וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בעוטף לא רוצים לשוב הביתה: "הילדים שלנו לא מוכנים לחוות עוד טראומות"

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 12:30

על רקע תוכניות בממשלה לתת מענק כספי לתושבי העוטף שישובו לביתם, רבים כבר הביעו את התנגדותם הנחרצת והודיעו כי הם ממאנים לשוב לביתם: "אם נחזור - לא נגיע להכרעת חמאס". ראש העיר שדרות דרש מנתניהו: "תגנוז את ההחלטה. מי שיחזיר את התושבים - אחראי על האסון הבא"

תיעוד יירוט חמש הרקטות ששוגרו הלילה מרצועת עזה ליישובי העוטף/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

המדינה הודיעה כי תעניק גמול כספי לתושבי יישובי עוטף עזה שישובו לביתם, אך רבים מהם עדיין מרגישים שהביטחון טרם הושב לאזור בעקבות מתקפת 7 באוקטובר - וממאנים לחזור. "אסור להחזיר אותנו לשדרות כרגע. הילדים שלנו לא מוכנים לחוות שוב טראומות. אנחנו נחזור רק כשלא יהיו מחבלים בעזה", טענה הילה מדמונה, תושבת העיר שלאחר 7 באוקטובר פונתה לאילת.

"איבדנו אמון אנחנו מרגישים שוב שלא מקשיבים לנו. השיח על החסרה הבייתה גורם לנו לתחושת אי נוחות. אנחנו לא נחזור לטיפטופי קאסמים ומחבלים. דין העוטף כולו צריך להיות שווה. שדרות ויד מרדכי צריכות להיות כמו כולם".

אסי ארביב, תושב יכיני שבצפון הנגב, הודיע: "עד שלא יהיה ביטחון מוחלט, אנחנו לא נחזור למושב. ברגע שחדרו מחבלים לישוב, כל תחושת הביטחון התערערה לחלוטין. אנחנו נמצאים במצב כזה שלא סומכים על אף גוף מדיני וצבאי שדבר כזה לא יחזור. אז עד שאין מיטוט של מחבלי חמאס, אנחנו לא שבים".

שריפה בשדרות לאחר נפילת רקטה. 15 באוקטובר 2023. יניר יגנה, אתר רשמי
שריפה בשדרות לאחר נפילת רקטה. 15 באוקטובר 2023/אתר רשמי, יניר יגנה
ראש עיריית שדרות אלון דוידי, זירת נפילת רקטה, 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
ראש העיר שדרות אלון דוידי לנתניהו: "גנוז את ההחלטה"/ראובן קסטרו

ירון סמימי, תושב מושב שוקדה שבעוטף, הביע ביקורת על התמריץ הכספי - ולטענתו שיבת התושבים תוביל לסיום המלחמה ולאותה השגרה שהתנהלה מלפני השבת השחורה. "זה מעין שוחד, כי להרבה אנשים זה הרבה כסף אבל אנחנו לא נגיע להכרעת החמאס אם התושבים יחזרו. שוב נחזור לעוד סבבים. אנחנו לא מוכנים לחזור לפני שתהיה הכרעה חמאס, ושלא נצטרך לסבבי מלחמה נוספים".

גם ראש העיר שדרות, אלון דוידי, הצטרף לקולות המחאה ונקט בקו ברור נגד התמריצים: "מדובר בהחלטה הזויה, שבעצם אומרת שמדינת ישראל לא אומרת לנו מה יהיה, כיצד צה"ל נערך", אמר ופנה הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אמרת לנו שתהיה לנו תחושת ביטחון. כרגע אין תחושת ביטחון ואין ביטחון. גנוז את ההחלטה מיד".

"כשאני, כראש עיריית שדרות, מחזיר את תושביי, לאיזו מציאות אני מחזיר אותם? אם יהיו בשכונות בצפון הרצועה תושבים אז יהיו שם גם מחבלים ואז יחזור האיום של ירי נ"ט. מי שיחזיר אותם - הוא כבר חתום עכשיו על האסון הבא של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully