וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים על ההצעה של חמאס: "לא יהיה ניצחון ישראלי עד חזרתם"

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 23:02

בני המשפחות הגיבו לפרסום בוואלה!, לפיו חמאס העביר לישראל באמצעות המתווכים הקטארים והמצרים הצעה חדשה להסכם לשחרור חטופים, שכוללת דרישה לנסיגה של כוחות צה"ל מעזה. "אי אפשר לקבל את ההצעה הזו, אבל הבעיה היא שאנחנו מחכים שהם ישברו וזה יקח עוד המון זמן"

בווידאו: 87 ימים אחרי שנלקחו בשבי חמאס חטופים מבארי חזרו לבתים ההרוסים/אורי סלע, אבי רוקח

משפחות החטופים הגיבו הערב (שני) לפרסום בוואלה! לפיו חמאס העביר לישראל באמצעות המתווכים הקטארים והמצרים הצעה חדשה להסכם לשחרור חטופים, שכוללת דרישה לנסיגה של כוחות צה"ל מעזה כבר עם תחילת יישום השלב הראשון של ההסכם, ותנאים נוספים שאינם מקובלים.

גיל דיקמן שבת דודתו כרמל חטופה בעזה הגיב: "במשך 87 ימים החטופים נמקים בעזה. לחטופים אין זמן. ראש הממשלה נתניהו התחייב שהשבת החטופים היא מטרת על של ישראל. הוא אחראי להחזרת החטופים המבורכת במתווה נובמבר, והוא אחראי להחזיר 133 חטופים עכשיו. לא יהיה ניצחון ישראלי ולא יהיה מיטוט חמאס בלי החזרת כל החטופים".

"אי אפשר לקבל את ההצעה הזו, אבל הבעיה היא שאנחנו מחכים שהם ישברו וזה יקח עוד המון זמן" אמרה איילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שעדיין חטוף בעזה. "בינתיים החטופים נמקים שם. אני בכלל לא בטוחה שישראל בדקה בראש פתוח ובצורה יצירתית את האופציה של הפסקת לחימה. ממה שאני מבינה זו בכלל לא אופצייה שנבדקת. אני שואלת איך זה שבצוק איתן ובשומר חומות נתניהו הסכים לעצור לפני שסיים את העבודה, ודווקא עכשיו כשיש 129 חטופים שם, וכשרובם עדיין חיים, האופציה להפסקת לחימה בכלל לא נבדקת. בנוסף לקושי להכיל את מצב החטופים שנמקים שם כבר 87 ימים, קשה לי גם עם העובדה שאין לי על מי לסמוך שעושים באמת את המקסימום להחזירם".

גיל דיקמן שקרובי משפחתו נחטפו ונרצחו ע"י חמאס, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"החטופים נמקים בעזה"|. גיל דיקמן/פלאש 90, יונתן זינדל

שרון שרעבי, שאחיו יוסי ואלי חטופים אמר: "ישראל לא תאפשר איום בטחוני בטווח קצר על אזרחיה. מאידך, איני סומך על פרסום הצעות החמאס. לראש הממשלה יש מחויבות ברורה שההסטוריה תשפוט אותו, והיא החזרת החטופים בחיים. הדרך והוויתורים הכרוכים בכך, נמצאים על שולחן מקבלי ההחלטות. מה שבטוח, החטופים כולם כבר סופרים את השניות, כי טיפות הדם מגופם אוזלות".

יעל אדר, שבנה תמיר חטוף: "יש לבחון באומץ כל הצעה המאפשרת שחרור כל החטופים וקביעת מדיניות הגנה על גבולות המדינה. ההגנה אפשרית גם בסיום השהות ברצועה תוך החלטה על מדיניות הגנתית שאינה משתמעת לשתי פנים במידה והחמאס יפר אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יעל אדר, אמו של תמיר הדר, אחרי הפגישה עם רה"מ בקריה. 19.12.2023. אורי סלע
"לבחון באומץ כל הצעה". יעל אדר/אורי סלע

למרות שהצעת חמאס עדיין רחוקה מאוד מעמדת ישראל, בכירים ישראלים אומרים שהיא מהווה הגמשה של העמדה הפומבית של הארגון בשבועות האחרונים, ולפיה המו"מ על שחרור חטופים יתחדש רק אחרי סיום הלחימה ונסיגת כוחות צה"ל מעזה. בכיר ישראלי ציין כי כעת חמאס מוכן להתחיל מיד במו"מ על הסכם חדש לשחרור חטופים, תוך כדי שהלחימה בעזה נמשכת.

הבכיר ציין כי בהצעה שהעביר חמאס מתואר תהליך בן כמה שלבים, כאשר בכל שלב דורש חמאס הפוגה הלחימה של למעלה מחודש בתמורה לשחרור של חטופים. לדבריו, חמאס דורש שנסיגת כוחות צה"ל מהרצועה תתחיל כבר בשלב הראשון של יישום ההסכם, שיכלול שחרור של כ-40 חטופים. מדובר בנשים שנותרו בשבי חמאס, גברים מעל גיל 60, וחטופים שנמצאים במצב רפואי קשה. כמו כן, חמאס דורש שלאחר יישום השלב האחרון של ההסכם תוכרז הפסקת אש קבועה ותסתיים המלחמה. הצעת חמאס נדונה אמש על ידי קבינט המלחמה, וישראל העבירה מסר באמצעות המתווכים כי ההצעה בלתי קבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully