חייל ייפצע בניסיון להבאת גופתו לישראל

בווידאו: 87 ימים אחרי שנלקחו בשבי חמאס חטופים מבארי חזרו לבתים ההרוסים/אורי סלע, אבי רוקח

בשבעה באוקטובר נחטף סהר ברוך מקיבוץ בארי לתוך שטח רצועת עזה. אתמול (רביעי) צה"ל הודיע למשפחתו כי ב־8 בדצמבר, במהלך ניסיון לחלצו מהשבי על ידי כוחות מיחידה מיוחדת, סהר נהרג. ענת דוידוב וניסים משעל שוחחו ב־103fm עם מירב ברקאי, דודתו של סהר, ששיתפה בכאבה העמוק.

תחילה הסבירה ברקאי כי "לפי התוצאות של התחקיר, כרגע לא ידוע בדיוק איך זה קרה, ייתכן שהוא באמת נהרג מאש כוחותינו או שבמהלך ניסיון החילוץ המחבלים רצחו אותו. מבחינתנו זה פחות משנה. למשפחה חשוב לדעת פרטים, איך הוא החזיק שם מעמד, מי היה איתו, מה עבר עליו בימים האחרונים, המידע איכשהו שומר אותנו שפויים. רובו לדעתי לא ידוע, בחלקים ממנו המשפחה עודכנה, הרבה דברים לא יודעים וגם ממה שכן יודעים יש הרבה דברים שאסור להגיד בדיוק. יותר לא ידוע מאשר ידוע".

סהר ברוך שנרצח בעזה. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
סהר ברוך שנרצח בעזה/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

"הפספוס הוא אדיר. תחושת החמצה נוראית", סיפרה בכאב. "כשהדלקנו נרות בחנוכה וקיבלנו את הבשורה שהוא נהרג זו הייתה יכולה להיות בשורה אחרת. זה היה ניסיון חילוץ, היינו במרחק קצר מלהיות שם. פחדנו מההתחלה שיבצעו ניסיון צבאי לחלץ אותו ושזה ייגמר ככה. זה נורא עצוב וקשה. חטופים השתחררו, אנשים יצאו משם חיים, הרגשנו שאנחנו קרובים, פסע מהחיבוק הזה. אנחנו בשבעה באוקטובר איבדנו את אמא שלי ואת עידן אח של סהר, זו הייתה הרגשה של אובדן שלא היינו צריכים לחוות".

על מה שעבר סהר בשבי חמאס, לפי המידע שידוע להם עד כה, שיתפה: "כנראה שחלק מהזמן הוא היה עם עוד אנשים וחלק לבד, לא הכול אנחנו יודעים. אנחנו כן יודעים מהתחקיר שבמהלך ניסיון החילוץ הזה נפצעו חיילים, ליבנו איתם ועם המשפחות, ממש כאב לנו לשמוע. בנוסף, היום אנחנו כבר יודעים שהוא לא בחיים, אנחנו כמובן רוצים לתת לו כבוד אחרון ומנוחה בשטח ישראל, אבל לא במחיר חיי אדם".

"אתמול דיברתי עם אחותי, אמא שלו, היא אמרה 'שאפילו חייל לא ייפצע באצבע', בהבאה שלו לארץ. יש לנו עוד חטופים חברים שלנו, אנשים מבארי, ממקומות אחרים, חטופים חיים שנמצאים בעזה. הזמן שלהם הולך ומתקצר, שהסוף שלהם לא יהיה כמו של סהר. אנחנו יכולים להגיד מניסיוננו המר, כמה שיותר מהר לעשות הכול. נראה לי שאופציה צבאית פחות מוכיחה את עצמה בעניין החטופים", טענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully