וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילים למרכז ופיגועים נגד ישראלים בחו"ל: נסראללה כבר מתכנן את התגובה

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 22:14

סאלח אל-עארורי היה בטוח שבביירות הוא מוגן. הוא טעה: חיסולו בדאחיה מעיד על עלייה ברף התעוזה של הגורם שפגע בו. אבל למרות ההלם, גם הנקמה של חיזבאללה עלולה להיות קשה. מה יהיה הצעד הבא של הארגון? כל התרחישים

בווידאו: סגן מנהיג חמאס אל-עארורי חוסל בביירות 02 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כמה שבועות, במהלך מסיבת עיתונאים, אמר שר הביטחון יואב גלנט: "כשתשמעו שתקפנו בביירות, תדעו שנסראללה חצה את הקו האדום". בשלב זה במערכת הביטחון שומרים על דממת אלחוט ולא מתייחסים לפעולה בביירות, שבה חוסל בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, אולם ברשתות התקשורת של חמאס וחיזבאללה מטילים את האחריות על ישראל.

בין שצה"ל עומד מאחורי הפעולה ובין שלא, הסיכול הממוקד מצביע על כמה נקודות במלחמה נגד חמאס בפרט, ונגד חיזבאללה ואיראן בכלל. ראשית, אל-עארורי נע כל העת ממדינה למדינה, ובסופו של דבר קבע את מקום מושבו ברובע דאחיה בביירות - לאחר שישראל וארה"ב לחצו על טורקיה, קטאר ומדינות נוספות לא לספק מקלט לבכירי חמאס. בדאחיה, כך העריך אל-עארורי, הוא מוגן מפני תקיפה ישראלית.

סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי  שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
היה "המוח" מאחורי מאות - ואולי אלפי - פיגועים נגד ישראל. סאלח אל-עארורי/אתר רשמי, ללא
דיווחים בתקשורת הערבית - פיצוץ ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
מכה במעוז המוגן ביותר של חיזבאללה. הפיצוץ ברובע הדאחיה בביירות/אתר רשמי, ללא

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים לאחרונה על ישראל, לבל תעז להגיב על מתקפת ב-7 באוקטובר באמצעות סיכולים ממוקדים של בכירי חמאס על אדמתה. אם חיסולים שכאלה ייצאו לפועל בלבנון, הבהיר, ארגון הטרור השיעי יגיב בהתאם.

אבל הפעולה בלב הדאחיה מראה: מחסום החשש והתעוזה של מי שרצה לחסל את בכיר חמאס - נפרץ. בהיררכיה החמאסית אל-עארורי מוגדר, במובנים רבים, כחשוב יותר מאיסמעיל הנייה (הגם שהוא משמש סגנו של האחרון). זאת, הודות לקשריו חובקי העולם, ליכולות המנהיגות שלו ולחלקו המרכזי במנגנון הטרור האנטי-ישראלי. אל-עארורי שימש "המוח" מאחורי מאות - ואולי אלפי - פיגועים, והיה אחראי על מימון והכוונת טרור. כל אלה הצטרפו לכלל אסטרטגיה קיצונית וקטלנית נגד ישראל.

גלנט ללוחמי אוגדה 98: ״משימות כמו שמבצעים כוחותינו בח׳אן יונס לא נעשו אף פעם". משרד הביטחון, משרד הביטחון
"אם תשמעו שתקפנו בביירות, תדעו שנסראללה חצה קו אדום". שר הביטחון יואב גלנט/משרד הביטחון, משרד הביטחון
סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי הוא הבכיר שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
חיזבאללה יחכה להוראות מאיראן לפני שיגיב. נסראללה עם אל-עארורי/אתר רשמי, ללא

הסיכול הממוקד מצביע על חדירות מודיעינית גבוהה ביותר, ועל הקלות שבה אפשר להוציא אל הפועל חיסול בדאחיה בביירות, שנחשב למעוז המוגן ביותר של חיזבאללה. סיכול ממוקד של מבוקש בכיר, שיודע שהוא תחת מצוד, בתקופה הרגישה ביותר ובתנאים הנוכחיים - מצביע על ביצוע מושלם.

אם ישראל אכן אחראית לפעולה שבו חוסלו אל-עארורי ושלושה בכירים נוספים, יש להדגיש כי לא מדובר בפעולה שוברת שוויון; אבל כן אפשר לראות בכך את תחילתה של התחייבות ישראלית לחסל את כל מי שלקח חלק בתכנון ובביצוע מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, שהספדי ארגוני הטרור הכתירו את אל-עארורי כאחד מאדריכליה.

תושבי קיבוץ בארי ששוחררו מהשבי ביקרו לראשונה בקיבוץ. 1 בינואר 2024. אבי רוקח
תחילתה של התחייבות לחסל את אדריכלי המתקפה. הרס בקיבוץ בארי לאחר 7 באוקטובר/אבי רוקח

אכן, מדובר במכה קשה להנהגת חמאס. ובין שהמחמאות על ביצוע הסיכול הממוקד הן למערכת הביטחון הישראלית, ובין שלא - אין ספק שהיא תעלה את רמת הכוננות והדריכות, מחשש לתגובה מצד חיזבאללה. הארגון השיעי ספג מכה כואבת בלב הפועם שלו, במקום שהיה אמור להיות השמור ביותר. זה מצביע על כך שהסכר נפרץ, והצד התוקף, יהיה מי שיהיה, הרחיב את דרכי הפעולה שלו נגד הארגון השיעי. התגובה יכולה לבוא לידי ביטוי בהתאם: הרחבת שיגורי הרקטות לעומק שטח מדינת ישראל, מאמץ לחסל דמויות בישראל באמצעות שימוש בכלי טיס מתאבדים, או ניסיונות לבצע פיגועים בחו"ל נגד בכירים וסמלים ישראליים.


אפשר להעריך שהזרוע הצבאית של חיזבאללה תמתין להחלטות ולהמלצות של איראן לגבי הצעד הבא, שכן הם יכולים להכניס את האזור כולו לסחרור. תגובה ישירה של חיזבאללה נגד ישראל משטח לבנון, באופן שיחרוג מפעולות הטרור שהכרנו עד כה, עלולה לגרור את ישראל לתגובה רחבה מאוד בלבנון. כך או אחרת, מהעובדה שמזכ"ל חיזבאללה ביטל את הנאום שתכנן לשאת מחר, אפשר להסיק בבירור: חיסול אל-עארורי היכה את ציר הרשע בהלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully