וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס העביר הצעה לשחרור החטופים שכללה נסיגה ישראלית - ישראל דחתה אותה

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 23:57

בכיר ישראלי ציין כי חמאס דורש שנסיגת כוחות צה"ל מהרצועה תתחיל כבר בשלב הראשון של יישום ההסכם, וכן שלאחר יישום השלב האחרון של ההסכם תוכרז הפסקת אש קבועה ותסתיים המלחמה. "הצעת חמאס לא היתה בכיוון והמתווכים נשלחו לייצר הצעה נורמלית יותר", הוא אמר

בווידאו: נתניהו שלף דיסקית חטופים, צפו בתגובה של גנץ וגלנט/צילום: לע"מ

חמאס העביר אתמול (ראשון) לישראל באמצעות המתווכים הקטארים והמצרים הצעה חדשה להסכם לשחרור חטופים, שכוללת דרישה לנסיגה של כוחות צה"ל מעזה כבר עם תחילת יישום השלב הראשון של ההסכם, ותנאים נוספים שאינם מקובלים - כך אמר לוואלה בכיר ישראלי שמעורה בפרטים.

למה זה חשוב

  • למרות שהצעת חמאס עדיין רחוקה מאוד מעמדת ישראל, בכירים ישראלים אומרים שהיא מהווה הגמשה של העמדה הפומבית של הארגון בשבועות האחרונים, ולפיה המו"מ על שחרור חטופים יתחדש רק אחרי סיום הלחימה ונסיגת כוחות צה"ל מעזה.
  • הבכיר הישראלי ציין כי כעת חמאס מוכן להתחיל מיד במו"מ על הסכם חדש לשחרור חטופים, תוך כדי שהלחימה בעזה נמשכת.

במוקד החדשות

  • הבכיר הישראלי ציין כי בהצעה שהעביר חמאס מתואר תהליך בן כמה שלבים, כאשר בכל שלב דורש חמאס הפוגה הלחימה של למעלה מחודש בתמורה לשחרור של חטופים.
  • לדברי הבכיר הישראלי חמאס דורש שנסיגת כוחות צה"ל מהרצועה תתחיל כבר בשלב הראשון של יישום ההסכם, שיכלול שחרור של כ-40 חטופים. מדובר בנשים שנותרו בשבי חמאס, גברים מעל גיל 60, וחטופים שנמצאים במצב רפואי קשה.
  • כמו כן חמאס דורש שלאחר יישום השלב האחרון של ההסכם תוכרז הפסקת אש קבועה ותסתיים המלחמה.
  • הצעת חמאס נדונה אמש בירושלים. ישראל העבירה מסר באמצעות המתווכים כי ההצעה בלתי קבילה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מה הם אומרים

  • "הצעת חמאס שהגיעה אתמול לא היתה בכיוון והמתווכים נשלחו לייצר הצעה נורמלית יותר. הם הלכו לעבוד ונראה מה ייצא מזה. אנחנו נמצאים בטרום-התחלה. המו"מ כבר לא תקוע אבל הוא גם עדיין לא מתקדם", אמר הבכיר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully