וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת העצמאות של בג"ץ עולה מדרגה. כך גם הצביעות של תומכי נתניהו

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 8:13

בג"ץ הנבצרות מסמן הסלמה בחזית בין ביהמ"ש העליון לממשלה. השופטים לא ביטלו את החוק אלא דחו אותו לכנסת הבאה, אבל מרוב זעם על כך שנתניהו לא חומק ממשפט, לוין לא נצמד לעובדות. עו"ד חדד, ששמט את הקרקע מתחת לטענה שנתניהו כשיר לכהן גם עם כתב אישום, רק הוסיף למבוכה

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין, 27 ביוני 2023/מובילי כוח קפלן

החלטת בית המשפט העליון בנוגע לחוק הנבצרות מסמנת עוד הסלמה במלחמת העצמאות של בג"ץ מול ממשלת נתניהו הנוכחית, שביקשה להצר את צעדיו. אמנם פסיקת בג"ץ, שניתנה הערב ברוב של שישה שופטים מול חמישה, לא ביטלה סעיף בחוק יסוד, אלא קבעה כי חוק הנבצרות יכנס לתוקף החל מהכנסת הבאה. אך זה לא מנע משר המשפטים יריב לוין להוציא הודעה לא מדויקת בלשון המעטה לתקשורת.

"החלטת שופטי בית המשפט העליון לפרסם פסקי דין השנויים במחלוקת קשה אפילו בינם לבין עצמם, תוך כדי שלוחמינו מחרפים את נפשם בחזית, היא מעשה הפוגע באחדות העם המתחייבת בתקופה זו", נכתב בהודעה שהוציא השר לוין. "ראש ממשלה שנבחר באופן דמוקרטי מחליפים בקלפי ולא בפסק דין. הביטול החפוז כלאחר יד של חקיקת הכנסת, הוא הוכחה נוספת לצורך הדחוף לאיזון ממשי בין הרשויות. אי אפשר למנוע מהעם לממש את רצונו בדמוקרטיה מתוקנת ולבטל פעם אחר פעם את החלטות נבחריו".

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 24 בדצמבר 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
בג"ץ לא הורה על הדחת רה"מ, זה לא הפריע להוציא הודעה לא מדויקת. לוין ונתניהו/פלאש 90, מרים אלסטר

לוין יודע היטב ששופטי בג"ץ לא קבעו הערב שראש הממשלה נבצר ומודח מתפקידו, הוא גם יודע היטב שבג"ץ לא ביטל הערב חקיקה ובטח לא באופן חפוז, אלא הגישו את פסיקתם לאחר שני דיונים שנמשכו זמן רב.

הבעיה של תומכי נתניהו היא עם העובדה הפשוטה שתוארה היטב על ידי נשיאת העליון בדימוס אסתר חיות. חוק הנצברות נועד כדי לסייע לראש הממשלה נתניהו לעקוף משפטו שמתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים, ובכך ישנה "פגיעה קשה וחריגה בהיקפה בעקרון לפיו כולם שווים בפני החוק", כדברי חיות.

צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כיכר דיזנגוף, 23 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
הבעיה של תומכי נתניהו היא שהמשפט נמשך. צעדת מחאה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו

מדברי תומכי נתניהו עולה צביעות. נתניהו ושלל תומכיו טוענים תחת כל ציוץ רענן שהוא יכול לכהן בתפקיד תחת כתב אישום. אלא שגם את הטענה הזו הם סתרו - והפעם באמצעות סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד. בעמדה מטעם נתניהו לבית המשפט המחוזי בירושלים, כתב הפרקליט כי יתקשה להכין את הלקוח שלו לעדות בצל המלחמה, וכלשונו: "במצב הנוכחי, בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל, אין אפשרות לנהל את הקשר הנדרש עם ראש הממשלה, לצורך היערכות לחקירות העדים הצפויים". לידיעת נתניהו, לוין וחדד: בישראל תמיד יש מלחמות. זאת עובדה מצערת וכואבת, ומצופה ממי שבקיא בהיסטוריה של העם היהודי להפנים את זה ולא לסתור את עצמו מרוב צביעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully