וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עזיבת הספינה האמריקנית: המבוי הסתום של מערכת הביטחון מול חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 10:24

במערכת הביטחון מתקשים להעריך אם הלחץ המדיני על ממשלת לבנון יעזור להרחיק את חיזבאללה מגבול הצפון. בנוסף, מתקשים לומר כיצד תשפיע עזיבת נושאת המטוסים מהאזור, שהיוותה איום על איראן וארגון הטרור. בתוך כך, הנחה הרמטכ"ל לשמר כוחות גדולים בגבול לאורך כל שנת 2024

בווידאו: נזקים שנגרמו לבתים בקריית שמונה לאחר שיגור רקטות/אלי אשכנזי

גורם ביטחוני התייחס לעזיבתה של נושאת המטוסים האמריקנית את האזור ואמר כי "מוקדם להעריך את משמעות עזיבת נושאת המטוסים 'פורד' את האזור וההשלכות על הזירה שלנו". במערכת הביטחון מעריכים כי איראן וחיזבאללה שוקלים את המשך צעדיהם בהתאם למערכת היחסים בין ישראל-ארה"ב.

לכל העדכונים על המלחמה

הרמטכ"ל הרצי הלוי מקיים קשר רצוף ותדיר עם יו"ר המטות המשולבים האמריקני צ'ארלס בראון, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב ואף עם רמטכ"לים זרים נוספים. במסגרת השיחות עולה הכוונה והרצון להחליש את השפעת איראן במזרח התיכון בדגש על עזה, איו"ש, לבנון, סוריה, תימן, עיראק, הים האדום וכו'.

תקיפת צה"ל בעיתא אל שעב שבדרום לבנון. 20 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפה של צה"ל בדרום להבנון, בחודש שעבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בצה"ל טוענים כי הפעילות האינטנסיבית והממוקדת נגד תשתיות ופעילי חיזבאללה בכפרים ובעיירות בדרום לבנון, דוחקות את חיזבאללה לאזור הצפוני ומרחיקים אותו מהגבול. האתגר יהיה אחרי שהאש תדעך, כיצד להשאיר את פעילי הארגון הרחק מהגבול. בכירים במערכת הביטחון הבהירו לבכירים בצבא האמריקני כי ישראל לא תשלים שוב עם עמדות של חיזבאללה במרחק של 200 מטר מהגבול, ואחת מהמטרות של צה"ל היא לעצב את מרחב הגבול תוך שצה"ל נערך למלחמה.

במערכת הביטחון מתקשים להעריך האם הלחץ המדיני על ממשלת לבנון, שנמצאת ב"מצב כלכלי אנוש", ישיג את ההישג הנדרש להרחקת חיזבאללה מהגבול, אך מעריכים כבר בשלב הזה שניתן לנסות ולהתעקש על נוכחות של יוניפי"ל, צבא לבנון וגורמי אכיפה נוספים, וכך לא לאלץ את צה"ל להמשיך בלחימה עד כדי הידרדרות למלחמה. יחד עם זאת, מצב זה יתאפשר מבחינת מערכת הביטחון רק בתנאים חזקים לטובת ישראל, תוך שמשני עברי הגבול יש 80 אלף אזרחים שעזבו את בתיהם עד למועד לא ידוע.

עוד בוואלה!

סקר מעריב: רוב הישראלים תומכים בפעולה צבאית להרחקת חיזבאללה מגבול הצפון

לכתבה המלאה
שר הביטחון יואב גלנט סייר בגבול הצפון ונפגש עם ראשי הערים והמועצות. 6 בדצמבר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט בסיור בגבול הצפון, בחודש שעבר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

במערכת הביטחון לא ממהרים לקדם את הסכם 1701 מאחר ויש בו סעיפים שלא מוצאים חן בעיני ישראל כגון איסור טיסות חיל האוויר (לצורכי איסוף מודיעין) מעל שמי לבנון. גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה, כי בזמן שחולף ובו צה"ל נלחם נגד חיזבאללה להשבת השקט לגבול לבנון, עולה הלגיטימיות לפעולה רחבה יותר נגד הארגון השיעי הנתמך על ידי איראן.

הרמטכ"ל הנחה לשמר כוחות גדולים מאוד לאורך כל שנת 2024 במרחב הגבול הסורי והלבנוני, בדגש על כוחות מילואים וסדיר, כדי לשלול כוונות להפתיע את צה"ל, לחזק את תחושת הביטחון של התושבים שטרם חזרו לבתיהם ולהיערך למקרה של הידרדרות ביטחונית רחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully