וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השופטים פגעו באחדות העם"; "ניצחון לציבור": התגובות הסוערות לבג"ץ הנבצרות

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 22:00

שר המשפטים תקף: "ראש ממשלה מחליפים בקלפי". השר קרעי הצהיר: "לא נקשיב ליועמ"שית". התנועה לאיכות השלטון בירכה: "הוכחה שחוקי יסוד אינם פלסטלינה שנתניהו מעצב כרצונו". בנו של נתניהו שיתף השוואה בין בג"ץ לבית הדין בהאג: "איזה גוף משפטי מסואב מפתיע יותר?"

בוידאו: דיון בבג"ץ על חוק הנבצרות החדש/קונטקט

החלטת בג"ץ הערב (רביעי), שלפיה חוק הנבצרות לא יחול בכנסת הנוכחית, עוררה גל תגובות במערכת הפוליטית - וכמובן גם בקרב ארגוני המחאה, שהתנגדו לרפורמה המשפטית. "מצער מאוד שכך נוהגים שופטי בית המשפט העליון בעת הזאת", אמר שר החדשנות אופיר אקוניס.
"בעוד כוחותינו נלחמים, שכם אל שכם, בכל הגזרות ומזיזים הצידה כל שיקול וכל מחלוקת בזמן מלחמה, פעם אחר פעם עושים את ההפך מפעולות לאחדות העם וחיבור כל חלקיו - אבן יסוד בדרך לניצחון".

משר המשפטים יריב לוין נמסר, "החלטת שופטי בית המשפט העליון לפרסם פסקי דין השנויים במחלוקת קשה אפילו בינם לבין עצמם, תוך כדי שלוחמינו מחרפים את נפשם בחזית, היא מעשה הפוגע באחדות העם המתחייבת בתקופה זו. ראש ממשלה שנבחר באופן דמוקרטי מחליפים בקלפי ולא בפסק דין. הביטול החפוז כלאחר יד של חקיקת הכנסת, הוא הוכחה נוספת לצורך הדחוף לאיזון ממשי בין הרשויות. אי אפשר למנוע מהעם לממש את רצונו בדמוקרטיה מתוקנת ולבטל פעם אחר פעם את החלטות נבחריו".

חבר הכנסת גלעד קריב שיבח את שופטי בית המשפט העליון, "קואליציית נתניהו גררה את מדינת ישראל למשבר חוקתי חסר תקדים, בין השאר משיקולים פרסונליים של ראש הממשלה מול הצעדים חסרי התקדים של הקואליציה שחתרו תחת עקרונות יסוד דמוקרטיים, נדרש בית המשפט העליון גם הוא לפסיקות חסרות תקדים במטרה להגן על הדמוקרטיה וטוהר המידות. ‏טוב שיש שופטים בירושלים".

אופיר אקוניס בראיון לסופ"ש שלו. 2 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
אופיר אקוניס בראיון לסופ"ש שלו. 2 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה שיתף סקר בטלגרם בו נכתב "איזה גוף משפטי מסואב מפתיע אתכם יותר כשהוא מוציא עוד החלטה אוטומטית נגד הדמוקרטיה של העם היהודי". העונים על הסקר בחרו בין בית המשפט הבינלאומי בהאג לבין בית המשפט העליון בישראל.

ארגון המחאה כוח קפלן בירך על פסיקת בגץ, "טוב עשו השופטים שדחו את החוק לכנסת הבאה. מדובר בחוק פרסונלי ועלוב שמסמל יותר מהכל את השנה האחרונה: עיסוק אובססיבי של נתניהו בעצמו ולא באזרחים. למדינת ישראל מגיעה הנהגה שלא עסוקה בחקיקה למען עצמה ובהבטחת שלטונה, אלא הנהגה שדואגת לאזרחים, לביטחון, לכלכלה, כזאת שעוסקת בחיים עצמם של האזרחים ולא של נתניהו".

שר התקשורת שלמה קרעי, רמז כי אם נתניהו יוצא לנבצרות, הממשלה לא תציית לכך, "בג"ץ מתגלה בחוסר היכולת שלו להתאפק, גם כשהוא הופך בכך את עצמו לחוכא ואיטלולא בסגנון של "הכלבים נובחים והשיירה עוברת". ולא, השופטים הם חלילה לא כלבים אלא אנשים משכמם ומעלה, גבוהים מכל העם עד כדי ניתוק מוחלט. באמת נראה לכם, שאם בכנסת הזו תחליט היועמ"שית לצאת נגד העם ולהוציא ראש ממשלה נבחר לנבצרות באופן אנטי דמוקרטי ובחוסר סמכות, שמישהו יתייחס אליה "

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יאיר נתניהו, 29 בנובמבר 2022. אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
יאיר נתניהו/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני/פלאש 90
אליעד שרגא, דיון על ביטול עילת הסבירות, בית המשפט העליון, 12 בספטמבר 2023. אוליבייה פיטוסי, אתר רשמי
אליעד שרגא יו"ר התנועה לאיכות השלטון/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי

מהתנועה לאיכות השלטון, העותרת הראשית בבג"ץ הנבצרות נמסר, "החלטת בית המשפט היא ניצחון חשוב לציבור הישראלי, חוק הנבצרות הוא חוק הזוי, שנתפר בגסות לצרכיו האישיים של ראש ממשלה. פסק הדין טומן בחובו בשורה חשובה - חוקי היסוד הם לא פלסטלינה שראש הממשלה יכול לשנותם חדשות לבקרים בהתאם לצרכיו הפוליטיים והמשפטיים. ראש הממשלה המנהל הליך פלילי חמור לא יכול ליצור לעצמו כלוב זהב ללא מגבלות על הוצאתו לנבצרות במקרה שהוא יתערב ממרום כיסאו כראש הממשלה בענייניו הפליליים".

חבר הכנסת עודד פורר, ממגישי עתירת חוק הנבצרות, קרא לאחדות בעם על רקע פסיקת בג"ץ "אני מברך על כך שבית המשפט קיבל את העתירה של 'ישראל ביתנו' וקבע שהחוק יחול רק מהכנסת הבאה ובכך מנע מצבים אבסורדים. אני קורא לכולם - על הפלפולים המשפטיים והמשמעויות יהיה עוד מספיק זמן להתווכח, כרגע נמשיך לפעול יחד, כתף לכתף, על מנת לנצח את אויבנו מצפון ומדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully