וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסולו של אל-עארורי הוא לא רק מכה לחמאס - אלא זריקת עידוד למערכה המדשדשת בעזה

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 12:41

בעוד סינוואר ודף מסתתרים עשרות מטרים מתחת לאדמה, ישראל יכולה להציג פגיעה משמעותית בהנהגת ארגון הטרור לראשונה אחרי שלושה חודשי לחימה. החיסול לא היה צריך להיות הפתעה עבור איש - אבל כן מצביע על כך שגם חיזבאללה לא העריך היטב את כוונות הצד השני

בווידאו: סגן מנהיג חמאס אל-עארורי חוסל בביירות 02 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיסולו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, הערב (שלישי) בביירות אינה רק מכה לחמאס אלא גם זריקת עידוד למערכה הישראלית נגד הארגון, שהחלה בימים האחרונים להיקלע לדשדוש.

סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי  שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
זריקת עידוד למערכה הישראלית. סגנו של הניה, אל-עארורי, שחוסל בביירות/אתר רשמי, ללא

למה זה חשוב:

  • אם הדיווחים בלבנון נכונים, ישראל יכולה אחרי קרוב לשלושה חודשים של לחימה להציג פגיעה משמעותית ראשונה בהנהגת חמאס. בעוד שישראל מתקשה לפגוע במנהיגי חמאס בעזה, יחיא סינוואר ומוחמד דף שמסתתרים במנהרות עשרות מטרים מתחת לאדמה, אל-עארורי חוסל בפרבר הדרומי של ביירות.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במוקד החדשות:

  • החיסול לא היה צריך להיות הפתעה עבור איש - במיוחד לא עבור המנוח. רק בחודש אוגוסט האחרון העיד אל-עארורי עצמו בראיון לערוץ הטלוויזיה של חמאס "אל-אקצא" כי הוא חי הרבה יותר ממה שציפה. "אני אמות כשהיד ואברך על כך", אמר.
  • ראש הממשלה נתניהו ובכירים ישראלים נוספים הצהירו בפומבי בשלושת החודשים האחרונים כי כל הנהגת חמאס בלבנון, קטאר וטורקיה נמצאת על הכוונת. ראש השב"כ רונן בר אף השווה בין מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר לטבח הספורטאים במינכן - רמז לכך שכל המעורבים יחוסלו.
  • עם זאת, העובדה שאל-עארורי חוסל כששהה במשרדי חמאס בביירות, מצביעה על כך שלא בטוח שהארגון ונותני החסות שלו בחיזבאללה העריכו היטב את כוונותיו של הצד השני וסברו כי היא מורתעת מלבצע מהלך כזה.
סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי הוא הבכיר שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
הודיע כי ההתנקשות לא תעבור ללא תגובה. נסראללה יחד עם המחוסל, אל-עארורי/אתר רשמי, ללא

התמונה הגדולה:

  • אל-עארורי היה דמות מפתח בחמאס - במיוחד בכל הקשור לתיאום הצבאי עם חיזבאללה ועם כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים. הוא גם היה אחראי על הזרוע הצבאית של חמאס בגדה המערבית, שבשנה האחרונה הגבירה משמעותית את פעילותה.
  • ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה אמר כי כמו חיסולים של בכירי חמאס בעבר, גם החיסול הזה לא יפגע בארגון. עם זאת, בישראל בהחלט מקווים שהוצאתו של שחקן מרכזי כמו אל-עארורי מהמגרש תפגע בחמאס, שיתקשה למצוא במהירות מחליף ראוי.
סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, 2017. AP
שחקן מרכזי בארגון הטרור. אל-עארורי/AP

תמונת המצב:

  • ההשפעה המיידית של חיסול אל-עארורי הייתה עצירת המשא ומתן העקיף בין חמאס לישראל על עסקה חדשה לשחרור חטופים. רשת אל-ערביה דיווחה כי חמאס הודיע למתווכים המצרים והקטארים שהוא משעה את השיחות, אחרי שרק לפני כמה ימים הסכים לחזור לשולחן המשא ומתן.
  • יש להניח שבישראל ידעו היטב כי המאמצים לשחרור חטופים יספגו מכה, לפחות בטווח הקצר, כתוצאה מחיסול אל-עארורי. על כן, זוהי עדות נוספת לכך שעבור הממשלה, לפחות בשלב הזה - המאמצים לפגוע בחמאס קודמים למאמצים לשחרור החטופים.

למה לשים לב:

  • קבינט המלחמה, שהיה אמור להתכנס לדון בסוגיית היום שאחרי המלחמה בעזה, שינה את סדר יומו כדי לדון בסכנה להתלקחות משמעותית מול חיזבאללה בזירה הצפונית. אם אכן תהיה הסלמה בצפון - המלחמה בעזה תהפוך לאירוע משני.
  • מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר כבר לפני חודשיים כי אם ישראל תנסה לפגוע בבכירי חמאס בביירות התגובה לכך תהיה קשה. שעה קלה אחרי החיסול, הודיע חיזבאללה כי ההתנקשות לא תעבור ללא תגובה, וכי ישראל תיענש על כך.
  • ישראל מודאגת מכך שחיזבאללה יגיב בשיגור טילים ארוכי טווח נגד מטרות בישראל - כולל לערים מרכזיות כמו חיפה ותל אביב. התקפה כזו תחייב תגובה ישראלית חריפה עוד יותר. ההידרדרות משם ועד למלחמה כוללת, עלולה להיות מהירה.
סלאח אל עארורי עם גלעד שליט בשבי חמאס
2.1.24. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בישראל ידעו שיספגו מכה, לפחות בטווח הקצר. אל-עארורי וגלעד שליט/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מה הלאה:

  • חיסולו של אל-עארורי מגיע ימים ספורים לפני ביקורו המתוכנן של שליחו של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, בישראל. הוכשטיין, כמו בכירים אמריקנים נוספים, שמע על חיסולו של אל-עארורי בתקשורת.
  • בכירים אמריקנים אמרו כי ישראל לא עדכנה את ארצות הברית מראש במבצע המתוכנן.
  • השליח האמריקני מנסה לקדם יוזמה דיפלומטית אמריקנית להפסקת חילופי האש בגבול הצפון באמצעות פתיחת משא ומתן על הגבול היבשתי בין המדינות. אולם, חיסולו של אל-עארורי הפך את הניסיון הזה לקשה הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully